Merry-go-round to & in OZ

Even een 'mijn-dagboek' momentje voor we weer aan de slag gaan ;)

Het is hier een beetje Melbourne op het moment; gisteren 22 graden en zon tot een uur of 3 in de middag, toen regen, veel regen (jippie!) en nu ligt er weer sneeuw op de bergtoppen achter het huis. Maar morgen weer lente!

Een week of 6 terug alweer waren we in Canada, British Columbia. Stunning part of the world! Groen en ruw. Twee weken in Whistler rond gehangen en de mountain bike (en mezelf) flink op zijn mieter gegeven. Mini-impressie van een beetje een daredevil stukje rots (FYI: De rots heet Filthy Ape, vraag me niet waarom):

Ondertussen weer terug en was een beetje uit mijn humeur. De schier onbeperkte MTB mogelijkheden in Canada; Het feit dat deze trip met mijn maatje had moeten zijn die eerder dit jaar overleed; Dat je vader en je maat overleden op de leeftijd die je nu zelf hebt? Of was het iets anders? Ik weet het niet, maar het was een beetje een RUOK momentje voor me zeg maar.

Na wat weken aanrommelen nu weer wat actiever in de outreach, afgelopen twee weken met een nieuwe MTB maat wezen fietsen, afgelopen zondag met een Defender maatje wat rond gereden in de bush buiten Canberra, en even bij een maatje in Daylesford, Vic op bezoek geweest. Pest eind rijden voor een weekend. Maar hey, jij wilde zo graag in een onmetelijk groot land gaan wonen, dus suck it up :)

Alles hierboven is niet specifiek Immigratie, maar wellicht ook wel. In NL is je vriendengroep/vangnet toch vaak wat groter, of heb je vrienden die je al honderd jaar kennen, je historie enz.

All in all, ik geniet weer van de Kangaroos en Wallabies, de roep van de Black Cockatoo en de Emu's die je vaak ziet wat rondslenteren in Cotter State Forest, 15 minuutjes buiten de stad.

IMG_6059.jpeg
Emu :)


Mijn Defender maat @ Cotter Reserve (heel verwarrend, hij heeft (ook) een (donker)rode Defender)
IMG_6047.jpeg


IMG_6055.jpeg
 
Last edited:
Whistler... heb ik 'traumatische' herinneringen aan qua hostel. Dusdanig dat ik destijds m'n geld voor een overnachting heb teruggeeist (en gekregen). Daarnaast uitgegleden op een berghelling en vervolgens de laatste 1.5 week van m'n vakantie rondgehobbeld. Achterafbekeken was een bezoek aan een dokter of eerste hulp wellicht beter geweest, maar ach.... jong(er) en 'gaat vanzelf wel over.' En eenmaal terug in NL kon ik de koppeling van de auto induwen, dus wat zeurde ik nou? ;)

Mijn vrienden wonen hier juist meest dichterbij dan in Nederland, maar zelfs die kennen me natuurlijk niet zoals m'n vrienden in Nederland, waardoor het ophalen van herinneringen niet gebeurd of ik kan niet meepraten. Zoals gisteren tijdens de koffie-pauze, waarbij een aantal het over hun middelbare schooltijd hier hadden. Ik accepteer dat uiteraard. Ik maak hier nieuwe herinneringen met m'n Aussie vrienden en prijs me gezegend met goede vrienden in zowel Nederland als hier.

Maar ik snap je dip-momentje wel. Had je het gevoel dat je naar Canada had moeten migreren? Of voelt Australie toch nog steeds goed? Ik heb tijdens een stage een half jaar in Toronto gewoond en altijd gedacht naar Canada te emigreren, maar eenmaal op vakantie in Australie.... :)

Het feit dat je nu de leeftijd hebt, waarop je vader en je kameraad overleden zijn, ja, dan denk je wel even, he? Blijft moeilijk. Leef in ere van hun. Dat probeer ik mezelf altijd voor te houden. Valt niet altijd mee.

Maar goed om weer leuke foto's te zien :) Keep your chin up :)
 
Hostels in Whistler, ja daar kan ik me helemaal iets bij voorstellen. Whistler is zo'n plek waar er een vreemde mix is van heel goede accommodatie en hele slechte. Zowel de MTB or Snowboard bum's als de JetSet hangt er rond. Ik heb vooral genoten van de ongelimiteerde MTB mogelijkheden.

Zou ik er willen wonen (of in Vancouver zeg maar) Ik weet niet of ik na 3 jaar zon en mooi weer de Pacific North West zou overleven. Maar ik weet 1 ding: Miss Bang zou dat zeker niet :D

Nee hoor, ik zit hier goed op mijn plek, en het gras lijkt soms groener aan de overkant maar dat dorre bruine gras van Canberra is ook niks mis mee ;)

Wellicht is het gewoon een mini-mid-life crisis hahaha!
 
So hey....

Leuker kunnen we het niet maken...

ATO (waar is het GVD topic gebleven?!)
Krijg je een aanslag, geen idee waarom, alles is netjes betaald.
Probeer je in te loggen op MyGov, account werkt niet meer, password reset werkt niet.
Nieuw account aanmaken is de melding.
Nieuw My Gov account aangemaakt.
Dan ATO proberen te koppelen.
Niet te doen, welke gegevens ik ook invul, zij vinden dat ik dat niet ben.

Morgen maar even bellen? o_O
 
So hey....

Leuker kunnen we het niet maken...

ATO (waar is het GVD topic gebleven?!)
Krijg je een aanslag, geen idee waarom, alles is netjes betaald.
Probeer je in te loggen op MyGov, account werkt niet meer, password reset werkt niet.
Nieuw account aanmaken is de melding.
Nieuw My Gov account aangemaakt.
Dan ATO proberen te koppelen.
Niet te doen, welke gegevens ik ook invul, zij vinden dat ik dat niet ben.

Morgen maar even bellen? o_O
Yep, bellen gaat het snelst. Ik heb ook verschillende keren dingen proberen te koppelen, lukte toen ook niet.
 
MyGov is een heerlijk systeem met het koppelen. Ben een paar weken geleden hier veel mee bezig geweest. Automatisch koppelen van ATO en Medicare lukte niet. ATO uiteindelijk makkelijk gelukt met een telefoontje, voor Medicare moest ik langs een kantoor komen.

Leuk is het allemaal niet, maar ik stond wel weer te kijken over hoe enorm behulpzaam en vriendelijk de mensen aan de telefoon hier waren. Was enorm blij dat ik dit niet in Nederland hoefde te doen.
 
we zijn ongeschonden in Coolum Beach aangekomen, een 20 minuten onder Noosa. Maar de laatste 700km door rook gereden in meer of mindere mate.
Morgen wat meer naar Noosa rijden (waar er brand is) Ons huis is niet in de gevaren zone. Maar echt leuk is het allemaal niet nee.

Heel veel succes. Gelukkig zit jullie huis niet in de gevarenzone, maar leuk is inderdaad anders. Het is erg veel raak in die buurt de laatste jaren lijkt het.
 
Zelfs de Greater Sydney area krijgt voor morgen het label catastrophic. Nog niet eerder voorgekomen. Hier in de bergen zitten we altijd in bushfire prone area maar nu echt serieus, scholen gaan hier morgen dicht. Laatste keer dat we hier catastrophic hadden was in 2013 toen er ruim 200 huizen afbrandden. Survival kit staat hier klaar, ready to leave! Er zitten wel meer Xpditers in de gevarenzone. Stay safe!
 
Yep. It’s a big mess en het is pas voorjaar. Hoop dat we een natte zomer krijgen!

Het zal bij @Janneke61 ook wel rokerig zijn. We reden daar zondag langs en the main range brandde ook flink op plekken.
 
Yep. It’s a big mess en het is pas voorjaar. Hoop dat we een natte zomer krijgen!

Het zal bij @Janneke61 ook wel rokerig zijn. We reden daar zondag langs en the main range brandde ook flink op plekken.
Ja, we zitten hier ook in de rook. Langs de main range gaat het al een paar weken te keer. Mijn man zit bij de Rural Fire Brigade en heeft daar vrijdagnacht een dienst gedraaid. Vandaag is hij ook weer op pad.
Maar dan was je wel dicht in de buurt. Je had wel even op de koffie kunnen komen!
 
Zelfs de Greater Sydney area krijgt voor morgen het label catastrophic. Nog niet eerder voorgekomen. Hier in de bergen zitten we altijd in bushfire prone area maar nu echt serieus, scholen gaan hier morgen dicht. Laatste keer dat we hier catastrophic hadden was in 2013 toen er ruim 200 huizen afbrandden. Survival kit staat hier klaar, ready to leave! Er zitten wel meer Xpditers in de gevarenzone. Stay safe!
De branden van 2013 kan ik me nog heel goed herinneren. Op een klaarlichte en heldere dag werd het opeens donker van de rook. Alles was oranje en de natuur viel helemaal stil. Net als bij de zonsverduistering 14 jaar eerder in Duitsland. We woonden destijds in Kenthurst, ca. 80 km van de branden, maar we hadden de verbrande gumtree blaadjes in de tuin liggen.
 
Ja, we zitten hier ook in de rook. Langs de main range gaat het al een paar weken te keer. Mijn man zit bij de Rural Fire Brigade en heeft daar vrijdagnacht een dienst gedraaid. Vandaag is hij ook weer op pad.
Maar dan was je wel dicht in de buurt. Je had wel even op de koffie kunnen komen!

ik neem het ‘elke keer’ voor ;) (Had nu mijn moeder en haar vriendin bij me trouwens)
Welk suburb/city zitten jullie precies?
 
Man man wat een inferno, niet normaal. Ik hoop echt dat iedereen hier ongeschonden vanaf komt want dit is echt ongehoord.

Ik ben wel blij dat wij dit soort branden niet hebben hier in FNQ, al kan het op de tablelands ook aardig fikken.
 


OFX
Back
Top