Merry-go-round to & in OZ

Ik ben wel blij dat wij dit soort branden niet hebben hier in FNQ, al kan het op de tablelands ook aardig fikken.
Begin dit jaar brandde het op meer plekken in QLD waar het vroeger nooit brandde. Het zou me niets verbazen als Cairns binnen 10 jaar gewoon mee doet (hoop het van harte van niet!)
 
ik neem het ‘elke keer’ voor ;) (Had nu mijn moeder en haar vriendin bij me trouwens)
Welk suburb/city zitten jullie precies?
Volgende keer spreken we wat af. We wonen in Pine Mountain, ten westen van Brisbane en officieel een suburb van Ipswich. Ik weet niet hoe jullie gereden zijn, maar als je binnendoor rijdt en via de Brisbane Valley Highway gaat kom je vlak bij ons langs.
En je vriendin en je moeder zijn/waren ook welkom geweest hoor! 😜
 
Volgende keer spreken we wat af. We wonen in Pine Mountain, ten westen van Brisbane en officieel een suburb van Ipswich. Ik weet niet hoe jullie gereden zijn, maar als je binnendoor rijdt en via de Brisbane Valley Highway gaat kom je vlak bij ons langs.
En je vriendin en je moeder zijn/waren ook welkom geweest hoor! 😜

Thanks!

We gaan meestal heen ‘binnendoor’ NSW en komen dan via Warwick QLD binnen en rijden langs Ipswich. En terug via de kust. Just mixing it up ;)
 
Thanks!

We gaan meestal heen ‘binnendoor’ NSW en komen dan via Warwick QLD binnen en rijden langs Ipswich. En terug via de kust. Just mixing it up ;)
Zo doen wij dat meestal ook als we naar Sydney rijden 😄
Om bij ons te komen moet je nog wel door Ipswich rijden omdat wij aan de noordkant wonen. Bij ons vandaan kun je dan ook nog weer binnendoor naar Ridgewood rijden en kun je Brisbane laten liggen. Kost wel wat meer tijd (ongeveer een half uurtje), maar het zou handig kunnen zijn in de spits of zo of als je liever een toeristische route neemt.
 
En het was een ‘saaie dag’! Dichtstbijzijnde brand zat op 11 km, dat is nog steeds dichtbij maar de windrichting was gunstig. Voor nu even opgelucht ademhalen!
Gisteren op weg naar huis zag ik bij het naderen van Gosford dat er weer rook (afkomstig van de brand in Wollemi NP) boven ons gebied hing. Keek even op de RFS app en zag dat er die dag een brand op 3 km van mijn huis was. Gelukkig was het bij die tijd alweer verholpen, maar de schrik zat er even in.
 
Gisteren op weg naar huis zag ik bij het naderen van Gosford dat er weer rook (afkomstig van de brand in Wollemi NP) boven ons gebied hing. Keek even op de RFS app en zag dat er die dag een brand op 3 km van mijn huis was. Gelukkig was het bij die tijd alweer verholpen, maar de schrik zat er even in.
Ja, gevaar is zeker niet geweken, ook hier nieuwe branden vandaag. Kon wel eens een lange zomer worden!
 
Ja, gevaar is zeker niet geweken, ook hier nieuwe branden vandaag. Kon wel eens een lange zomer worden!
Ja, ik was vandaag met een collega in training, zegt ie opeens dat er brand is dicht bij zijn huis in Springwood. Zit alleen een gully tussen. Die ging dus maar even wat eerder naar huis...
 
En wat is het dan tenen krommend om te lezen hoe politici de kop in het zand steken. Baranby met zijn magnestisch straling als een verklaring voor de bosbranden was toch wel het dieptepunt!
 
Hier ziet het er hetzelfde uit momenteel, maar dan 30 graden warmer...
Rondje rond de wereld aan het doen. Canberra-Sydney-Guadalajara-Amsterdam-Bucharest-Istanbul-Singapore-Sydney-Canberra

momenteel in Bucharest. Kan bevestigen dat Amsterdam (Schiphol) er hetzelde uitzag als al mijn afgelopen bezoekjes: Grijs

Ook hier geen zon vandaag, wel as en verbrande blaadjes van de Gospers Mountains Fire dat langzaam onze kant opsluipt. Kon gisteren de rookpluimen zien vanaf veranda. Goede Reis!
 
Ben nu in Bucharest. En dat is beter weer. Graad of 12 en zonnig. Lekker koel ;)

Heerlijk. We zitten nu al boven de 90% luchtvochtigheid hier, als het dan 32 graden is is de gevoelstemp rond de 38. Het is altijd hopen dat de humidity rond de 60% blijft hangen dan is de dag net uit te houden.
 


OFX
Back
Top