Merry-go-round to & in OZ

Gelukkig nieuwjaar en hoop dat alles goed gaat bij jullie in Canberra.

Thanks. Jullie ook een mooi jaar gewenst.
We zijn weer onderweg en komen langzaam maar zeker weer in de buurt van de nu smerigste stad ter wereld. Luchtvervuiling is nu 4x erger dan New Delhi...
 
Thanks. Jullie ook een mooi jaar gewenst.
We zijn weer onderweg en komen langzaam maar zeker weer in de buurt van de nu smerigste stad ter wereld. Luchtvervuiling is nu 4x erger dan New Delhi...

Ja we zagen het. Ergste lucht in de wereld op het moment. Ik voelde me heel knullig vandaag toen ik naar Bunnings ging om een respirator te halen, maar dacht beter met verlegen dan om verlegen. Zeker toen ik zag dat ze zo goed als uitverkocht waren.

Jullie rijden wel door, of blijven jullie wat noordelijker tot het allemaal wat verder is afgezwakt?
 
Ja we zagen het. Ergste lucht in de wereld op het moment. Ik voelde me heel knullig vandaag toen ik naar Bunnings ging om een respirator te halen, maar dacht beter met verlegen dan om verlegen. Zeker toen ik zag dat ze zo goed als uitverkocht waren.

Jullie rijden wel door, of blijven jullie wat noordelijker tot het allemaal wat verder is afgezwakt?
We rijden nu onze Canberra, we zaten aan de NSW zuidkust.
Kan even geen foto bijplaatsen maar het is hier ONGELOFELIJK
 
En na maanden rook, dan een biblical hagel storm, zijn we nu dan aangekomen bij stof storm + een out of control brand naast het vliegveld. (Vliegveld is gesloten)

We vragen ons al af hoe Canberra gaat scoren op de Great Place to Live index...
 
Last edited:
En na maanden rook, dan een biblical hagel storm, zijn we nu dan aangekomen bij stof storm + een out of control brand naast het vliegveld. (Vliegveld is gesloten)

We vragen ons al af hoe Canberra gaat scoren op de Great Place to Live index...

Vast nog steeds erg hoog, al mag het nu weleens gedaan zijn met al die ellende down south.
 
En het is zover... Het vuur staat aan de rand van de stad

Het zicht vanaf de veranda is ongeveer dit (niet mijn foto, maar het zicht is hetzelfde)

Image-from-iOS-16-810x608.jpg
 
Maar even wat meer opbeurend nieuws dan, nu we de nacht goed doorgekomen zijn?

Zojuist de opdracht getekend voor een 13.2kw solar system bij @Thijsvr zijn bedrijf/werkgever.
We gaan er vanuit dat we het systeem terug verdienen voor we noordwaarts gaan en dat het tzt ook nog fris genoeg is om wat extra waarde in het huis opgebouwd te hebben.

Hoop dat die grote panelen gelijk wat meer 'schaduw' genereren zodat de airco een procentje minder hard hoeft te werken ;)
 
Last edited:
Bam, jullie krijgen 400W panelen zie ik! King of the hill straks ;)
13.2kW is een serieus systeem. Ik ben jaloers, ik moet het met een 5kW doen (heb niet meer ruimte).

(En uiteraard bedankt voor jullie vertrouwen in ons :) )
 
Back
Top