Merry-go-round to & in OZ

naar Undara, daar de lava tubes bekijken en dan terug via Mount Garnett en de Innot Hot Springs terug naar Lake Tinnarroo, dan lake tinaroo range road richting Mareeba en laatste stukje verhard naar huis. Moet toch ook wel mooi avontuur worden als ik het zo hoorde van anderen.
Dat wordt ons weekend binnen 2 weken. 3e keer undara. Droomplek. Probeer de sunset tour en Bush breakfast! Route terug naar Cairns is sowieso prachtig.
 
Dat wordt ons weekend binnen 2 weken. 3e keer undara. Droomplek. Probeer de sunset tour en Bush breakfast! Route terug naar Cairns is sowieso prachtig.

Misschien komen we elkaar wel tegen want wij zijn er ook in het weekend over 2 weken!
 
62DDED05-3BCA-428D-A829-EE33C30864E0.jpeg

Got to love our backyard!

elke keer als we rondlopen op onze QLD property moet ik mezelf even in mijn arm knijpen. Je loopt door een soort van tropisch ieniemini national park. Maar het is van jou. Zo raar! 4 jaar geleden woonden we nog in een koud en kil kikkerlandje en dan nu dit! #grateful

Vandaag rondgelopen met Noosa Council meneer met veel verstand van lokale flora en fauna. Meneer was echt blij verrast met wat hij aantrof. Hij was verbaas sommige bomen en planten tegen te komen. Zeldzame gevallen het en der (voor vaak mij onherkenbaar van de plant er naast 😂)

Hij was erg blij van onze inzet om dit verder te beschermen, en het geld wat we investeren om het te beschermen en te verbeteren.

En, geen Koala’s gezien helaas, maar we hebben wel de juiste bomen staan en ookde juiste aan het bij planten. Dus wie weet, ooit!

Wel sporen van Walibi’s (ze eten sommige aanplant op helaas, dus dat moeten we beter beschermen) en echidna’s. Deze keer geen slangen gezien. Je kunt niet alles hebben!

Morgen op weg naar Hervey Bay voor de walvissen. Hebben er zin in 👍
 
En toen waren we plotseling weer thuis, eerder dan verwacht. Onze cat-sitter melde dat 1 van onze katten niet thuisgekomen was die nacht (wat we zelf ook konden zien in onze Cat-Flap app) en de volgende ochtend ook niet op kwam dagen, noch de dag erna en erna. Dus wij maar ingepakt ev van Fraser Island af. Miss Bang op Brisbane airport afgezet zodat ze asap naar huis kon, en ik de 1400km naar huis rijden. Gelukkig kwam onze oude kater Troy (meegekomen uit NL) wel opdagen toen het vrouwtje thuis was. Hartstikke fijn natuurlijk maar jammer dat we wederom een vakantie niet af konden maken, eerst bushfires, toen Covid en nu de kat... Maar ja, ze zijn part of the family hè.

Wat hebben we dan nog wel gedaan in QLD nadat we de property geïnspecteerd hadden? Vooral heel vaak nat geworden. Het weer zat ook niet helemaal mee zeg maar, de hele oost kust lijkt wel in de greep van kouder en natter dan normaal. Goed voor de natuur, minder om vakantie te vieren uiteraard.

Walvissen kijken was weer heel cool. We hadden op een gegeven moment 5 walvissen die om en onder de boot door zwommen. De telelens was niet nodig :)

Daarna door naar Fraser Island, waar het heerlijk rustig was vergeleken met normaal (geen backpackers, geen school holidays) Regelmatig nat geregend, maar wandelen of rijden door regenwoud vraagt eigenlijk om regenachtig weer. Regenwoud is op zijn mooist als het nat is en alles glinstert en glimt en drupt. Een zonnetje na de regenbui is dan wel welkom maar je kunt niet alles hebben ;)

De rest van Fraser houden we tegoed voor een andere keer! Vandaag maar eens kijken hoe we de poezen een beetje meer in toom kunnen houden. Wellicht een Catio bouwen (Cat Patio) waar ze niet uit kunnen ontsnappen, of rollers op de schuttingen. Wordt vervolgd!

Zal in de loop van vandaag/morgen wat plaatjes uitzoeken van QLD/Fraser, hier alvast wat Dingo plaatjes:
 
Gistermiddag netting besteld bij: https://catnets.com.au
Vandaag binnen o_O

Laat me dat nog een keer zeggen...

Gistermiddag besteld, vandaag binnen!

Ben ik een een paralel universum beland, waarbij logistiek van NL in Australia aangekomen is?
Het magazijn moet haast wel in Canberra zijn?!?! (update: Western Sydney)

ons gazebozeil kwam binnen 48 uur vanuit Brisbane. We wisten ook niet wat ons overkwam. Het kan dus wel.
 
snelle post geldt ff niet tussen Australia en Nederland. 6 weken both ways voor simpele envelop. En Ik wacht nog steeds op een verjaardagskaart die eind mei in NL op de bus is gedaan....
 
snelle post geldt ff niet tussen Australia en Nederland. 6 weken both ways voor simpele envelop. En Ik wacht nog steeds op een verjaardagskaart die eind mei in NL op de bus is gedaan....

Ach, ik wilde iets terug sturen naar Cyprus (Land Rover dingetje) en dat werd niet eens geaccepteerd. Geen post vanuit het buitenland toegestaan.
Dus het kan nog gekker ;)
 
snelle post geldt ff niet tussen Australia en Nederland. 6 weken both ways voor simpele envelop. En Ik wacht nog steeds op een verjaardagskaart die eind mei in NL op de bus is gedaan....
Mmm ik zit te wachten op een doosje. Nu drie weken. Maar ik begrijp dat het nog wat langer kan duren.
 
snelle post geldt ff niet tussen Australia en Nederland. 6 weken both ways voor simpele envelop. En Ik wacht nog steeds op een verjaardagskaart die eind mei in NL op de bus is gedaan....

Mijn verjaardagskaart had eind mei binnen moeten komen, deze kwam pas 2 weken geleden aan. Half juli!

Zal het te maken hebben met het feit dat de post uit NL intensiever bekeken wordt bij customs doordat er zoveel pillen gesmokkeld worden naar OZ vanuit NL?
 


OFX
Back
Top