Merry-go-round to & in OZ

Klinkt top Afterbang! Geen gekke plek voor de land rovers en MTBs. Watching the state of origin (kon nu ook al natuutlijk), de temperatuur, de natuur en Noosa + veel andere spots om een longboard het water in te gooien. Heerlijk toch!?
 
Maar wel een puntje van aandacht: De grens met QLD moet wel open gaan natuurlijk, of ga je met Alice dwars door de bush de grens over?

Ik had het al een keer gelezen maar kon het van de week even niet terug vinden:

PART 2 – RESTRICTIONS ON PEOPLE ENTERING FROM COVID-19 HOTSPOT
  1. A person who, in the 14 days prior to entering Queensland has been in a place which at the time of entry to Queensland is a COVID-19 hotspot, must not enter Queensland unless:
    1. the person is a Queensland resident, the person is moving to Queensland as a new resident



Uiteraard is dit de situatie nu. Niemand weet hoe dat over 3 maanden is, maar ik hoop beter, en niet slechter. Dat is beter voor iedereen, niet alleen voor ons ;)


En voor iedereen die aangeboden heeft auto's omhoog te rijden, kijk uit, voor je het weet zit je vast aan 15 uur sturen hahaha.
Jokes aside; de planning is voorlopig dat we omhoog rijden, ieder in 1 auto. Ter plekke wat klusjes doen om het huis voor te bereiden voor de definitieve landing, vooral voor de 4 katten, die daar niet vrij mogen gaan rondlopen, dus we youtube-en wat af voor Catio (cat-patio) filmpjes.
Dan terug vliegen, of terug met 1 auto, om dan omhoog te komen met de Unimog en 4 katten en eventueel die ene auto waarmee we terug gekomen zijn. Arthur de gepensioneerde Land Rover gaat achter op een truck of (huur)trailer dezelfde tocht maken als 1.5 jaar geleden (Arthur komt van de Sunshine Coast Hinterland, dus weet de weg :) ) Huisraad gaat met een verhuizer.

IMG_5207.jpeg
Dit alles is gebaseerd op 'vrij' verkeer voor ons tussen ACT en QLD en het OK om door NSW te reizen, zoals het nu op het moment is. Als dat verandert veranderen de plannen. She'll be right!
 
Wat ik mij nu afvraag, hoe ga je dat hele wagenpark verhuizen? Trailer achter de unimog?

2 Posts up staat de uitleg ;)
Maar ga ook nog kijken of de Unimog (Matilda) en Arthur de Land Rover wellicht saampjes op transport kunnen. Dan kan ik de Defender omhoog rijden met motoren en dergelijke in onze mooie ‘nieuwe’ 8x5 trailer en Miss Bang de Jeep.

Zoveel mogelijkheden, dat we er nog niet helemaal uit zijn 😉
 
2 Posts up staat de uitleg ;)
Maar ga ook nog kijken of de Unimog (Matilda) en Arthur de Land Rover wellicht saampjes op transport kunnen. Dan kan ik de Defender omhoog rijden met motoren en dergelijke in onze mooie ‘nieuwe’ 8x5 trailer en Miss Bang de Jeep.

Zoveel mogelijkheden, dat we er nog niet helemaal uit zijn 😉

Ah, tekst skimmen komt me hier duur te staan ;)
 
De afscheid bezoekjes zijn begonnen, of eigenlijk, in volle gang. Twee weken terug @Red dust een weekend in de ACT, nu @Roels en @Jagermeester. Daarna gaat de focus echt naar klussen en het huis verkoop klaar maken.
Verder staat er van alles al in de steigers: Makelaar, schoonmakers, schilder, en verhuizer (die nog even moet kijken hoe hij alle spulletjes onze toekomstige driveway af gaat krijgen)

Verder begint de logistieke puzzel qua autos en motoren ook vorm te krijgen.
Trip 1: Jeep + Poezen en Land Rover + Trailer met 3 motoren.
Fly back (er zijn tegenwoordig rechtstreekse vluchten Sunshine Coast Airport Canberra)
Trip 2: Unimog + trailer met Land Rover (1957 versie)

Tussen het heen rijden en terug vliegen mag ik de Unimog + Car trailer stallen bij mijn vriendelijke Land Rover workshop. Dat ruimt mooi op rond het huis (voor de verkoop) en scheelt me rent bij een storage toko. Top!

Met de Unimog gaan we een temp kenteken regelen voor 1-malig ritje van Canberra naar QLD. Dat scheelt me nu een kenteken in Canberra plus allerlei belastingen voor eigenlijk 1 ritje (de Unimog heeft op het moment geen kenteken) Zal wel een 1-dags kenteken aanvragen voor een test rit hier in ACT voor we aan de grote trip gaan beginnen.

Voor de oude Land Rover hebben we net een auto trailer gekocht. Wellicht verkoop ik die gelijk weer door in QLD (goedkoper/makkelijker dan huren) of hou de autotrailer en kan dan meer auto's gaan verzamelen 😂😂😂

Dit is hopelijk wel de laatste verhuizing voorlopig want als ik dacht dat we in NL veel spullen hadden... hier is het wellicht minder 'artikelen' maar ze zijn wel wat groter :eek:
 
Succes, komt vast goed en vergeet niet de border pass(es) (beperkt geldig) uit te printen en in a4 formaat net voor de border achter je voorruit te plakken (als dit systeem over een paar weken nog bestaat tenminste)

Ze zijn bij sommige grensovergangen niet zo vriendelijk als je ze op je telefoon laat zien (wij werden aan de kant gezet omdat na het laten zien van de pass op de 1e telefoon op de tweede telefoon eerst de tomtom uit moest, email openen, pdf applicatie openen etc. en dat duurde meneer te lang... ) dit in tegenstelling tot wat in de instructies staat, wij moesten beide passes laten zien hoewel we met een auto waren. Het deed ons echt denken aan 'vroeger'.
 
Last edited:
Succes, komt vast goed en vergeet niet de border pass(es) (beperkt geldig) uit te printen en in a4 formaat net voor de border achter je voorruit te plakken (als dit systeem over een paar weken nog bestaat tenminste)

Ze zijn bij sommige grensovergangen niet zo vriendelijk als je ze op je telefoon laat zien (wij werden aan de kant gezet omdat na het laten zien van de pass op de 1e telefoon op de tweede telefoon eerst de tomtom uit moest, email openen, pdf applicatie openen etc. en dat duurde meneer te lang... ) dit in tegenstelling tot wat in de instructies staat, wij moesten beide passes laten zien hoewel we met een auto waren. Het deed ons echt denken aan 'vroeger'.

Bedankt voor de reminder :) Moet zeggen dat ze afgelopen september bij de grens overgang van Goondiwindi (inland) heel vriendelijk waren en de pass op de telefoon zonder problemen accepteerden. (We waren ze vergeten te regelen, dus hebben dat net voor de grens gedaan, leve 4G!)
 
De afscheid bezoekjes zijn begonnen, of eigenlijk, in volle gang. Twee weken terug @Red dust een weekend in de ACT, nu @Roels en @Jagermeester. Daarna gaat de focus echt naar klussen en het huis verkoop klaar maken.
Verder staat er van alles al in de steigers: Makelaar, schoonmakers, schilder, en verhuizer (die nog even moet kijken hoe hij alle spulletjes onze toekomstige driveway af gaat krijgen)

Verder begint de logistieke puzzel qua autos en motoren ook vorm te krijgen.
Trip 1: Jeep + Poezen en Land Rover + Trailer met 3 motoren.
Fly back (er zijn tegenwoordig rechtstreekse vluchten Sunshine Coast Airport Canberra)
Trip 2: Unimog + trailer met Land Rover (1957 versie)

Tussen het heen rijden en terug vliegen mag ik de Unimog + Car trailer stallen bij mijn vriendelijke Land Rover workshop. Dat ruimt mooi op rond het huis (voor de verkoop) en scheelt me rent bij een storage toko. Top!

Met de Unimog gaan we een temp kenteken regelen voor 1-malig ritje van Canberra naar QLD. Dat scheelt me nu een kenteken in Canberra plus allerlei belastingen voor eigenlijk 1 ritje (de Unimog heeft op het moment geen kenteken) Zal wel een 1-dags kenteken aanvragen voor een test rit hier in ACT voor we aan de grote trip gaan beginnen.

Voor de oude Land Rover hebben we net een auto trailer gekocht. Wellicht verkoop ik die gelijk weer door in QLD (goedkoper/makkelijker dan huren) of hou de autotrailer en kan dan meer auto's gaan verzamelen 😂😂😂

Dit is hopelijk wel de laatste verhuizing voorlopig want als ik dacht dat we in NL veel spullen hadden... hier is het wellicht minder 'artikelen' maar ze zijn wel wat groter :eek:
Laten we het geeeeen afscheid noemen! Jullie zitten straks alleen een beetje verder weg.
 
Haha, ja dat is het zeker.

@afterbang wij zijn de week na kerst in Brissie, zitten jullie dan al in QLD?

Hey Tim, nope nog niet. Vanaf einde January 'pas'.
Huur contract loopt af op 12 January, dan even de check van de rental agent, wellicht nog wat opvolging van de huurder en dan trekken wij er in :)
 


OFX
Back
Top