Hallo,
Iedereen (tot nu toe) bedankt voor de info.
Daar hebben we heel veel aan!!!
Een jaar of wat geleden heb ik een kleine docu gezien over de Berner Sennen, maar in Amerika. Ook daar zijn ze vrij schraars (als ik me goed herinner zo'n 3000 maar!!!).
Ik had er al op gerekend dat er niet veel Berners in Oz zouden zijn. Het is een europees ras.
Hier hebben we ook veel bekijks met de hond, in het dorp waar we wonen. Nog steeds. Sam is vrij groot en weegt zo'n 65 kilo, wat overigens niet spectaculair veel is, ken ze ook van 75 kilo.
Ik vind het nog steeds best eng om met hem te gaan vliegen (mag niet bij hem gaan zitten in het vliegruim :cry
.
Maar hij zal dan bij ons zijn en dan maakt het hem niks uit.
Het wordt even afzien, het vliegen, even in quarantaine, maar dan is hij bij ons.
We willen in de omgeving van Brisbane wonen.
Ergens heb ik gelezen dat Pelican Waters bij Brisbane een stuk koeler is, dus dat trekt natuurlijk.
En we zullen inderdaad airco aanschaffen. En een ruimte voor hem creëren met een stenen vloer. Dat heeft hij nu ook en daar ligt hij het meest in de zomer (keuken en hal). En dan natuurlijk kijken waar we die ruimte maken (waar de zon niet komt
).
Spannend, spannend!
Vrienden willen de hond al bij zich houden en vinden het eigenlijk zielig en fout wat wij doen. Vervolgens was de hond een tijdje extra aanhankelijk (ik meen het serieus) tot ik hem een paar keer heb gezegd dat hij ook mee gaat.
Nu is hij weer normaal. Hij voelt het zo goed aan ons. Je geeft je kind toch ook niet aan anderen?
Ach ja, we komen al heel wat obstakels tegen.
Diep zuchten en weer verder gaan!!! :bangingdoor:
Want wij gaan naar Australië (met z'n 3en)!!! :dance: