Met de hond emigreren

claudia en pascal

New Member
Hoi allemaal!

Wij willen in 2008 gaan emigreren. Onze hond, een berner sennen, wil ook graag mee.
Heeft hier iemand ervaring in?
Tips, sites en wat nog meer zijn van harte welkom.

Groetjes, Claudia Pascal en Sam (bedankt namens hem)
 
Hoi Claudia en Pascal,

Wat spannend in 2008 emigreren. Wij wonen sinds December 2005 in Brisbane. Onze hond is met ons mee geëmigreerd. We hebben hem in Mei weer in onze armen mogen sluiten. Het is voor ons een hele goede beslissing geweest om hem mee te nemen. Hij heeft een veel rijker leven hier dan in Nederland. Lekker overdag in de tuin genoeg plek om je hond uit te laten. Hij heeft het wel naar zijn zin.

Hij heeft in Sydney in het quarantaine station gezeten. We hebben er ons heel druk over gemaakt of het allemaal wel goed kwam maar het moment dat we hem weer zagen was alles weer goed. Hij is geen spat veranderd.

Stuur maar een pm als je specifieke vragen hebt. Of we kunnen natuurlijk bellen...

Groetjes Veer
 
Detje, je schrijft dat je zes honden mee wilt nemen, (dure hobby overigens), maar ik wil je de tip geven even goed na te vragen of het toegestaan is waar je wilt gaan wonen.

Ik woon in WA en hier mag je maximaal 2 honden laten registreren per adres, tenzij je echt  zeer landelijk woont, dan mag je er meer hebben. En het lijkt me geen optie om er voor te kiezen om ze dan maar niet te registreren.

Succes.
 
Hoi Elle

dank je voor deze info !!! dat wist ik dus niet nou willen wij niet in de stad wonen beetje buiten af maar goed dat je dat even meld
ja veel honden ;-) altijd al een grote roedel gehad ik fok al sinds 95 zo af en toe een nestje vandaar het aantal honden en ik ben nu eenmaal gek van honden (wolven zo ook de dingo ;-) )

nee niet registreren lijkt me niet zon goed plan !! daar ben ik ook niet voor  thanks voor de info :up:
weet jij waaar ik dat na kan kijken toevallig ? wij willen graag naar brisbane maar als door een goede baan het een andere plek wordt wil ik idd wel weten hoeveel je mag hebben etc

ik kan geen van mijn honden weg doen ze zijn me allemaal even lief en dierbaar
 
Hoi,

Wat leuk dat jullie je Berner Sennen hond willen meenemen.
Wij zijn enorme fans van dit ras. We hebben er zelf één 8 jaar lang gehad.
Ze is helaas een aantal jaar voor onze emigratie overleden.
Ik kan je dus geen advies geven voor de overtocht.
Op dit moment hebben we zelf geen hond maar het begint weer aardig te kriebelen.
We zijn dus via internet gaan zoeken naar een website over Berner Sennen honden hier in Queensland. We hadden er hier in Oz allen ééntje gezien in Melbourne.
Het blijkt dat er maar ongeveer 8000 Berners in Oz zijn.
We hebben contact gezocht met iemand van de vereniging in Brisbane.
Wij willen graag hier weer een Berner hebben, maar waren bang dat het hier te warm voor ze zou zijn. In Queensland echter zijn toch een aantal gezinnen die Berners hebben.
Uiteindelijk hebben we een paar weken geleden contact gehad met een gezin met een Berner.
Want voordat we er weer één kopen, willen we zeker weten of het hier niet te warm voor ze is.
Het gaat dus wel, het is echter wel aan te bevelen dat je airconditioning in huis hebt voor de hele warme dagen.
Houdt er rekening mee dat je dus wel bekijks met ze zult hebben, want het is een ras wat hier niet erg bekend is.
Misschien dat ze in Melbourne en Adelaide meer voor komen.
Waar willen jullie gaan wonen?
Succes in ieder geval met de uitpluizerij.
De website van Berners hier in Oz is":  
www.dogs4sale.com.au/Breeds/Bernese_Mountain_Dog/Breed_Fact_Sheet.htm

Groetjes,
Gabriëlle
 
volgens mij is het per gemeente verschillend hoeveel je er mag hebben. Maar Aqis "waarschuwde" ons ook al, ze zeiden het maakt ons niet uit hoeveel je er importeert maar je mag er in de meeste gemeentes 2 hebben en voor de overige vraag je dan een permit aan. Is trouwens voor katten hetzelfde.

Maar super Claudia en Pascal dat jullie je hond ook meenemen :up:
 
[quote author=Detje link=topic=5730.msg73091#msg73091 date=1160917533]
ja dit is van Brisbane tuurlijk is het overal anders is hier in NL toch ook zo  :wink:
[/quote]

ja is zeker waar....zo betalen wij geen hondenbelasting en een gemeente hiernaast wel :roll:
 
Hallo,

Iedereen (tot nu toe) bedankt voor de info.
Daar hebben we heel veel aan!!!

Een jaar of wat geleden heb ik een kleine docu gezien over de Berner Sennen, maar in Amerika. Ook daar zijn ze vrij schraars (als ik me goed herinner zo'n 3000 maar!!!).
Ik had er al op gerekend dat er niet veel Berners in Oz zouden zijn. Het is een europees ras.
Hier hebben we ook veel bekijks met de hond, in het dorp waar we wonen. Nog steeds. Sam is vrij groot en weegt zo'n 65 kilo, wat overigens niet spectaculair veel is, ken ze ook van 75 kilo.

Ik vind het nog steeds best eng om met hem te gaan vliegen (mag niet bij hem gaan zitten in het vliegruim :cry:).
Maar hij zal dan bij ons zijn en dan maakt het hem niks uit.
Het wordt even afzien, het vliegen, even in quarantaine, maar dan is hij bij ons.

We willen in de omgeving van Brisbane wonen.
Ergens heb ik gelezen dat Pelican Waters bij Brisbane een stuk koeler is, dus dat trekt natuurlijk.
En we zullen inderdaad airco aanschaffen. En een ruimte voor hem creëren met een stenen vloer. Dat heeft hij nu ook en daar ligt hij het meest in de zomer (keuken en hal). En dan natuurlijk kijken waar we die ruimte maken (waar de zon niet komt :cool:).

Spannend, spannend!

Vrienden willen de hond al bij zich houden en vinden het eigenlijk zielig en fout wat wij doen. Vervolgens was de hond een tijdje extra aanhankelijk (ik meen het serieus) tot ik hem een paar keer heb gezegd dat hij ook mee gaat.
Nu is hij weer normaal. Hij voelt het zo goed aan ons. Je geeft je kind toch ook niet aan anderen?
Ach ja, we komen al heel wat obstakels tegen.
Diep zuchten en weer verder gaan!!! :bangingdoor:

Want wij gaan naar Australië (met z'n 3en)!!! :dance:
 
Back
Top