met de kids op stap

Baldivis74

New Member
Anyway...
We (ElaineHarrison 10yrs,Suzy 18 mnd,Dylan 8mnd en yours truly) vliegen over 2 weken naar Nederland...
Hoe houd je 2 kleintjes kalm? Sommigen zeggen Phenergan :evil : ...maar site zegt dat je t niet mag geven als ze onder de 24 maanden zijn...
Wat zijn jullie experiences?

thanks in advance,

Sander
 
Hi Sander,

Ben je bij de huisarts o.i.d. geweest? We zijn eens een vrouw met klein kindje (14 maanden) in het vliegtuig tegengekomen. Zij reisde vaak van NL naar een eilandje in Indonesië, zo'n 36 uur (daar was ze gaan wonen). Zij heeft voor haar kindje iets gekregen waardoor het ongeveer de hele reis sliep en dat had ze al vaker gedaan. Het kindje werd overigens wel makkelijk wakker, was dus niet zwaar. Ze vertelde dat ze anders allereerst het kindje heel ongelukkig maakte, daarna haarzelf en daarnaast natuurlijk alle medepassagiers in het vliegtuig.

Geen idee wat ze gaf maar ze zei ons dat het een fabeltje is dat het ongezond is, er blijken echt goede producten voor kleintjes te bestaan zonder bijwerkingen.

Misschien helpt het een beetje?

Groet,
Annemarie
 
Drogeren? Nee danku...

Wij reizen binnenkort naar Australië met 2 kindjes (tegen dan juist 2 en 4 jaar), maar wij gaan die geen medicatie geven.

Maar ieder zijn mening zeker?

Groetjes
s10
 
hahahaha,:grin: melatonine is niet drogeren. :wink:
Het zijn geen (gevaarlijke, verslavende) slaaptabletten.

Iedereen maakt zelf melatonine aan. Zodra het donker wordt gaat de pijnappelklier in onze hersenen hiermee aan de slag: je wordt doezelig en valt in slaap…
Het is een lichaamseigen stof die je totaal niet schadelijk is, omdat het een lichaamseigen stof is.
Ook adrenaline heeft een wisselwerking met Melatonine, denk er maar eens aan als je bijna in slaap valt en de telefoon gaat en je moet ineens met spoed weg.
Dan is de slaap ook weg.
Je geeft de kids dan alleen een beetje extra lichaamseigen stof om beter te kunnen slapen. :up:

Melatonine voor kids
 
Wij hebben al van toen hij nog heel klein was met onze zoon overal heen gevlogen en hem nooit wat gegevn.
Wij zorgen er steeds voor dat we genoeg bij hebben om hem bezig te houden. DVD speler, kleurboeken, reisspelletjes, computerspelletjes (er bestaan er al voor hele jonge kinderen tegenwoordig) we zetten dan even onze principes opij. Normaal mag hij maar een uurtje ofze op een computerspelletje)

We probeerden hem dan zo lang mogelijk te entertainen tot hij zo moe is dat ter plekke in slaap valt.
Het is voor jezelf wel heel vermoeiend, maar zo lukte het voor ons het beste.

En als ze dit van kleins af gaan gewend zijn lukt het elk jaar steeds beter.


Maar hier heb je voor een kleine van 8 maand nog niet veel aan...

Ik weet wel dat een vriend van mijn ouders die huisarts is me eens zei dat hij wel wat wou voorschrijven toen onze zoon nog klein was. Hij zei dat hij dit bij zijn eigen kids ook deed. Maar wij wilden dit niet.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk... :wink:
 
Interesting...
Bedankt voor de tips :up:
We hebben kleurboeken,dvd speler met de Wiggles dvd's en meer dergelijke kneut,
de meningen verschillen enorm wat betreft "medicinale" hulpmiddelen,kweenie..mischien inderdaad eens met de huisarts over hebben.
Ik weet niet of ze rustig blijven...of dat ze de hele weg de koppen eraf krijsen...dat laatste wil ik voorkomen,Perth-Amsterdam is een lange reis als je in een vliegtuig zit vol met mensen die je eruit willen gooien.
We'll see..we moeten v/d week toch naar de huisarts.

Thanks again,
Sander
 
hey sander,
je moet doen waar jullie je goed bij voelen en je voor de rest van niks iets aan trekken :up:

Wij hadden deze keer op terugvlucht ook een jongetje dat de laaste 5 uur gekrijst heeft... maar niemand die er wat van zei. Weet je iedereen weet dat je er op zo'n moment als ouder niet veel aan kan doen, dat het niks met gezag heeft te maken, maar dat het kind gewoon op is...

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de andere mensen, koptelefoon op en filmpje kijken en ze merken er nauwelijks wat van.

trouwens er zaten heel veel kids op het vliegtuig en de meeste hoor je niet hoor!

succes met je keuze, wat ze ook is :wink:
 
Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest in Nederland met de kinderen (de oudste was toen 8 jaar en jongste 8 maanden). We waren best bezorgd hoe het zou gaan met de kleine, maar hebben helemaal geen problemen gehad. Ze heeft het grootste gedeelte van de reis lekker geslapen (zonder medicatie). Probeer wel van te voren te regelen dat je stoelen krijgt achter een 'bulkhead' zodat je een babybedje kunt gebruiken. Die van ons paste met 8 maanden nog net in het bedje (ze kunnen er ook een stoeltje op zetten maar dat leek me niet zo geweldig). Dan hoef je de kleine namelijk noet op schoot te houden.
 
Wij hebben ook heel lang sceptisch tegenover melatonine gestaan.
Dus dat snap ik wel.
Maar als je een kind hebt die elke avond tot 23:00 uur wakker is door "omstandigheden" dan ga je toch zoeken.
En dit is tenminste veilig. :wink:
Is het nodig, dan gebruiken we het, zo niet dan blijft het lekker ongebruikt in de tas. :smile:
Als de kids in de nacht lekker slapen, dan slapen wij ook lekker.
 
De melatonine die je in de winkel koopt heeft zo'n lage dosering, 0,1 mg, dat kan geen kwaad.
Een neefje van mij krijgt op doktersvoorschrift melatonine van 3 mg om in slaap te komen. Dus als je ze 0,1 mg geeft kan dat volgens mij echt geen kwaad. Ik gaf mijn kinderen in Nederland ook af en toe melatonine, vooral de oudste die nog wel eens tot 23:00 wakker was. Hij kreeg dan 2 pilletjes en was zo vertrokken en 's ochtends een stuk uitgeslapener.
In het vliegtuig hadden wij ook twee kleintjes voor ons waarvan de jongste ongeveer 5 maanden was. Ze heeft een of twee keer even gehuild en verder heeft de vader veel met haar gelopen door het vliegtuig en soms namen de stewardessen haaer even mee. Ook heeft ze nog geslapen in het babybedje. Het andere meisje was een jaar of twee en heeft veel filmpjes zitten kijken en getekend en zo.

Groetjes,
Sacha
 
Ik heb regelmatig gevlogen tussen Australie - Nederland, Nieuw zeeland - Nederland en nieuw Zeeland -Australie met kleintjes tussen 3 maanden en 8 jaar. Zelfs alleen met 3 kinderen. Ja, het is vermoeiend, maar heb ze nooit medicatie gegeven. Als ze jong waren sliepen ze eigenlijk vrij veel. Anders veel vermaken met idd kleurboeken, boeken, snacks, eindje lopen, video kijken. Daarnaast was borstvoeding ook erg handig toen ze nog erg jong waren! Het ergste vond ik het inchecken, bagage meesleuren, het wachten op het vliegveld als je zelf hondsmoe bent en de kinderen klaarwakker! Ik zou verder niet weten wat ze te geven. Zou ze eigenlijk ook niet teveel willen laten slapen, dan zijn ze klaarwakker als je aankomt en je zelf erg moe en dan met jetlag erbij. jij wilt slapen, kinderen niet. Dat vind ik het moeilijkste. Het zal wel loslopen en reuze meevallen maar als je toch naar de huisarts gaat, even vragen kan geen kwaad.
Jo
 
Er zijn voldoende homeopatische middeltjes verkrijgbaar die specifiek op het kind afgestemd kunnen worden. Sommige druppels helpen het kind alle indrukken die ze tijdens zo'n reis op doen te verwerken zodat ze niet zo van slag af raken. Ze zijn dan meer ontspannen en vallen in slaap wanneer ze het nodig hebben.

Als ik het mij goed herinner heeft Carlijn en Axel die naar Tasmanie zijn verhuist dit een aantal keren gebruikt voor hun zoontje.
 
Zou me er vooral niet druk over maken. We hebben het tripje Nederland-Australie een aantal keren met onze kinderen (inmiddels 4 en 7) gemaakt en het valt iedere keer weer mee. Neem inderdaad wat vermaak mee, maar maak je ook vooral niet drk als ze lekker even willen wandelen. Laat ze maar lekker, ze kunnen nergens heen. Op onze laatste reis, hield onze oudste er zelfs een vriendin aan over (en wij daardoor ook). Zorg wel dat je voorzien bent van neusspray. Dit helpt om de oren weer open te krijgen als gewoon slikken niet wil werken. Vooral als ze (soms maar een klein beetje) verkouden zijn, is dit ideaal, want het opstijgen en landen doet anders enorm pijn aan hun oortjes. Voor de kleintjes zijn een speen of een flesje om op te zuigen/sabbelen ook een heel goede oplossing!

Succes en vooral: Blijven door ademen, uiteindelijk staan jullie weer buiten de luchthaven en gaan gewoon door met leven!

Sacha
 
Goede tip, Sacha! :up:

Ik zal een neusspray (fysiologisch water bedoel je toch?) meenemen.
Ik ga aan onze huisarts over die melatonine vragen en dan kunnen we dat misschien als laatste redmiddel gebruiken.
Ik sta er toch wat huiverachtig tegenover. Maar misschien als ik ze zo zie afzien op de vliegreis, dat ik het toch in hun belang zou doen.

Groetjes
s10
 
Thanks voor de replies!
De huisarts was niet veel duidelijker (beetje 'n alternatieveling)...en zei dat t per persoon verschillend is...sja
We gaan Melatonine druppels halen,en dan als t de verkeerde kant op gaat in t vliegtuig dan geven we 't,Ik lees er niks dan goeie dingen over.
we hebben allerlei andere dingen om ze bezig te houden dus gaat goed komen.
Wie weet mischien geven ze geen krimp en ben ik paranoid,We'll see..
:up:
Cheers guys!
 
Hoi

Als je medicijnen meeneemt om eventueel te gebruiken. Probeer het eerst een keer voordat je gaat vliegen om te zien hoe het medicijn op jouw kind werkt.

Wellicht kan je zelf beter een 'valiumptje' nemen ben je zelf lekker relaxed als je gaat reizen en trek je je nergens wat van aan. De more relaxed jij bent de easier je kinderen zijn. :) :) (double dutch, ik weet het en als grap bedoelt)

Sidonia
 
Hoi

Wellicht kan je zelf beter een 'valiumptje' nemen
Sidonia

HOEZO IK BEN HELEMAAL NIET GESTRESSED!!!!
haha,nee ik snap wat je bedoeld,Elaine zei 't ook al,Ik zou t zeker eerst proberen omdat 't soms een adverse reactie kan veroorzaken.Elaine heeft nu zoiets van "mischien moeten we ze niks geven",tis ook niet makkelijk om melatonin voor kinderen te krijgen hier...drogisterijen hebben er nog nooit van gehoord.In Nederland is 't schijnbaar wel gewoon te krijgen wat dan weer goed is voor de terug reis (just in case).
Dat mijn gedrag invloed heeft op de kleintjes is zeker waar,ik zal me daar zeker mee bezig moeten houden,mischien maak ik me te druk over de mede-passagiers,ik weet 't niet...we zien wel hoe 't verloopt....komt goed either way
:up:
Ik zal wel een verslag doen op t forum hier met mischien wat do's and don'ts
 
Wij zijn in 2006 met 4 kids van toen 4,6,8 en 10 jaar naar Perth gevlogen, helemaal geen problemen gehad, wel hebben de jongste 2 een primatour gehad voor luchtziekte hiervan kunnen de meeste kinderen ook erg lekker slapen.

groetjes Manja
 
Back
Top