Met een baby naar Oz?

Jacob en Marije

New Member
Dag xpditers,

Zijn er ook mensen die met een baby naar Australië zijn geëmigreerd? Ik ben heel benieuwd hoe de kinderopvang is geregeld... Bij ons zal het n.a.w. zo zijn dat ik zal moeten werken, omdat ik wrsch. wordt gesponsord en een baan heb bij aankomst. Wij willen naar Perth.
Wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt alvast,
Marije
 
Dag Marije,

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ongetwijfeld anderen wel. Ik zie wel dat jullie naar Perth gaan, en wil je daarom graag vragen de poll in te vullen .. ;-)  Zie ook de verwijzing naar dta topic in mijn signature.
M.vr.gr.

Perthpete
 
In SA (Adelaide) is er kinderopvang (child care centres) onderdeel van ketens (ABC group http://childcare.com.au/) en gewoon zelfstandige. Net als in NL zijn er soms wachtlijsten maar hangt af van de dag etc. Niet goedkoop, wij betalen zo'n $45 per dag en dat is dan inclusief een loon-afhankelijke bijdrage van de overheid. Er zijn ook gastoudergezinnen maar daar weet ik niet veel van.
Opvang is ook hier gebonden aan maximaal aantal kinderen per leidster etc. Voordeel hier is dat de kinderen lekker veel buiten kunnen zijn met het mooie weer, verplichte uitrusting is dan ook een pet! Let bij de keuze ook zeker of en hoeeel van de (speel)tuin overdekt is (op warme dagen kunnen ze dan in de schaduw spelen).
 
Wij zijn een jaar met 2 kinderen, toen 2 en 4 jaar, naar OZ (QLD) geweest. Zij zijn 2 dagen per week naar de daycare geweest. Ook van de ABC group. (ik dacht ABC learning centre). Ik vond de kinderopvang erg goedkoop. Wij kwamen neit in aanmerking voor een bijdrage en ikdacht dat wij iets van $150 per week betaalden. Dus dat zou $37,50 per dagdeel kwijt zijn. Hier in NL betaald ik €250 per maand voor 1 dagdeel.

Wij zijn op verschillende kinderdagverblijven gaan kijken en hebben degene gekozen waar wij het beste gevoel bij hadden. En verder letten op de schaduw buiten. Een hoed is belangrijk want no hat no play.
 
Wij vertrekken (hopelijk) nog voor de kerst naar Perth (net boven Mandurah gaan we wonen) Mijn kids zijn bijna 7 en bijna 1. Voor de jongste zal ik ook iets moeten gaan zoeken, maar als ik dat zo hoor vallen de prijzen inderdaad wel mee. Ik betaal hier in NL meer dan 950 euro per maand voor 4 dagen in de week....!
 
Is allemaal prima te doen hoor! Hier worden tenslotte ook kinderen geboren :wink: :), onze kids zijn hier geboren en gingen al vrij snel (vanaf een maand of drie) naar een kinderdag verblijf. Het is vaak wel zo dat er een wachtlijst is voor de allerjongste (baby-room).  Ik betaal op het moment maar iets van $80.- voor drie dagen (including meals, etc. ). Als het mogelijk is zou ik wel eerst even wat centra bezoeken, gewoon even voor een eerste indruk (schoon, ruimte, etc.).

Succes in ieder geval!
Syl
 
Back
Top