Met euro betalen in Londen Gatwick en Dubai?

clair

New Member
Wij stappen hier over en moeten dan paar uurtjes wachten.Kan je op deze luchthavens met euro betalen?
Of toch wisselen naar ponden?
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9884.msg135017#msg135017 date=1237823569]
creditcard gebruiken??
[/quote]
Was ook mijn eerste gedachte :smile:

Bart
 
of in je omgeving is vragen of mensen nog wat ponden hebben liggen die je kan wisselen met ze. Veel meer dan voor een bakkie koffie en wat te eten heb je het toch niet nodig.
 
Goeie vraag!!
En hoe zit het met overstappen in Singapore of Kuala Lumpur??
(Ik gebruik mijn cc liever niet namelijk)
Groetjes  :smile:
 
Same story (lijkt mij). Zie als je echt van 't vliegveld afgaat en bijv. een lokale bus oid wilt nemen (vanwege misschien een lange tussenstop..) dan zul je contant geld moeten hebben. Anders.. gewoon CC gebruiken (hoe veel hekel je er ook aan hebt). Maar anders ben je inwisselkosten kwijt en kun je blijven zitten met geld.
 
Het beste kun je een credit-card gebruiken. Onze ervaring in Signapore en London is dat ze wel de euro accepteren als betaalmiddel maar als wisselgeld krijg je lokaal geld terug. Je schiet er dus niks mee op en de omwisselkoers is nadelig. Groetjes Polsie.
 
Is waar, is waar..
Ik heb op dit moment een optie staan op de volgende reis:
6 februari          Amsterdam – Sydney    23.30-06.25 uur BA 7306 (aankomst 8/2)
8 februari          Sydney – Adelaide        08.20-10.00 uur BA 7433

18 februari        Adelaide – Singapore    14.00-18.30 uur BA 7381
18 februari        Singapore - Frankfurt    23.05-05.15 uur BA 7305


Gelukkig niet heel lange overstap tijden, dus zal niet veel hoeven te kopen op het vliegveld  :smile:
(Tenzij ik iets vergeten ben in mijn handbagage wat ik nodig heb.. zie ik ook nog wel gebeuren  :grin:)
 
Thanks people.Alleen heb ik geen credit card,en die krijg ik ook niet vanwege ons schuldverleden. :|
En het voornaamste is idd om wat eten&drinken te kopen,meer niet.
Ik heb zelf een jaartje op Schiphol gewerkt en mensen konden met allerlei valuta betalen maar kregen idd euros terug,tenzij ik bv genoeg dollars,ponden enz in mn lade had.
 
Dat is inderdaad vervelend.
Als je weet waar je over moet stappen kun je in Nederland alvast wat geld bestellen in die valuta. Dan hou je misschien wel een beetje over, maar dan heb je tenminste iets..
 
Hi all,
als het alleen om iets te eten of drinken is, neem dan kleine coupures mee, krijg je ook geen "wisselgeld".
Ooit in Afrika rondgereisd met een pak een dollar biljetten, reuze handig, had alleen niet verwacht dat als het geen nieuwe biljetten zijn, het nooit in je portemenee past.

groetjes  Johan
 
En áls je met wisselgeld 'zit', dan kan je dat kwijt in charity-bussen, welke currency dan ook.
 
Back
Top