met toeristenvisum naar OZ terwijl je een ozzie vriend hebt?

ak

XPdite Sponsor
hoi hoi
Ik heb een ozzie vriend en ga over een maand of 10 een spouse visum aanvragen. Nu wil ik voor die tijd nog op vakantie naar Australië, met een toeristenvisum dus, maar vraag me af of ze me bij de douane kunnen weigeren omdat ze misschien vermoeden dat ik op het moment dat ik in Australië ben een spousevisum ga aanvragen en dan in Australië wil blijven. Met het invullen van je landingskaart moet je allemaal vragen beantwoorden, en dus ook wat je gaat doen en waar je heen gaat. Nou ga ik dus mijn vriend opzoeken, en ben bang dat ze dan denken dat ik niet echt een toerist ben, en dan dus niet voldoe aan de eisen van het toeristenvisum. Wie heeft hier ervaring mee?

Dank!
ak
 
hmmm, ja, dat is moeilijk!
Ik weet het echt niet, want je kan niet gaan liegen, want dat kan DIMIA anders weer tegen je gebruiken als je die fiance visum aanvraagt!
Ik stel voor om je vraag hier te stellen:
http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?daysprune=&forumid=32
Is niet alleen voor Britten, want je kan er ook posten via een google newsgroep of zo.
In ieder geval, hier kun je best posten, en hopelijk krijg je dan hulp, van bijvoorbeeld een agent(George, Alan of Steven) of JAJ(die is ook een soort agent). Of mensen in dezelfde situatie.

Succes!!
 
Hoi AK,

Zoveel vragen voor een toeristen visum?!? Bij een electronisch visum (ETA) zijn er helemaal geen vragen. Alleen als je Australie binnenkomt, dan moet je een douane verkalring invullen. Als je daar gewoon invult bij wie je verblijft en de reden vakantie is, dan is er niks aan de hand hoor (je bent toch op vakantie).

In jouw geval wil je waarschijnlijk langer dan 3 maanden dus moet je een speciaal visum aanvragen met meer vragen. In jouw geval zie ik geen problemen verschijnen. Je gaat naar Australie om bij je vriend te zijn! Een toeristen visum is hier prima voor hoor (zolang je daar maar niet ga werken en genoeg geld/credit card meeneem). Zo'n visum is waarschijnlijk ook goed als een bewijs voor jouw latere visum aanvraag als teken dat jullie al een langere tijd bij elkaar zijn.

Veel success,
Stefan
 
Back
Top