Meteoriet gesignaleerd in Perth

Jean76

XPdite Sponsor
Ik zag vanavond op het nieuws dat er een meteoriet is gesignaleerd in Perth.
Ik had er eigenlijk wel graag bij willen zijn. Had me een bijzondere ervaring geleken om dit te aanschouwen.
Als ik er meer over vind zal ik dit zeker nog even gaan plaatsen!!!!

Meteorite lights up WA skies

December 04, 2005
A spectacular meteorite fireball has lit up the sky over a wide area of Western Australia.

The spectacle is reported to have been in the north of the state, also as far east as Kalgoorlie, nearly 500km from Perth, and in the south at Albany, which is just over 400km from the capital.

Astronomers believe the meteorite, flashing brightly and sending out sonic booms, smashed into the earth's atmosphere about 300km southeast of Perth at 8.47pm yesterday.

It is thought to be the biggest celestial light show seen in WA in a decade.

hmmmm, interesting....
zal mike zo eens bellen of ie er iets van heeft meegekregen!

't Was behoorlijk spectaculair: Zie http://www.abc.net.au/news/newsitems/200512/s1523140.htm voor een videofragment (rechtsboven op de site)

jammer ik krijg het niet geopend. Mike heeft er niks van meegekregen helaas. Hij lag al in bed....

Meteoriet verlicht de nacht in Australië

Een meteoriet ter grootte van een basketbal heeft zaterdagavond in het zuidwesten van Australië de nachthemel verlicht alsof het dag was, vooraleer het hemellichaam in de Indische Oceaan plofte.

De meteoriet daagde op boven het westen van Australië en verlichtte de hemel in het zuidwesten, aldus astronoom Peter Birch in Perth tegenover het radiostation ABC. Over meerdere honderden kilometer was het zo helder als overdag, voegde hij eraan toe.

Een vrouw, die met haar auto onderweg was, vertelde begeesterd: ,,Plotseling werd het heel klaar. Het was ongelooflijk. Ik keek naar boven en zag een zilveren glanzende bal met een roodgroene staart. Het zag eruit als vuurwerk".

Back