Meubels huren i.p.v. gemeubileerd huren.

Edireliro

Well-Known Member
En nog een vraag die ons bezig houdt.o_O

Wij lopen heel de tijd te bedenken dat we de 1e tijd het beste een gemeubileerde woning kunnen huren. Van daaruit kunnen we op zoek naar een andere woning waar we in kunnen, wanneer onze spullen aangekomen zijn.

Een ander mogelijkheid zou misschien kunnen zijn om op zoek te gaan naar een huurwoning die ons aanspreekt en waarbij we dan tijdelijk meubels huren. Of het dan ook echt nog goedkoper is, weet ik niet, maar misschien is het wat rustiger voor de meiden. Als de container dan aankomt is het een kwestie van uitruimen en inruimen en hoeven we niet nog een keer te verhuizen.

Als het goed is gaat René half november al op pre-relocation visit en wil dan proberen contact te leggen met makelaars in de hoop dat we dan voor januari al wat kunnen regelen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft (zowel positief als negatief)?
We zijn benieuwd.
En natuurlijk.....BEDANKT! :)
 
Oh das wel n slim idee!! Ben ook benieuwd of anderen hier ervaringen mee hebben..
 
wij hebben eerste gemeubileerd gehuurd en zijn toen met een minumum aan spullen in een gewoon huurhuis getrokken. Voor ons werkte het op zich wel, en voor de kinderen hielp het omdat er een verschil was tussen 'vakantie' (vakantiehuisje, iedereen is er en we doen vanalles samen) en 'gewoon' (normaal huis, school en werk weer begonnen).
 
Wij hebben inderdaad meubels etc gehuurd in de periode toen onze container nog onderweg was (bij Guest Hire in Perth), voor 3-4 weken. Niet goedkoop, wel handig. Ze komen alles brengen, uitpakken, opbergen, aansluiten (zelfs de bedden werden opgemaakt!) etc en waren binnen uur klaar. Toen onze container er was was alles binnen no time ook weer ingepakt en konden de verhuizers onze eigen spullen gaan uitpakken.

Een idee van de kosten (compleet pakket voor gezin met 2 kinderen): 1285 AUD/maand huur en 440 AUD aan vaste kosten (transport, uitpakken, inpakken etc).
 
kende ik ook niet. Mijn man heeft 1 maand in een gemeubileerd huurhuis gezeten wat geregeld was door het bedrijf. Daarna heeft hij een huurhuis gevonden wat leeg was en hij heeft 1 maand met een slaapbank, tv, koelkast en magnetron in het huis geleefd. Niet echt gezellig, maar hij was overdag toch aan het werk, dus dat maakte hem niet zoveel uit. Ik was nog in Nederland.
 
kijk hier effe voor een idee http://www.radio-rentals.com.au/
Ken ook een aantal gezinnen die vanuit een vakantiehuisje zijn begonnen. Wij hadden financieel mazzel om een logeeradres te hebben, maar ideaal was het niet... Ik denk dat ik, terugkijkend, zou kiezen voor een vakantiehuisje...
 
Back
Top