MH17 downed 17-jul-2014

God zij dank zijn mijn ouders een dag eerder van Amsterdam naar KL gevlogen. Ze zitten nu veilig op de bank naast me in Brisbane met afgrijzen naar de tv te kijken. Ze hadden hetzelfde vluchtnummer MH17, dezelfde route, dezelfde bestemming... 24u eerder. We zijn zo ontzettend dankbaar dat ze veilig hier zijn. Het voelt zo onwerkelijk, dat dubbele gevoel van ontzettende opluchting en blijdschap, en het verdriet en afgrijzen tegelijk.
 
Heel tragisch! Ik heb zelf die route 3x gevlogen en zal zeker niet de enige zijn op dit forum. Maar 24 uur eerder is toch wel heel bizar. Ik kan me die gemengde gevoelens heel goed voorstellen. Geniet maar goed van elkaars gezelschap en wees er maar bewust van dat dit niet vanzelfsprekend is.
 
Wat een groot drama, het is een reis die veel mensen vanuit Amsterdam naar Australië en omgekeerd volgen..
En 24 uur is wel erg bizar inderdaad, wij zaten er een paar weken geleden ook in, zelfde plek zelfde nummer..
Rot gevoel en heel "dichtbij". En in september moeten we weer... tsja..

.IMG_5673.jpg
 
Heftig dit hoor....geen woorden voor.....My heart goes out to those left behind having to move on without the ones they love.
 
Gisteren veel nieuws gezien, zowel hier in Oz als NOS.nl. Hartverscheurende beelden, geen woorden voor zo'n gruweldaad. Zo komt oorlog wel heel dichtbij voor zoveel onschuldige reizigers. Hoor net ddat twee (niet directe) collega's van manlief in het vliegtuig zaten met hun gezin.. Het komt zo dichtbij omdat het ons allemaal ook had kunnen overkomen. En toevallig nu weer Malaysian.
 
Ook wij hebben al meerdere keren op dezelfde vlucht gezeten. Helaas is dit drama de realiteit van deze steeds gekker worden society. Verschrikkelijk voor iedereen aan boord en de leegtes die ze achter laten en ook voor Malaysian Airlines, 2x zoveel personeel verliezen en dealen met weer n drama.
Het komt zeker dichtbij als je hoort dat n collega haar beide ouders verloren is en n vriendin de juf van haar dochter.
Het moest gewoon niet kunnen!
Reden temeer om nog meer te leven met het 'pluk de dag' gevoel!
 
Ik heb nog niet vernomen van getroffenen in mijn persoonlijke sfeer. Maar toen mijn collega naast me gevraagd werd om door de klantendatabase te zoeken naar mogelijke nabestaanden (om ze uit te sluiten van marketing) merkte ik wel dat ik even snel door de lijst heen keek of er een bekende naam tussen zat. Brŕrr...
 
Een dag eerder...ik kan mij voorstellen dat je dan zit te trillen....
En over de terugweg nog maar proberen niet na te denken...
Wij hebben ook een aantal keren op deze vlucht gezeten, maar heb nooit eerder rekening gehouden met het feit dat dit zou kunnen gebeuren...
Het geeft toch een brok extra spanning he?
Wij vliegen in september/oktober weer, ben best blij dat dat nog even duurt!
 
Ontelbare keren heb ik ook deze vlucht gehad en af en toe baal je van een vertraging hier of daar, maar als je dit dan hoort kun je jezelf alleen maar gelukkig prijzen want het had veel anders had kunnen aflopen als je zelf op zo,n vlucht had gezeten. Waat maakt zo,n vertraging dan uit. Verschrikkelijk wat de families en vrienden nu moeten meemaken.

Het is wel duidelijk dat de nieuwkomers in OZ een testament moeten opmaken, vooral als de familie in NL zit.
Hier zijn al verschillende draadjes over geschreven , mijn suggestie wederom hier iets aan te doen mocht je het nog niet gedaan hebben want de regels in OZ verschillen van die in NL.
Besteedt 200 dollar bij een solicitor om goed te regelen wat b.v. met je minderjarige kinderen moet gebeuren ingeval de ouder(s) op een of andere manier omkomen.
 
Ben gisteren naar de Consulaat gegaan om het register te tekenen.
Als je dan de lijst met namen ziet komt het wel dichtbij, ook al ken jer er niemand van.
 
Back
Top