migration agent of zelf regelen

asmodeon

New Member
hallo
wij (johnny en marianne) zijn naar een informatieavond over emigreren naar australie geweest. we hebben besloten dat we ervoor gaan :-D
nu willen we graag weten wat de ervaringen van andere mensen zijn met een migration agent en mensen die het zelf regelen.
het kost allemaal best veel geld ,ik hoorde bedragen van 2400 euro, en dan komen er nog kosten bij die ze voor het gemak maar niet meerekende :-o, en dan heb je nog je tickets(wij zijn met zn vijfen!) en natuurlijk de verhuiskosten.
het lijkt ons verstandig dat johnny daar eerst een baan zoekt,hij is electricien dus dat moet geen probleem zijn,maar op die informatieavond is ons verteld dat je beter daar een baan kan zoeken,anders moet je 2 jaar bij dezelfde baas blijven, ook als het niet bevalt.
hoe hebben jullie dit gedaan en wat is goed bevallen en wat niet?
alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes marianne

Dat van die 2 jaar bij een baas blijven is helemaal afhankelijk van welk soort visum je kiest. Kies je voor een "werk" visum dan is dat inderdaad gekoppeld aan een baan daar. ga je b.v. voor een Skilled Independent visum,  dan ben je nergens meer aan gebonden. Dit visum duurt het langst qua aanvragen, maar heeft daarna de minste (tenminste in mijn ogen) voorwaarden.
Het is inderdaad wel mogelijk om b.v. via internet al te solliciteren bij een werkgever in Australie, maar daar hangt dan vaak al weer de voorwaarde aan dat je in het bezit moet zijn van een visum.

Kortom: bepaal eerst welk visum voor jullie het interessantst (= meest haalbaar) is en ga vandaar uit verder.

Michel

Houdt er wel rekening mee dat Johnny dan waarschijnlijk iets van een cursus / examen moet doen. Mijn man is electrician en voor elke staat heb je een kaart nodig, wat bewijst dat je volleerd electricien bent. Dus daar kan nog best wel wat tijd in gaan zitten, en in de tussentijd kan hij dan dus niet werken!

he shelly
bedankt voor je reactie maarre examen doen????? :-o
kun je daar wat meer over vertellen?
hoe lang moet je wachten als je dat aanvraagt?
is dat vergelijkbaar met hier?
ik hoop snel wat van je te horen
groetjes marianne

hoi michel
bedankt voor je reactie
we weten al dat we genoeg punten hebben voor een skilled independent visa.
maar we weten niet hoe je nu verder moet met aanvragen en de kosten enzo
mischien heb jij nog wat tips?we houden ons aanbevolen :-D
groetjes marianne

Ik weet niet precies hoe het werkt met die 'cards' die je moet hebben, maar zodra mijn man vanavond uit zijn werk komt zal ik het even aan hem vragen. Hij is een australier en electrician, dus hij weet precies hoe het in elkaar zit. Ik laat het je wel even weten.

Om even terug te komen op de vraag: Migration agent of zelf regelen. Dit is natuurlijk geheel aan jullie zelf. Dit forum biedt een zeer goede mogelijkheid om alle vragen te stellen en natuurlijk om al aardig wat antwoorden op te zoeken. De Migration agent heeft natuurlijk al aardig wat kennis in huis en is ervoor om alles te verspoelen, maar het is net zoiets als je belasting / aangiften zelf regelen of dit door een accountant laten doen. Met natuurlijk wel het risico dat ook als je het via een migration agent regelt de kans bestaat dat er dingen niet goed gaan of erger nog, dat de poging voor emigratie de 1e keer mislukt.
Ik heb gemerkt dat velen het zelf hebben geregeld en met succes hebben afgerond. Zelf ben ik echter met een Migration Agent in zee gegaan (in Amsterdam) bij wie ik in tegenstelling tot vele anderen op dit forum geen echt beroerde ervaringen mee heb gehad.

he hawk
johnny en ik denken er toch over om eerst te proberen om het zelf te regelen en als we er niet uit komen kunnen we altijd nog een migration agent inschakelen.( mijn belastingaangifte doe ik ook zelf :lol:) ik besef dat er veel tijd in gaat zitten als je het zelf doet, maar als je het niet probeert weet je nooit of het lukt :up:
in elk geval bedankt voor je reactie en succes met je emmigratie!
groetjes marianne

Je kan het ook net als ons doen!!!! Een bureau inschakelen en dan nog zo'n controlfreak zijn dat je alles zelf ook nog eens uitzoekt!!!???  Ja, ja, ik beschik wel over een flinke emmer/hoeveelheid/zwembad zelfspot  :) :) :) :)

Maar maakt niet uit, een bureau is prima, hoewel als je - zoals al eerder gezegd - je zelf uitzoeken leuk vindt, dan kan je het ook zelf doen.

Succes

Groetjes Miranda

hey allemaal
ik heb niet zulk goed nieuws, onze plannen gaan niet door :cry:
als wij met zn allen naar oz willen, moeten we ook voogdij over de kinderen hebben, de oudste 2 zijn van mn ex man.
toen we onze plannen begonnen te maken ,hebben we er natuurlijk ook met hem over gepraat, ik neem zijn kids natuurlijk mee naar de andere kant van de wereld!
hij zei toen dat ik maar even uit moest zoeken hoe hij toestemming moest geven en dan zou hij dat wel doen.dus ik heb overal informatie gezocht en om ze mee te nemen uit nederland is geen probleem, daar hoeft hij geen toestemming voor te geven.
maar nu blijkt dat ik om ze mee te nemen naar oz volledige voogdij moet hebben, dus moet hij afstand doen en dat wil hij niet :x
ik kan me voorstellen dat dat moeilijk voor hem is, maar wat had hij dan verwacht, dat ik ze om het weekend ff naar nl kwam brengen voor een weekendje bij paps??????
ik ga natuurlijk niet zonder mn schatjes weg, dus kunnen onze plannen helaas niet doorgaan :cry:
ik wens jullie veel succes met jullie emigratie(s) en bedankt voor alle reacties op mn vragen,jammer dat ik er nu niks meer mee kan doen, maarja `t is niet anders :-(
groetjes marianne

Ik heb ooit wel soortgelijke verhalen gelezen op het britishexpats forum en als ik me goed herinner kan (in Engeland althans) de rechter beslissen dat een ouder volledig afstand moet doen. Of dat in NL ook zo is, en in welke omstandigheden, weet ik niet, en of je zover wilt gaan hangt natuurlijk van jezelf, en van de relatie tussen je ex en jou en de kinderen af.

Hallo Marianne,

Ik weet de situatie niet en hoever je het hebt uitgezocht, maar hier
kan je veel vragen stellen http://www.vfas.nl/

Sterkte Ton en Ineke  :up:

Back