migreren met IOM

sarabaes

XPdite Sponsor
Hallo, Wij vertrekken over enkele maanden naar Alice Springs en voor onze vliegtuigtickets doen we een beroep op IOM, omdat we dan 40 kg bagage mogen meebrengen en de vluchten goedkoper zijn.
Heeft er iemand van jullie het ook zo gedaan? Wie heeft ervaring met IOM? En is dat dan geregeld met de Nederlandse/Belgische afdeling van IOM of rechtstreeks met de Aussie afdeling?

Groetjes,
Sara

Hi Sara,

Ben net even op de website geweest van IOM.

Vraagje>
Waarom doen jullie dit vai IOM??

Gr. Rene

Het migratieburo had ons IOM voorgesteld en ik heb dan contact opgenomen met hun en die waren ontzettend vriendelijk (de Ozzie afdeling hé). Ze stuurden een paar opties van vluchten en zo en toen bleek al gauw dat ze echt goedkope voorwaarden hebben én we mogen sowieso 40 kg de man meenemen, zonder extra kosten. Een enkele ticketje bij een gewone luchtvaartmaatschappij leek ons zo duur! Of ben ik mis hierin?

Sara

Mag ik vragen wat het dan kost met IOM in vergelijking met gewone tickets (retour of enkeltje)....?

Gr. Sab

Wel, ik had een quote gevraagd van Brussel tot Sydney en dat kwam in de periode Mei-Jul 2006 op de som van 1226.30 AUD per persoon (schatting want ze hebben geen exacte datum hé). Daarvoor ging je dus via London naar Sydney en mocht je 40 kg bagage meenemen. Dat is zo'n 700 euro voor een enkele reis. Ik had ook gewone qoutes bij British Airways en zo gevraagd, maar dat was vaak het dubbele!

Tjeminee......wat een prijzen.....!!!!!!! Maar goed, we gaan dan ook wel naar de andere kant van de wereld he? :wink:

Ik heb een jaarticket retour voor 750 euro in december.......mag dan wel geen 40 kg meenemen, maar stuur tzt wel een doosje kleren na met TPG voor een paar euries.....volgens mij best een koopje......

Begrijp is dus goed dat jullie nu enkele reis met 40 kilo voor 1226 euro per persoon....?

Gr. sab

Nee 1226 AUD dus zo'n 735 euro per persoon. Daarvoor krijgen we dus een enkeltje Sydney én mogen we 40 kg bagage per persoon meenemen, en één stuk handbagage extra (max 8kg) erbij ook natuurlijk. Dat lijkt me niet echt veel, als ik het vergelijk met andere prijzen...of wel?

durf ik niet direct te zeggen....

heb wel eens gehoord en gelezen dat bijv malysian airlines een soort enkeltje emigrantenvluchten heeft, waar je standaard 40 kg mee mag nemen voor 575,- euro...

Maar ja gelezen, dan moet je maar afwachten of het dat ook werkelijk kost als je gaat boeken.....

In mijn geval kostte elke kg bagage meer 50 euro.....! Geen optie dus.

Omdat in verhouding de meerprijs voor een retourtje dus niet zoveel was, heb ik besloten om die maar te nemen. wil toch eenmaal per jaar terug naar nederland, dus dat komt mooi uit......bovendien schikte de route, omdat ik voor ik na sydney ga nog 3 weken ga reizen met een vriendin in maleisie.......

Gr. Sab

Hoi hoi
Ligt het nou aan mijn beperkten algemene kennis? of.... Waar gaat dit over IOM?? nooit  van gehoord.  
Nog een kleinen opmerking je zegt van London naar Sydney met 40KG p/p maar hoe kom je van Nederland naar Londen met die zelfde 40KG p/p.

gr. Barry :up:

[quote author=Sabien link=topic=2621.msg28431#msg28431 date=1127210367]
heb wel eens gehoord en gelezen dat bijv malysian airlines een soort enkeltje emigrantenvluchten heeft, waar je standaard 40 kg mee mag nemen voor 575,- euro...
[/quote]

Klopt wel redelijk bij S.A. mag je als je kan aantonen dat je gaat emigreren 20KG p/p extra mee nemen. Dan is wel de eerste 10KG 80euro extra. Of zo iets. Iemand van het forum had het toen na gevraagd via de e-mail bij S.A. Weet niet meer wie dat was?

Ik bedoelde dat we van Brussel via Londen (overstap) naar Sydney vliegen.
Het IOM is de INternational Organisation of Migration, die migranten helpt bij hun migratie maar ook studies en zo doet naar migratie. Meer info op  http://www.iom.int/

Groetjes,
Sara

[quote author=sarabaes link=topic=2621.msg28435#msg28435 date=1127211054]
Het IOM is de INternational Organisation of Migration, die migranten helpt bij hun migratie maar ook studies en zo doet naar migratie. Meer info op  http://www.iom.int/
[/quote]
Bedankt :up: :up: klinkt goed, ik ga is op die site rond neuzen :)

Volgens mij is het sowieso goed om op het moment dat je weet wanneer je wilt gaan vliegen met veel vliegmaatschappijen danwel internetsites contact op te nemen en te bekijken waar je de beste deal krijgt. Ik heb zelfs al eens een retourtje Perth gezien op wcr.com (wereldcontact reizen) voor 455 euro.. Natuurlijk zullen dat zeldzame aanbiedingen zijn maar het loont absoluut de moeite om goed rond te neuzen.

EN.. voor degenen die gewend zijn om via reisburo´s te boeken, het is zeker handig om rechtstreeks vliegmaatschappijen te bellen (Qantas, Singapore, etc). Dan kun je vermoedelijk ook veel beter info krijgen over zaken als extra bagage, enkele reizen etc...

M.vr.gr.

Perthpete

Ik heb net een mail van IOM gehad, met twee voorbeelden van vluchten in Mei 2006:

BA 441  Amsterdam - Heathrow      1855 1910                   
QF 010  Heathrow - Melbourne      2205 0445+2                 

Totale prijs per persoon:
Ticket: 620.64EUR
Administratieve kosten: 49.20EUR

= 669.84EUR

Maximum toegestane bagage is 40kg

BA 399    Brussel - Heathrow        1920 1935                   
BA 017    Heathrow - Melbourne      2125 0420+2

Totale prijs per persoon:
British Airways ticket: 570.28EUR
Administratieve kosten: 49.20EUR

= 619.48EUR

Maximum toegestane bagage is 35kg.

Toch wel geen slechte prijzen hé?

Sara

Enne.....hoe zit het met luchthavenbelasting en brandstoftoeslag....?

Zit dat bij de prijs in....?

Sab

Linda,

Dank je .. Je hebt helemaal gelijk (iets van rockers of zo .. ;-)). De site die ik bedoelde is www.wereldcontact.nl

M.vr.gr.

Perthpete

Back