Mijn hart ligt in australie, maar emigreren lijkt onmogelijk! Iemand tips?

Amanda93

New Member
Hallo,

Ik zou beginnen met mezelf voor te stellen, mijn naam is Amanda 21 jaar met een zoontje van bijna 3. Zo'n 1,5 jaar geleden zijn we 3 weken naar australie geweest en ik werd opslag verliefd op het land, de inwoners en het klimaat. Ik voelde me altijd gelukkig en thuis in Nederland, maar na die trip is dat voorgoed veranderd. Ik heb heimwee, naar australie! Elke maand zet ik nu geld aan de kant om eind 2016 weer een paar weken naar melbourne en sydney te kunnen. Maar eigenlijk wil ik daar heen vliegen en daar blijven!
Nu ben ik al een jaar bezig met het zoeken naar een mogelijkheid om onze droom waar te maken, maar het lijkt wel of het echt onmogelijk is. Ik ben bereid om een opleiding te gaan volgen zodat ik een geschikte diploma heb om daar aan de slag te kunnen. Maar ik loop tegen een paar problemen aan;

-ik weet niet welke opleiding het beste zou zijn om daar een stabiele baan te vinden met vaste tijden (ik ben alleenstaande moeder dus moet vaste tijden hebben omdat mijn zoontje naar school gaat)
-omdat ik alleenstaande moeder ben, heb ik niet even 20.000 euro is mijn nachtkastje liggen

Iemand tips?

Want ik voel me zo gevangen hier, ik verlang nu al 1,5 jaar naar het "eindelijk thuis" gevoel dat ik australie had. De ruimte, het veilige gevoel, de rust, het klimaat, de houding van de bevolking en het landschap.
 
Welkom Amanda!
Ik zou echt geen antwoord op je vraag durven geven. Want elk jaar kan de lijst van gewenste (afgestudeerde) beroepskrachten er anders uitzien. Garanties zijn er gewoonweg niet te geven in emigratieland, en met de crisis al helemaal niet.
Je liefde voor Australie spreekt helder uit je post, dus welkom hier! Nooit opgeven, blijf er in geloven, en lees intussen veel op dit forum. Wie weet wat er opborrelt. :up:
 
Hoi mountains,

Bedankt voor het welkom heten, het lijkt mij heel leuk om met mensen te praten met dezelfde droom.
Ik blijf zeker rondkijken, en opgeven doe ik zeker niet!
Zelfs mijn moeder heeft gezegd dat ik er alles aan moet doen, zijn persoonlijk vind het niet leuk omdat zij en m'n vader een hechte band met mij en mijn zoontje hebben, en ons dan slechts een keer per jaar zouden zien (wel contact via Skype, maar dat blijft anders) maar zij ziet ook in dat ik hier niet gelukkig ben. Ze mist die "twinkel" (zo noemt zij het haha) in mijn ogen die ik in australie had.

Groetjes Amanda
 
Dankje,

Ik heb nog geen opleiding afgerond, omdat ik op mijn 18e zwanger raakte. Maar wil nu dus graag een opleiding gaan volgen zodat ik een baan zou kunnen vinden in Oz. Maar ik weet nog niet zo goed wat ik dan het beste kan kiezen, omdat ik alleen ben zit ik namelijk ook met het brengen/halen van mijn zoontje van school. Dus de werktijden moeten ook redelijk stabiel zijn.

Groetjes
 
Wat een ontroerend verhaal en je hebt een droom die velen hier op het forum delen. Geef niet op en probeer die droom waarheid te maken!

Ik kan je helaas geen advies geven over een opleiding. De lijst met gewenste beroepen veranderd met enige regelmaat, dus maak een goede, zo zeker mogelijke opleidingskeuze binnen je mogelijkheden.

Wel is er een verschil tussen vakantie vieren en wonen/werken. Misschien kan je nog in aanmerking komen voor een Working Holiday Visum? Dan kan je ook die andere ervaring krijgen en misschien een betere kijk op wat je wil/kan doen. En je verdient ook nog, dus je hoeft niet heel veel te sparen!
 
Beste Fritsc,

Ik heb inderdaad dat stappenplan;

-opleiding volgen
-working holiday, zodat ik kan ervaren hoe het werken/wonen daar is.
-solliciteren
-woonruimte zoeken
-vliegtuig pakken naar huis! :) :D

Het is een 7 jaren plan, haha.
Maar ik wil dus wel een opleiding kiezen, die verstandig is. Maar dat is zo wisselend dat het heel moeilijk te kiezen is.

Toch bedankt,
Groetjes Amanda
 
Welkom AManda, fijn te horen dat je er voor wilt gaan. Je bent nog lekker jong dus alles is open.
Mooi plan ook en realistisch 7 jaar is zo voorbij ook al lijkt dat nu niet zo.
Dus nu maar op zoek naar een leuke opleiding met potentie voor een visum. Dat moet je even in je rijtje zetten; visum aanvragen voor solliciteren of erna (wellicht een gesponsord visum).
Even een aanvulling op je WHV, volgens mij mag je op dat visum geen kind(eren) meenemen.
En ondertussen goed sparen. Veel succes met alles!
 
Welkom.

Het lijkt misschien lang, maar de jaren vliegen voorbij hoor. Wij hebben uiteindelijk ook meer dan vijf jaar gedaan over het hele traject (ben de exacte tijdlijn even kwijtgeraakt in het hele proces), maar uiteindelijk is het gelukt.

Qua opleiding is het lastig om je te vertellen wat handig is. Ik denk dat je eerst moet bekijken wat je leuk vind en dan in die "hoek" eens advies moet inwinnen bij mensen die er verstand van hebben over wat verstandig is. Ons visumbureau bijvoorbeeld gaf tips over hoe je je assessment kunt verbeteren, waardoor ik een cursus Australisch belastingrecht ben gaan volgen en dat heeft wel geholpen.

Vooralsnog veel succes!
 
Back
Top