Mijn Industrie In Australie

Christiaan050

New Member
Dag Avonturiers,

Mijn naam is Christiaan Drenth en ben 21 jaar oud en ben klaar met school en wil graag een half jaartje naar australie! Ik wil graag rond 20 Februari 2009 richting Australie. Ik wou eerst mango's gaan plukken ergens en dan zoveel mogelijk geld verdienen en dan lekker met het verdiende geld rondtrekken. Toen vertelde een kennis aan mij waarom ik niet in een mijn zou gaan werken in de beurt van Perth wat daar verdien je zoveel geld in korte termijn.. Bij mij gingen de belletjes wel rinkelen en dacht hier ga ik achteraan alleen kan ik (zoals altijd) niet veel informatie vinden!.. Ik heb dit verhaal tegen een collega verteld en ook hij was lijend enthousiast en vroeg gelijk wanneer ik ging! wij zijn nu met z'n tweeen een beetje ana het googelen en hopen zo meer informatie te winnen voor ons mijn avontuur in australie..

Wat ik graag wil weten is welke stappen ik op dit moment het beste zou moeten nemen voordat ik richting Perth ga?

Ik ben niet geclassifiseerd voor iets en heb verder geen opleiding in die richting wij willen wel keihard werken en we zijn ook zeker bereid om 12 uur per dag te werken!

Naar welk uitzendbureau moeten wij mailen/bellen van tevoren? wat moeten we uberhaupt regelen voordat we naar Perth gaan.. (ik heb begrepen dat er in Perth veel mijnen zijn en dus ook veel mensen vragen voor dat soort werk vandaar dat ik steeds Perth benader).

Hoe ziet het werk er een beetje uit in de mijnen en hoe is het geregeld met het huisvesting en gaan we echt 10.000 Australische dollars verdienen in 2 maanden?

Elke informatie is welkom over de mijn industrie in australie..

Ik wil jullie alvast bedanken voor het lezen van mijn topic en hoor ik graag ook jullie meningen.


Met vriendelijke groet,




Christiaan Drenth
 
Hoi Christiaan, welkom op het forum! :up:

Helaas heb ik geen verdere informatie voor je omtrent het werken in de mijnen, maar wellicht dat anderen je wel kunnen helpen. Dubbelposten is niet toegestaan, dus ik heb je twee berichten in de andere rubrieken verwijderd.
 
Hoi,

BHP Billiton, een van de grootste werkgevers in Aus, heeft gisteren 3,000 man in de mijnen in Perth op staande voet ontslagen, voor zover ik het begrepen heb... lijkt dus niet de meest geschikte tijd op je daar op te richten.

http://www.theage.com.au/national/pms-plea-on-jobs-ignored-20090121-7mre.html

Just my 2 cents...
 
Ik zou je eerst gaan orienteren op een holiday/work visum. daar kun je alles over vinden op www.immi.gov.au
Verder lijkt me 5000 euro per maand voor ongediplomeerd werk een beetje sterk denk je niet??
Ik zou je nog maar eens goed en snel gaan orienteren als je volgende maand al wil gaan ...
 
Hoi Christiaan,

het is zeker mogelijk om in de mijnindustrie in WA $5000 of meer per maand te verdienen, maar ik zou niet verwachten dat je zomaar ergens binnenloopt en kunt beginnen, zeker zonder specifieke skills of een opleiding.

Zoals joost al schreef heeft BHP gisteren 3000 man ontslagen hier in WA. De grootste diamantmijn in Australie (wellicht zelfs ter wereld), Argyle, sluit binnenkort voor drie maanden en in de meeste andere mijnen (niet alleen van BHP maar ook van Rio Tinto en Fortescue) is het grootste deel van het 'casual' personeel al naar huis gestuurd...ik schat je kansen dus niet erg groot in.

Zelfs zonder deze crisis die er gaande is, was het echt niet zo eenvoudig om er binnen te komen. Er was wel ongeschoold personeel nodig, maar het merendeel van de banen was toch voor mensen met ervaring en opleiding. Zeker als je binnenkomt op een Working Holiday Visa zijn werknemers vaak niet bereid om de tijd en het geld in je te investeren om je op te leiden - je mag toch niet langer dan 6 maanden (of is het 3) bij eenzelfde werkgever blijven.

Ik denk eerlijk gezegd dat je een beetje over-ambitieus bent, zeker als je zegt dat je hier een 'half jaartje wil komen werken'. De meeste mensen op een WHV werken in de land/tuinbouw of in de horeca - er zijn zeker mensen die echt een goede baan hebben op een WHV, maar die zijn eerder uitzondering dan regel.

Net als de rest van de wereld ligt de economie hier tamelijk op zijn gat - voor veel mensen is het dus pakken wat je pakken kunt op dit moment en de tijd van het grenzeloos geld verdienen lijkt nu zelfs voor Perth voorbij.

Eerste stap is natuurlijk om een WHV te regelen - als je gepakt wordt terwijl je werkt zonder geldig visum kan je voor de komende vijf jaar de toegang geweigerd worden, dus...
 
heey!

mijn vriend werkt in de mijnen in mackay qld als boilermaker (soort van lasser), en daar was het voor mij ook niet mogelijk werk te vinden... als je de papieren hebt kun je wel wat, maar zoals het er nu naar uit ziet wordt dat lastig, zeker in wa. ze zijn flink aant bezuinigen.
ze zoeken voornamelijk naar geschoolde mensen met ervaring....en als ze iemand zoeken voor bijv. kantinewerk o.i.d. hebben ze meestal allerlei criteria zoals dat je australisch moet zijn ofzo... dus ik geef je weinig kans helaas....
het klinkt wel aantrekkelijk zoveel geld...maar er komt heel wat meer bij kijken.

groetjes!
 
Waarom ga je niet eerst een jaartje keihard in Nederland werken en dan met je WHvisa een heel jaar naar Australie? Een jaar vliegt voorbij en Australie is zo groot en stel dat je nog naar New Zealand en Tasmanie wilt is 6 maanden kort hoor.
Heel goed orienteren wat je wilt, er is hier zoveel te zien en te doen.

Succes vanuit een zeer heet Sydney :cool:
 
Lo,

Ik heb zo'n beetje hetzelfde maar ik wil voor minimaal 5 tot 10 jaar naar australie.
dat lijkt het mij handig om in te burgeren zover dit mogenlijk is.

Ik ben 24 jaar oud. en ben op mijn 12e begonnen met werken.
Daarnaast ben ik een goed Constructiebankwerker, Mechanic, Niveau 2 Lasser in de meest voorkomende technnieken, (Niveau 3 is keurlasser)
staalbouwer en heb 2 jaar ervaring op zee in bodem onderzoek bij Fugro Engineers.
voor het meeste heb ik gewoon papieren.

Wat zouden mijn kansen tijdens deze crisis dan kunnen zijn om aan de gang te kunnen gaan in De staal of Mijnbouw?

Jeroen
 
Jeroen,

Fugro heeft hier in Australie ook een behoorlijk aantal activiteiten. Je zou eens bij ze kunnen navragen.
http://www.fugrospatial.com.au/corporate_fugro_australia.htm

Overigens gaat het hier niet zo slecht met de economie als enkele mensen op dit forum zeggen. Recentelijk heeft Fugro hier nog een bedrijfsonderdeel van Tenix overgenomen (http://www.news.com.au/adelaidenow/story/0,22606,25980723-5003680,00.html). Zoals je ziet zijn er meer lokaties dan QLD en WA waar aan mijnbouw / bodemonderzoek gedaan wordt.
 
Peter,

heel erg bedankt voor je antwoord, maar het word toch canada. :D
mijn oom woont daar en ik heb er qua werk toch meer mogenlijkheden. mijn beslissing om voor fugro te gaan werken is de beste keus in mijn leven geweest ooit van alle keuzes. het heeft mijn ogen zeg maar geopend. maar ik blijf niet bij ze werken want ik wil mezelf nog zo veel exploiteren dat ik ook totaal niet weet waar te beginnen.
Canada zal een goede start zijn!!

nogmaals bedankt.

ps. Fugro werkt vaak in australie met de boot de Markab. Slopers  :wink:
juni15_1.jpg
 
Back
Top