Mijn leven in Darwin...... niet meer sinds mei 2006, nu in Karratha/Perth WA!!

Ellen

New Member
Eindelijk mijn VOG binnen, ik begon hem al aardig te knijpen.... Je weet maar nooit....
Dan heb ik nu alles helemaal compleet, in ieder geval dat hoop ik maar. wat een hoop papieren, maar wat moet, dat moet!

Ik sta dus wel open voor alle suggesties, w.b. het fiancee visa..... Ik hoop maar dat alles goed gaat..
Een draadje geopend, zodat ik vanaf nu jullie ook op de hoogte kan gaan houden.

Greetz Ellen
 
Spannend, ik ga pas in Januari naar Berlijn,
hoop dat het allemaal goedgaat, maar als je genoeg bewijs hebt zal dat best.
Heb je trouwens al een trouwdatum ?
Ik zat me net te bedenken hoe iedereen dat gaat doen, je zit toch met die limiet van binnen 9 maanden trouwen in Australia, en het is al zo'n geregel als je daar aankomt,en dan ook nog "ff tussendoor" een bruiloft plennen, is niet niks,dus.... ben benieuwd of jullie al vastomlijnde plannen hebben.

ik zal aan je denken als je in Berlijn zit, ieeeekkkkkkk kriebels ,spannend  :lol:

gr lin
 
Wij trouwen 4 Juli in Darwin..... Maar omdat het zijn tweede huwelijk is, maken we er geen groot feest van. Maar ik denk dat mijn schoonmoeder toch wel het een en ander gaat organiseren. En zijn twee zussen zullen het niet accepteren als we geen klein feestje vieren.
En mijn broer komt over met zijn gezin, dus helemaal ontkomen wij er niet aan.

Ik heb inmiddels wel iets gekocht voor mijn huwelijk, maar geen bruidsjurk of zo... Ik wil absoluut geen bruidsjurk aan.
Als we in Nederland op vakantie zijn, dan geven we voor mijn familie ook een klein feestje.
Maar inderdaad het is allemaal erg omslachtig om alles op "afstand" te regelen.

Veel succes...(als iemand nog leuke ideetjes heeft dan hoor ik dat ook natuurlijk graag..)
 
Daar hebben we nog niet over nagedacht.... Ik zal het vanavond nog in de groep gooien....

Maar, ik denk altijd maar, doe maar gewoon, dan doen we al gek genoeg....

Greetz
 
Toen wij een jaar geleden trouwden, hadden wij onze eigen wedding vows. Het geeft er toch iets persoonlijks aan. Dit schijnt in Nederland toch niet te kunnen.

R.
 
Hallo allen,
Ik ga als alles mee wil zitten in december naar Berlijn... idem dito.
Wij hebben nog geen datum. Mike moet nog naar de wedding celebrant.
Maar voor de rest schiet alles al aardig op.
Het huis is nu echt leeg (gisteren stofzuiger en strijkijzer en magnetron verkocht :up: scheelt weer werk haha)
Groetjes,
Marina
 
Hoi,

Ik heb Clint de datum laten prikken, mij maakt het niet zoveel uit. Ze vroegen wel om een handtekening van mij, maar dat zou teveel tijd kosten, eerst vanuit Darwin papieren opsturen voor een handtekening, dan alles weer terugsturen voor een stempel en dan weer hierheen om mee te nemen naar Berlijn.
Gelukkig kent Clint nogal wat mensen in Darwin (hij is makelaar en allebei zijn zussen zijn politie-agente, dus dat verklaart veel..) en hebben we toch een notice of intended marriage gekregen.
Ik woon tot ik vertrek naar Oz, bij mijn ouders. Ik neem niet zoveel mee, maar toch meer dan ik had gedacht. Ik sleep nl. wel mijn hele ski-outfit mee (en dat weegt nogal wat!!) en ik kan geen afscheid nemen van mijn zeer uitgebreide laarzen-collectie,  ook al heb ik die HELEMAAL NIET nodig in Darwin.
Mijn auto heb ik een paar maanden geleden total-loss gereden, gelukkig alles uitgekeerd gekregen, daar heb ik ook geen omkijken meer naar.
Ben nog zeer druk met het branden van foto's op cd's en voor de rest, ja heb ik met de uitverkoop mijn slag geslagen w.b. zomerkleding. In Darwin lopen ze wel een beetje (heel erg) achter op de mode...

Als ik er zo over nadenk, neem ik toch heel wat mee....  Maar wie niet?

Ik blijf jullie op de hoogte houden...

Ellen :) 
 
Ja ik ben ook nog even kleren in aan het slaan. Ze lopen inderdaad achter daar in Oz..... Misschien als je goed zoekt vindt je wel iets en de surfkleding is ook leuk maar ja.... gewone kleding is echt op zijn Brits hoor!
Ik heb mijn koffers uitgestald in een lege kamer en elke keer haal ik er weer iets uit: heb ik toch eigenlijk niet nodig....
De rest gaat in doosjes naar het postkantoor en wordt vooruit gestuurd.
Wat heeft een mens toch veel zooi wat je helemaal niet nodig hebt..!!!
De herfst vakantie nog even de schuur en de zolder leegmaken en dan is het gebeurd....!!!
Spannende tijd!
Groetjes,
Marina
 
Even een kleine update.... vooral voor Rene...

Ik ben dan nu echt begonnen met inpakken en zo.... MIJN HEMEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IK NEEM VEEL TE VEEL MEE ..........
:cry: ik denk niet dat ik alles mee kan nemen, wat ik mee wil nemen... :cry:
Maar toch nog een klein lichtpuntje, mijn broer komt voor onze bruiloft over en die kan natuurlijk ook wat spulletjes meenemen.
Toen ik in augustus terug naar Nederland vloog, heb ik alleen handbagage meegenomen. De rest heb ik achtergelaten.
Heb natuurlijk inmiddels ook veel cadeautjes gekocht, want voor je het weet is het kerstmis en dan wil ik toch wel even leuk uit de hoek komen voor mijn schoonfamilie en toekomstige stiefkinderen.. :wink: :wink: :wink:

Over een week weet ik of ik mijn visum heb.....
Ben nu al bloednerveus...

Cheers Ellen
 
oh ellen, je moet op van de zenuwen zijn!!!
Spannend joh.
ik zal je snel volgen denk ik want bij mij loopt het nu ook tegen het einde....
Het huis is echt bijna leeg nu. Vandaag nog wat plankjes gedemoneerd en mijn vriendin nam het badkamerkastje mee....
Echt nog de laaste dingen en dan heb ik alleen nog hetgeen wat ik mee neem....
na dit weekend zal ik echt klaar zijn.
ik heb ook een deal met iemand die mijn gasfornuis koelkast en wasmachine overneemt. Dat is alles wat ik dan nog heb....
Heel veel sterkte he en ben zeer benieuwd, ga je dan ook gelijk weg als je het binnen hebt>????

Groetjes,
Marina
 
Hoi Marina,

Ik wil voor eind november in Darwin zijn. Ik vlieg naar Sydney en Clint komt dan ook daarheen. We gaan lekker een paar daagjes samen genieten en ik wil vreselijk de toerist gaan uithangen. Je kent het wel, alle toeristische trekpleisters, foto's maken, lekker shoppen en ga zo maar door.
Het belangrijkste is natuurlijk dat we weer samen zijn. Even nog zonder zijn kinderen, lekker met z'n tweeën.
We willen meteen ook goede vrienden bezoeken, maar eenmaal terug in Darwin, dan meteen aan het werk.

Is ook wel goed hoor, want het "gewone" leven zal dan toch echt beginnen voor ons. Met de kerst gaan de kinderen lekker met de moeder op vakantie, dus we zijn dan twee weken helemaal alleen. Een betere kerst en nieuwjaar kan ik mij niet voorstellen.
Ik ben gek op zijn kinderen hoor, maar het zal toch een grote omschakeling voor mij zijn. We hebben co-ouderschap, dat betekent, 1 week bij ons en 1 week bij de moeder...

Als ik mijn visum krijg, dan trek ik een fles open (ik ben geen drinker, maar let op, dan wel!!) en ik zal je alles vertellen over het hoe en wat op de ambassade... Kan je je tenminste goed voorbereiden..

Misschien als het allemaal goed gaat, zoek ik een internet-cafe op en zal het nieuws vertellen... maar allereerst maar goed duimen voor mij!

Cheers
 
bedoel je met gelijk aan het werk dan ook dat je werk hebt? of moet je dat nog zoeken. Heerlijk hoor dat je even samen hebt. Natuurlijk ook genoeg om "in te halen".
ik kan ook niet wachten tot ik hem weer zie. waarschijnlijk dat hij tegen die tijd hiernaartoe komt. Ik denk het haast wel....
Had jij zelf trouwens nou kinderen? het wordt echt een heel ander leven! Maar dat komt zeker goed toch??? hoe oud zijn zijn kinderen? (als ik vragen mag...)

Marina
 
:) Ik heb meteen werk... Ik ga voorlopig bij mijn schoonmoeder als receptioniste werken en ik zal Clint zijn boekhouding e.d. gaan doen.
Werken voor mijn schoonmoeder (ze heeft een assurantiekantoor) is niet mijn ideaal, maar voorlopig is het goed genoeg. Ik wil weer proberen een studie te volgen, maar dat weet ik nog niet zeker.

Mijn stiefdochter is trouwens 10 jaar en mijn stiefzoon 6. Ik ben wel gewend aan kinderen, ik heb zelf geen kinderen, maar om 24/7 met ze te leven, is wel een andere zaak. Wij hebben wel besloten samen geen kinderen te willen, mijn biologische klok is al ver over tijd en ik krijg nu twee gezonde kinderen cadeau.

Ik heb begrepen dat je zelf wel kinderen hebt, of niet. Zo ja, hoe ga je dat allemaal doen? School, vriendjes e.d.

Zal best moeilijk zijn... maar liefde overwint alles!

Cheers... :)
 
Dank je, dank je.....

Ik ga a.s. zondag nog een keer door alle papieren heen, alles goed checken en dan wil ik er niet meer aan denken tot woensdag...
Gelukkig moet ik dinsdagavond overwerken op mijn werk, kan ik mij tenminste niet nog meer zenuwachtig maken dan dat ik al ben...

Ik hou jullie op de hoogte...

Groetjes Ellen :)
 
hey ellen,
die van mij komt wel goed hoor (denk ik) mijn oudste is bijna 7 en nu groep 3. hopelijk voor kerst daar en zijn nieuwe school zou 1 february pas beginnen dus ik hoop dat het allemaal op elkaar gaat aansluiten ...
de jongste bijna 11 maanden. maar we spreken thuis engels sinds geboorte, dus worden tweetalig opgevoed. moet geen probleem worden. vooral oudste is gewend aan britse dus kojmt wel goed!
spannend joh. maar zal echt wel op zijn pootjes terecht komen.
Keep us posted!!!
 
Back
Top