Mijn mogelijkheden

djdutch

New Member
Ik heb dit bericht volgens mij al in een ander topic geplaatst, maar denk dat ik dat niet goed gedaan heb en mijn vraag hier thuis hoort. Zoniet, dan mijn excuses, zowel, dan mijn excuses voor de post in het andere topic.

Even een vraag.

Sommige kennen mij al, maar toch even de situatie;

Ik ben Niels, 28 jaar jong en wil graag naar Australië emigreren net als ieder ander hier. Punt is echt dat ik mijn opties aan het bekijken ben en het voor mij vrij onduidelijk is voor welk visum ik het beste in aanmerking kom.

Wie kan mij vertellen wat mijn beste optie is. Mijn situatie is als volgt:

Optie 1: Ik ben 28 jaar oud en werk al 11 jaar als DJ. Ik kan deze ervaring aantonen , doormiddel van facturen die ik uitgeschreven heb, getuigschreiften, aanbevelingen en al dat soort zaken. Als DJ is het ongebruikelijk een diploma te hebben voor het DJ vak. Sterker nog volgens mij bestaat er nieteens een diploma voor. Nu valt mijn vak onder het label Entertainmentment/Musician en dit komt voor op tabel 2 van de SOL lijst. Wat zijn mijn mogelijkheden betreffende het aanvragen voor een skilled visum? Goede kans? Geen kans? Gezien er namelijk geen diploma voor is, maar ik wel 11 jaar aantoonbare ervaring heb.

Optie 2: Ik heb tevens een halfbroer in Perth wonen. Kan dat een optie zijn voor een Family/spouse visum?

Optie 3: Kan ik geen entertainment visum aanvragen (tijdelijk) en in Australië zelf dit laten omzetten in een ander visum, zodat ik kan blijven? Bijvoorbeeld door het vinden van vast werk of een andere baan dan de entertainment met vastigheid?

Optie 4: Gezien ik 28 ben zou ik in aanmerking moeten komen voor een WHV. Echter is een WHV maar tijdelijk. Wat zijn mijn opties als ik eerst een WHV aanvraag, daar blijf en probeer in aanmerking te komen voor een ander visum?

Nog een vraag, maar die is wat minder specifiek. Wat houdt nou precies dat State sponsorship in?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zodat ik de juiste keuzes maken en mijn kansen zo groot mogelijk maak.
Eventuele bijkomende vragen beantwoord ik natuurlijk graag!

Ik heb al diverse websites bezocht zoals bijvoorbeeld de immigration website, maar het blijft onduidelijk vind ik.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Gezien het unieke karakter van je beroep denk ik dat je beter met een migratiekantoor kontakt kan zoeken. Er zijn al diverse benoemd op dit forum.

Ik denk het ook, maar vond de tarieven vrij hoog voor 3 vragen. Ambasade misschien een optie.

De rest qua aanvragen kan ik dan daarna zelf op pakken natuurlijk.

Ik zal de mogelijkheden eens overdenken. Bedankt!

Ik denk het ook, maar vond de tarieven vrij hoog voor 3 vragen. Ambasade misschien een optie.

De rest qua aanvragen kan ik dan daarna zelf op pakken natuurlijk.

Ik zal de mogelijkheden eens overdenken. Bedankt!
De ambassade kan je daar helemaal niets over vertellen, want die gaan er niet over. De eerste analyse, die vrijwel iedereen gratis doet, is er op gericht om te kijken of je aan de punten voldoet of op een andere manier aan de voorwaarden voldoet. Je betaalt dan pas als je met hun verder wilt gaan.

Je geeft aan dat je geen opleiding voor DJ hebt. Heb je wel een andere hogere opleiding (na de middelbare school)? Als je dat niet hebt, dan denk ik dat een skilled visum in elk geval uitgesloten is. Als er geen opleiding voor DJ is, dan kun je je werkervaring ook niet laten erkennen als gelijkwaardig aan een studie. Werkervaring op zichzelf is niet genoeg. Een entertainment visum geven ze volgens mij alleen af als je gecontracteerd bent, maar dat weet ik dus niet zeker. Die spouse visum kun je wel vergeten tenzij je van plan bent om je halfbroer te trouwen :grin:. Family visum is volgens mij alleen van toepassing als het grootste deel van je familie in Australie woont. Maar ook daar weet ik weer niet het fijne van.

Ik denk op basis van mijn beperkte kennis dat een WHV tot dusverre het meest kansrijke is. En dan moet je hier proberen je netwerk op te bouwen zodat iemand jou wil inhuren/sponsoren.

Hmm ok ik had al zo'n vermoeden m.b.t. het whv. Toch maar een eerste contact zoeken dan met een bureau inderdaad. Dankje!

Hmm ok ik had al zo'n vermoeden m.b.t. het whv. Toch maar een eerste contact zoeken dan met een bureau inderdaad. Dankje!

Het hangt ook een beetje van het bureau af. De gratis eerste checkt zijn een stuk minder uitgebreid dan degene waar je voor moet betalen. De laatste zijn zeker geen drie vaagjes en dan klaar.

Justmigrate doet een gratis beoordeling, en alles via de mail...lekker makkelijk!

Contact volgt vandaag. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst! Zodra ik iets weet plaats ik het hier.

Hi,

Ben benieuwd! Wij hebben eerste een "kansberekening" door M2a laten doen.Het kost idd wel iets maar dan laten ze je wel weten of het lukt of dat ze denken dat het niet lukt.
Ze zijn iig eerlijk. Misschien dat je dat nog kan proberen.

groetjes en succes!

Joke

Misschien heb je hier iets aan, staat op seek.com.au, onder hospitality and tourism, misschien kun je het bedrijf eens contacten?

Hotel DJs - Brisbane, Gold Coast, Toowoomba & Sunshine CoastRecharge DJ GroupTue 14 FebBrisbane$35 - $39.99 per hour

Recharge DJ's are looking for experienced DJs for our hotel clients.

Gr. Rens

Back