mijn naam is Lyre Bird, ik kom uit Australië en doe een kettingzaag na...

Geweldig!, maar ook een beetje triest, met die zaag...

Mijn favorieten zijn de Magpie (ze eten ook de hondenbrokjes op, maken postpakketten open, overall zijn ze erg behulpzaam met opruimen... LOL...), Whipbird, en Bellbird.

Knappe vogel!
 
de magpie of ekster hebben we hier ook.
Mijn Welshe schoonmoeder salueert telkens ze er een ziet. Het is bij hen een bijgeloof dat als je niet salueert je ongeluk krijgt. (ze is wel de enige die ik ken die het doet)
Ze hebben er ook een rijmpje over, gaat van 'one is for sorrow, two for joy...'
Op een keer zag ze er 10 tegelijk, dus zij als een gek 10 keer salueren...
Grappig!
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Magpie
onderaan staat er wat over de folklore.

groetjes,
An
 
GEWELDIG! Maar...  :up:Mijn favoriet is en blijft de lachende kookaburra met zn apengeluiden erdoorheen! Krijg spontaan heimwee!
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=6904.msg87528#msg87528 date=1176881191]
de magpie of ekster hebben we hier ook.
[/quote]

Leuke rijmpjes zijn dat :) Wist niet dat er zoveel bijgeloof achter zat.

Maar de ekster hier klinkt toch wel heel anders dan de ekster in Nederland, heb alleen geen goeie file gevonden om te laten horen wat ik bedoel. Ze zijn soms een pain in the neck, maar hun gepraat maakt het goed :)

One for the money, two for.... oh nee, dat was weer iets anders...
 
Die lyrebirds zijn hier vlak bij mij te vinden (10 minuten met de trein) in het Sherbrooke N.P. in de Dandenong ranges. Het is echter moeilijk om er een te zien. En het feit dat ze allerlei andere vogels, camera's, mobiele telefoons enz.. na kunnen doen maakt het alleen maar moeilijker maar je kan geluk hebben en er een tegen komen. Je kan ze in elk geval gegarandeerd zien in de Healesville Sanctuary (in de Yarra Valley), maar dat is natuurlijk een dierentuin
 
Hehe, geweldige vogel ;) Loop je een beetje in een National Park, denk je dat er een hele berg papparazi in de bosjes verstopt zit :p
 
Back
Top