Mijn Nederlandse DVD's werken niet in Australie ??!!

lin-shinji

New Member
Iemand enig idee hoe dit kan, ik dacht dat DVD's aardig univeseel waren, maar da's dus niet zo, ik vandeweek helemaal blij toen mijn doos met spullen aankwam met een aantal favoriete dvd's, doen ze het hier niet!!!!

Er staat achter op de doosjes Pal2, en schijnbaar hebben ze hier een ander systeem.

ik heb al eerder t een en ander gelezen hier over dvd spelers enzo, maar kan het niet meer vinden, iets over regiovrij maken,en dat zal t dan wel zijn. (we hebben een Sony hier)

Kan iemand me misschien helpen, kan ze wel op mijn laptop bekijken, maar wil ze liever gewoon gezellig mnet zijn allen op een tv scherm zien.

Thanks..

groetjes Lin-shinji
 
Voor mij ook een hele verrassing!  Mijn (nederlndse) DVD's kan ik wel spelen op mijn meegenomen (Sony) DVD speler maar ik kan geen australische (gehuurde) DVD's afspelen op mijn Sony. 

Mijn kinderen hebben een Playstation 2 en wij spelen ze hiermee af via onze TV.  Als je geen oude DVD speler hebt dan schijnt er een code te zijn die je kan veranderen (iets van code 2 voor europa en code 4 voor australie - heb ik gehoord van een Video winkel) maar wij zijn onze informatie boekje kwijt dus wij zijn nog aan het zoeken.

Misschien te proberen als je het boekje nog hebt!
 
Regio code 4 en regio code 2 zijn totaal verschillende regiocodes dus ook officieel gesproken niet uitwisselbaar. dat wil zeggen, dat je een regiocode 2 dvd niet op een regiode 4 speler kunt afspelen en visa versa.
Om dit probleem te omzeilen kun je of een nieuwe speler kopen die al regiocode vrij is of je huidige speler regiocode vrij maken.
dit laatste kun je proberen door op het internet te zoeken of er iemand voor jouw type nummer al de regiovrij code bij de fabrikant heeft gekocht. als je er niet uitkomt kun je altijd nog sony, philips of andere fabrikant bellen of zo en die code bestellen.
 
Mijn man kijkt soms naar NL programma's op de pc en ik zei al jammer dat dit op de pc bekeken moet worden, maar toen zei hij dat dit met een kabel van de pc naar de tv op te lossen was .Dus dit zou dan misschien ook jullie probleem oplossen, is altijd beter dan een nieuwe dvd-speler kopen.
 
Maak je dvd-speler regiovrij! Op Internet gewoon effe zoeken naar jouw model, is ni zo moeilijk hoor!  :up:

Sara
 
Bij de Big W heb ik een dvd speler gekocht die echt alles afspeelt (regio vrij), koste maar 50 dollar.

Groetjes Sander :up:
 
[quote author=lin-shinji link=topic=4655.msg58779#msg58779 date=1147046433]
ik vandeweek helemaal blij toen mijn doos met spullen aankwam met een aantal favoriete dvd's, doen ze het hier niet!!!!

groetjes Lin-shinji [/quote]


Dat heb je met illegale gecopieerde DVD's  :-D

:up:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=4655.msg58853#msg58853 date=1147105408]
[quote author=lin-shinji link=topic=4655.msg58779#msg58779 date=1147046433]
ik vandeweek helemaal blij toen mijn doos met spullen aankwam met een aantal favoriete dvd's, doen ze het hier niet!!!!

groetjes Lin-shinji [/quote]


Dat heb je met illegale gecopieerde DVD's  :-D

:up:

Jack :evil:
[/quote]

juist niet,gecopieerde dvd's zijn +dvd of -dvd en niet regio gebonden.

als je origineel dvd's kopieeren op je PC, deze kan je wel in bijna alle dvd spelers afspelen.

:up: :up:
 
[quote author=nelle link=topic=4655.msg58787#msg58787 date=1147066900]
Ff hier kijken: http://www.videohelp.com/dvdhacks of jouw type speler er tussen staat.
[/quote]

Dit is inderdaad de (enige) manier om je regio2 en regio4 (en regio1 als je DVD uit de US hebt) DVD's af te spelen. Maak je speler regiovrij (regio0) of koop een nieuwe die het al is. Onze (Australische) LG was heel makkelijk regiovrij te maken met behulp van bovenstaande website.
 
Bedankt allemaal , ga ik ff proberen.

@ Jack, deze waren toevallig  geen kopietjes, mijn illegale dvd's volgen nog  :evil: :evil: :evil:

groetjes Lin
 
[quote author=lin-shinji link=topic=4655.msg58893#msg58893 date=1147154528]
Bedankt allemaal , ga ik ff proberen.

@ Jack, deze waren toevallig  geen kopietjes, mijn illegale dvd's volgen nog  :evil: :evil: :evil:

groetjes Lin
[/quote]

In verband met die illegale dvd's...hoe ga je die het land inkrijgen? Of zijn het er niet veel? Wij hebben namelijk wel een mooie verzameling gekopieerde dvd's .... maar durf ik die mee te nemen of op te sturen?

Sara
 
@Sara,

zouden ze bij costums werkelijk je hele hebben en houden inside out halen ? Je kunt ze misschien gewoon in een doos met diverse dingen inpakken.

groetjes Manja :)
 
Probleem is dat wij een paar mappen met elke 240 discs in hebben ... dus ik zou dan per bagage zo'n map mee inpakken...maar wat als ze dat willen zien en openen??

Sara
 
Het 'kwaad' is al geschied, maar als je op zo'n dvd gewoon photo's zou zetten... Denk niet dat ze al je dvd's apart gaan controleren op de inhoudt. Maar ja... met zoveel dvd's wordt het wel moeilijk.
 
[quote author=sarabaes link=topic=4655.msg58925#msg58925 date=1147167362]
Probleem is dat wij een paar mappen met elke 240 discs in hebben ... dus ik zou dan per bagage zo'n map mee inpakken...maar wat als ze dat willen zien en openen??

Sara
[/quote]

Ik heb meerdere keer gelezen op british expats, dat het geen probleem is met (veel) gekopieerde dvd's. Ik heb namelijk ook heel veel dvd's + xbox & playstation spellen, allemaal "back ups"  :roll: Ik ben ook niet van plan om alles opnieuw te verzamelen.
 
Hoi Paul,

Ja, wij hebben inderdaad ook zo'n zooi 'backups'  :wink:

groetjes Miran  :)
 
[quote author=Gringo link=topic=4655.msg58954#msg58954 date=1147206006]
ken jij de thread op BE over het meenemen van " rabbits " ? :-D


[/quote]

huh? rabbits?  Nee, vertel!
 
Back
Top