Mijn start in Brisbane....vraag over eerste 14 dagen acco

henriette

New Member
Hoi daar allen in Brisbane,

Ik zit een beetje hier en daar te internetten ivm accomodatie voor zowel zeg, de eerste 14 dagen , als voor mijn share rental daarna. Ik heb al op ourbrisbane.com.au alle suburbs opgeschreven die als mijn toekomstige wijk in aanmerking komen (dat zijn eigenlijk alle wijken inclusief city en tot en met zo´n 7 kms daaromheen). Ben nie zo kieskeurig.......het gaat mij voornamelijk om de sfeer van het huis en het gedrag van de huisgenoot. Er is veel aanbod en volgens mij gaat dat lukken!

Maar, voor die eerste, belangrijke qua sfeer, twee weken ben ik nog een beetje zoekende. Ken aardig wat hostels, maar kom er niet echt lekker uit. Ik wil eigenlijk niet in zo´n vreselijke dorm terechtkomen met mijn spulletjes waar het ontzettende puinhoop is......en daar dan 2 wkn ongelukkig zitten zijn....Kijk ook naar andere guesthouses oid, maar de serviced apartments zijn allemaal ontzettend duur!!!!!!!!!!!!
Kunnen jullie mij vertellen waar jullie goede ervaringen mee hebben, hoe jullie dat hebben gedaan, wat jullie eventueel kennen, en wellicht uberhaupt nog andere tips of contacten die ik kan gebruiken???? Het belangrijkste vind ik dat het veilig voelt, en dat er gemakkelijk pc met internet toegang is, zodat ik flink aan de slag kan voor mijn definitieve woonruimte, baan zoeken etc. Het zou ook wel handig zijn als ik na een paar dagen mijn auto op kan halen en dan ook (enigzins) in de buurt kan hebben.....: weer voor dat zoeken wel handig (hoeft niet on premises, maar wel in de buurt). Het zou fijn zijn als het voor MAX 200 dollar zou lukken..........

Nou, wie weet hebben jullie goede tips......ik houd me in ieder geval aanbevolen. (oh ja, aankomst is dus 11 september)

Tot later maar weer...........

Henriette
 
Helaas Henriette,
ik heb geen bruikbare tips voor je, kan alleen maar zeggen;

Nu wordt het lekker echt, he? Spannend, hoor! :up:

Mariette
 
Succes met het zoeken,

Misschien heeft de Crocodile hunter Mr Steve een plekje vrij bij een van zijn vriendjes.
Je helpt ze voeren en dan kost het minder dan $200

[quote author=henriette link=topic=5153.msg64999#msg64999 date=1152386297]
Het belangrijkste vind ik dat het veilig voelt, Henriette[/quote]

Stop s'nachts met het uitgaan een deviltje tussen je spullen en het is veilig  :up:

Jack :evil:
 
hoi Henriette,

Voor $200/week moet je wel iets shared (en fatsoenlijks) kunnen vinden. Ken je de websites een beetje?
Ik heb de eerste week in de Dorchester Inn gezeten (Upper Edward St dichtbij CBD); dat was heel OK (eigen keukentje, TV etc) maar dat was wel $75 per nacht... Ik startte met een job hier en zag het niet zo zitten om in een backpackers iets te gaan zitten waar ze tot diep in de nacht feesten en ikke dan er om 6 uit om te werken...

Succes! Jan
 
Hoi Henriette,
Ik heb op de volgende website gekeken (voor Cairns) en daar stonden best veel leuke en betaalbare dingen op (met 200$ heb je hele leuke!!). Veel mensen zoeken juist iemand die ook werkt. Sommigen zoeken wel iemand voor minimaal een maand, maar wie weet.
http://au.easyroommate.com/

Succes!!
Janine
 
Hoi Henriette,

Kijk even op de volgende web pagina, misschien zit er wat tussen? www.brisbane.gumtree.com.au
Het is een web site waar je gratis advertenties kunt posten. Er is ook een sectie waar mensen roommates zoeken.

Ik heb er gebruik van gemaakt om wat van mijn spullen te verkopen.

Groetjes,

Brigitte
 
Back
Top