minimale leeftijd brommer

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen "brommers" en motorfietsen. Dus gelden in principe de zelfde regels voor het halen van een auto rijbewijs.

Is ook eigenlijk raar dat ze dat in NL wel hadden.... en brommer is net zo gevaarlijk als een motorfiets dus waarom zou je op een brommer eerder mogen rijden...? Maar ik meen gehoord te hebben dat je tegenwoordig in NL voor een brommer ook een rijbewijs nodig hebt... is dat er al door?
 
tsja, dat certificaat stelt volgens mij ook niet veel voor, Een beetje simpele theorie meer niet. Tegenwoordig ook wel brommerfun dingen op de middelbare scholen. Krijg je in een dag een soort van "hoe rijd ik brommer" cursus.

Veiliger wordt het er niet van want de meeste zijn opgevoerd en ze rijden alsof ze onsterfelijk zijn, halen links EN rechts in en rijden precies daar waar ze er zelf zin in hebben.

Groeten
 
Het certificaat is tegenwoordig gewoon een rijbewijs het ziet en is exact hetzelfde als de gewone nieuwe rijbewijzen op creditcard formaat
Bij brommer heet het dan am bij auto is dat b met aanhanger is dat be
Voor de brommer is alleen een theorie examen nodig

Groetjes Kees
 
goeie zaak dat je in australië een rijbewijs moet hebben, dan kan ik het mijn dochter uit het hoofd praten, als ze even wacht kan ze meteen auto leren rijden want ze wordt in july al 15 dus dan nog een jaartje wachten.
Ik ben zelf ook niet kapot van die scooter dingen omdat tieners vaak roekeloos gedrag vertonen en dat is veel te gevaarlijk op zo een rijdend doodskistje.

:wheelchair:
 
Hi Fred,

Hoe had je jezelf dat voorgesteld dan?
Een brommer hiervandaan meenemen of daar een kopen, denk niet dat er daar zoveel aanbod zal zijn behalve dan natuurlijk de crossers die elk descent gezin er minimaal eentje van in huis heeft.
Meenemen zijn een hoop kostbare m3 en dan nog maar afwachten of de onderdelen daar wel verkrijgbaar zijn.
In ieder geval hoop ik dat je het haar uit haar hoofd kan praten.
Onze middelste wordt in Juni 15 en taalt er gelukkig niet echt naar in tegenstelling tot zijn broer (18) en die heeft als het even meezit net op tijd zijn rijbewijs voor we gaan (?????!!!!!?????)

Mariette
 
Nee zij wilde daar een kopen maar dit is al gelukkig van de baan, we hebben alleen de fiets van Diana meegenomen en onze inboedel de rest is allemaal verkocht ook de auto, gelukkig heb ik een busje van de zaak waar ik nog in rond kan karren totdat we gaan.
Mijn dochter is een beetje een wildebras en ik zag haar liever niet op iets met twee wielen en een motor.
:surfer: ze kan beter gaan surfen
 
Back
Top