Mireille en co hopefully to Byron Bay

mireille

New Member
Nog niet zo lang geleden voorgesteld... Nog geen papiertje ingevuld... En toch al op het topic  "de laatste stand van zaken".
Het zit zo:
Na jarenlang wikken en wegen hebben we een paar weken geleden besloten ervoor te gaan. "We" zijn mijn man en ik en we nemen onze kinderen van 6 en 7 jaar en onze poes van 2 jaar mee.
Maar goed, kontakt gehad met Buysse emigratiebureau en zij zeggen dat we met onze skills geen kans maken.  :cry:
Erwin is zelfstandig ondernemer en ik werk mee in de winkel, tevens geef ik sportles en heb ik mijn diploma als z-verpleegkundige behaald maar ben daar al jaren niet meer werkzaam in.
Ik zou dus een jaar moeten gaan werken als verpleegkundige en dan nog is het een hele strijd heb ik begrepen op dit forum want ook ik heb de inservice opleiding nog gevolgd....
Andere optie volgens Buysse:
Gaan voor een business entry.
We komen alleen in aanmerking voor een sponsored business visum. Dwz dat we met een ondernemingsplan aan moeten komen waar in ons geval NSW wel oren naar heeft en dan ons waar gaan maken.... Hoe schrijf je een ondernemingsplan als je niet eens weet wat te doen.
Slimst is het om een soortgelijke zaak als hier te openen...
Slimst is het om iets bestaands over te nemen...
Ik ben jaren geleden in Australie geweest, ik weet niet waar er vraag naar is. (behalve de MODL lijst die ik kan dromen  :lol:)
Wat rest ons?
Gaan dus.
Kijken.
Vragen.
Netwerken.
Hoeveel tijd hebben we?
Met een beetje geluk kunnen we in okt in de herftvakantie 10 dagen weg. Veel vooraf uitzoeken dus via het net.
Mensen van het forum, omgeving Byron Bay, weet u een boekhandel te koop voor weinig??????
Bovendien snap ik ook niet helemaal hoe dat dan zit met je visum. Daar moet je zoveel tijd op wachten maar of degene wiens zaak je zou kunnen overnemen daar ook op wil wachten?
Als iemand tips voor ons? Zo vreselijk welkom!!!
Ik had bedacht een emigratiebureau in te schakelen in de omgeving van Byron Bay maar Brisbane ligt in een andere staat. Is Sydney dan slimmer? Iemand die poperty in de gaten houdt inschakelen of kan dat ook via een emigratiebureau?
En natuurlijk goed rondkijken daar.
Booklet 7 is gedownload en wordt bestudeerd.
Pffff.....
Nou, dan heb ik vanmorgen mijn ouders gevraagd of zij in de herfstvakantie op de kinderen willen passen aangezien wij op 'vakantie' willen. Waarheen?  (vraagt m'n moeder)
Nou, naar Australie mam.  (zeg ik)
En aangezien mijn moeder ook niet van Lotje getikt is en haar vermoedens heeft werd het een heerlijke jankochtend...
Zo, dat is de stand van zaken tot dusverre.
Dus lieve mensen  :wink:
Alle hulp, tips, connecties, omtrent onze op stapel staande spannende reis zijn erg welkom.
Groetjes Mireille

[Lost: Wat lege regels onder aan het bericht verwijderd.]

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik snap het 'stuiter'gevoel  :w00t:
wat je nu denk ik hebt. Veel succes met het uitzoeken en
ik denk dat het een goede zet is om ter plekke te gaan
kijken wat er voor jullie mogelijk is.

groetjes Miranda  :)

Hi,

Geen tips tot nog toe, maar wel veel sterkte gewenst. Het is hier al vaker gezegd. Gewoon er voor gaan en alle mogelijkheden benutten die op je pad komen.

vriendelijke groeten,

Wim

Hi, ook ik kan jullie helaas niet helpen, maar ik wens jullie wel veel succes.

Goeie keus trouwens Byron Bay, we zijn er verleden jaar geweest en we vonden het er erg leuk.

Groetjes van Jolanda.

Bedankt voor jullie reakties in iedere geval. We komen er wel!
Heb tickets en op vrijdag 13 oktober vliegen we naar Sydney. Een bliksembezoek waarin we veel gaan doen. Ben bezig een afspraak te maken met  New South Wales Department of State and Regional Development. Hopelijk kunnen zij wat vragen beantwoorden en verder zullen we zelf ook op onderzoek uitgaan. Ik zie het weer een beetje zitten in ieder geval!  :)

Back