mobiele telefonie

marymary

XPdite Sponsor
Kan iemand mij vertellen welke profider goed is in Australie en wat je betaald voor een abonnement?
Wel balen trouwens mijn abonnement loopt hier nog tot december 2007. Kan ik dus helemaal gaan betalen plus 25 euro afkoopboete. Of ik moet iemand zoeken die mijn abonnement over wil nemen, maar dat is ook niet makkelijk.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Hoi
Als je van plan bent om te gaan reizen dan zou ik voor Telstra gaan of Optus. De rest heeft zeer slechte dekking vooral buiten de steden. Wat wij dus niet wisten. In Adelaide hebben we Vodafone gekocht. Groot bedrijf zal wel goed zitten....WRONG...
We kwamen in Coober Pedy aan totaal geen berijk dus sim kaartjes in de bin en Telstra moeten kopen :wall:

Tja kl**ten is dat we hebben het zelfde gehad. Vanes die  6 maanden voor vertrek nog even een nieuw telefoontje wilde met een jaar abo. Dan ineens visum rond in het vliegtuig stappen en down under gaan. :wall: We konden het contract voor 140euro af kopen. Uiteindelijk was het goedkoper om het hele zooitje tot afgelopen Juli door te laten lopen en 30euro in de maand in het zwarte gat te gooien. Maar goed Vanes heeft wel een mooi nieuw telefoontje  :roll: ff in de wat minderen buurten van Den Haag naar een achter af zaakje gegaan voor 10euro sim lock vrij en gaan met die banaan.  :evil: :up:
gr Barry

Ja, over dit onderwerp heb ik eigenlijk ook een on-topic vraag. Stel, je hebt in Nederland een abonnement, Libertel in mijn geval (oeps, vodafone). Ik denk dat je toch de eerste paar dagen / weken in Australië wilt bellen met je mobiel, kan je dan zeg maar net als in Nederland zo met je mobiel een winkel binnenlopen en een paar minuten / uur later gelijk bellen of gaat het anders. Ik zit namelijke even na te denken wanneer ik in Nederland mijn abonnement stop laat zetten en misschien is het toch het beste om het al te laten stoppen voordat je naar Australië gaat zodat ze niet opeens toch nog automatisch geld van je rekening halen. Dat hebben wij volgens mij allemaal wel eens meegemaakt, toch? Dat er in een bedrijf een fout word gemaakt wat jezelf dan kan betalen.

Hoi Hawk
Gewoon met je mobiel de winkel in stappen pre-pay kaartje er in rammen en je kan bijna gelijk bellen. Je moet hier in Aus iets meer werk verichten om j ekaartje t eactiveren maar binnen 10min ben je wel aan het bellen.

Voor een abo komt geloof ik wat meer kijken. vast adres geen PO box. Salaris strookjes etc etc Houd wel in de gaten dat je GSM simlock vrij is ander gaat dat dingetje vervelend doen als je een ander merk simkaart er in propt. Ik durf niet te zeggen of vodafone auskaartje werkt in een vodafone Nl toestel. Maar zo als ik al zij. in elke grote stad zit tegenwoordig verschillenden zaakjes waarbij je het toestel kan unlocken en dat meestal maar voor 10-15 euro

idd slim idee om je abo in Nederland op te zeggen al vorens je naar oz gaat. bedenk wel dat je aan een vasten eind datum zit. Dan is het meestal ook nog zo dat je 3 maanden voor die datum moet opzeggen anders wordt het weer met een jaar verlengt.. @$@$!$%^...

gr Barry

Ik had in Nederland een abonnement bij T-mobile (alleen 'mobile' als je dicht bij een ontvangsmast staat). Dat heb ik laten stopzetten (dat kan als laat zien dat je in het buitenland gaat wonen) met een overlap van een maand in Australie. In Australie heb ik toen een abonnement bij Vodafone genomen.

PS Ik kreeg er een gratis prepaid kaartje bij!

edit: salarisstrookje heb je wel nodig....PO Box kan ook

Bedankt voor de info Bear.
Die opzegtermijnen zijn bijzonder klantonvriendelijk maar gelukkig is het 1 maand. Hmm, ik moet nu nog 2 weken werken met die opzegtermijn van 1 maand bij mijn baas. En nu zit ik op mijn werk, op de Xpdite site. Faxen sturen naar Duitsland (Ambassade Berlijn) of naar Australië (Westpac), het kan me niks meer schelen wat wel en niet mag van mijn baas  :p. Lekker puh!

Was dat maar waar. Nee, dus.
Hetzelfde geldt voor een creditcard. Ik heb met Visa gebeld, daar zeiden ze me dat de creditcard alleen gekoppeld kon worden op een nederlandse bankrekening. Maar ze zouden niet mijn creditcard blokkeren op het moment dat ik werkloos zou worden. Nou, dat is een opluchting. Maar gegevens doorgeven aan hun australische afdeling dat ik een betrouwbare klant was... Nee, dat dus ook niet.

Het lijkt wel alsof je er niks aan hebt of een bedrijf een multinational is of niet. De ING Bank, die een samenwerkingscontract heeft met de ANZ bank kon ook niks voor me doen. Nou, nou, nou.

Vodafone, Visa, ING... Welke multinational kan wel wat voor de emigranten doen?

Back