Mobiele telefoon

Mrs.P

Member
Hallo forumgasten,
Effe een vraagje: ik wil hier in Nederland een mobiele telefoon aanschaffen om mee te nemen naar Oz. Waar moet ik op letten? Ik heb weleens gehoord van een verschil in dual en triple band, maar welke is nu geschikt voor Down Under? Wie het weet, mag het zeggen...

Groetjes,

Claire

Beiden zijn geschikt voor Australië. Ik heb een dual band telefoon en die werkte prima daar in Aus. Triple band is geloof ik alleen handig als je OOK in Amerika bereikbaar wilt zijn op je mobiel...ze gebruiken daar een andere 'band', vandaar de triple.

Ik weet niet of je er een australische provider in wilt stoppen maar dan moet hij sim lock vrij zijn

Je hebt inderdaad genoeg aan een dual-band toestel. De uitleg van Sander klopt helemaal. Heidi noemt wel even een belangrijk punt: als je een Australische SIM-kaart wilt gebruiken, dan mag er geen SIM-lock meer op het toestel zitten. Als je een abonnement hebt, kun je na een jaar aangeven bij je provider dat je de SIM-lock verwijderd wilt hebben. Ze sturen je dan een code die je in moet toetsen.

Er zijn ook andere methoden om de SIM-lock van de telefoon te halen. Op de zwarte makrt in Beverwijk heb je grote kans dat ze het voor je kunnen doen. Let wel op: hiermee vervalt je garantie, dus als er iets mis gaat... :roll:

Een andere mogelijkheid is op internet te zoeken naar de unlock-code. Deze code verschilt per provider en soms ook per type toestel, let dus goed op. Met mijn Samsung E700 van T-Mobile is het zonder problemem gelukt!

Lost said:
Als je een abonnement hebt, kun je na een jaar aangeven bij je provider dat je de SIM-lock verwijderd wilt hebben. Ze sturen je dan een code die je in moet toetsen.

Dit geldt ook voor een pre-paid, zo heb ik namelijk de SIM-lock van mijn pre-paid telefoon verwijderd.

Gewoon je mobiel in OZ aanschaffen, kost niets, alleen je neemt een abonnement naar jouw verwachtingen i.e. 20 dollar per maand, 10 dollar per maand, 80 dollar per maand, wat je maar wilt.
Je zit er dan wel b.v.  18 mnd tot 24 mnd aan vast maar je kunt tussendoor wel je schaaltarief  wijzigen.

[quote author=Sander link=topic=471.msg3631#msg3631 date=1092578025]
Lost said:
Als je een abonnement hebt, kun je na een jaar aangeven bij je provider dat je de SIM-lock verwijderd wilt hebben. Ze sturen je dan een code die je in moet toetsen.

Dit geldt ook voor een pre-paid, zo heb ik namelijk de SIM-lock van mijn pre-paid telefoon verwijderd.
[/quote]

Ook bij de abonnementen doe ze dit, maar pas na het vervallen van de initiele overeenkomst die je bent aangegaan. Dus als je net je abo hebt verlengd met 1 jaar incl. toestel, moet je 1 jaar wachten voordat je de sim-lock gegevens krijgt.

Back