Moeder alleen terug naar Nederland

Annelies

XPdite Sponsor
Grote genade, je kijkt even niet en opeens ziet XPdite er heel anders uit. Ik kan niets meer VINDEN! Anyway, het is wel heel mooi, dat nieuwe XPdite!

Ik heb een vraag over reisbegeleiding. Dit jaar willen we weer eens naar NL in juli en op de terugreis mijn 81-jarige moeder meenemen. Haar terugreis is gepland voor begin november en rond die tijd komt er niemand anders van de familie en vriendenkring naar OZ.
Ze moet dus alleen terug met Singapore Airlines en 3 uren wachten op Changi International.
Haar kennis van het Engels is redelijk, maar weinig in praktijk gebracht en haar internationale reiservaring is absoluut nul.

Ze zegt dat ze het wel redt want ze wil niet langer dan 10 weken blijven, maar ik moet er niet aan denken om haar alleen door het poortje op Brisbane International te zien gaan.

Kan iemand mij vertellen wat ingehuurde professionele reis begeleiding doet en of er nog andere mogelijkheden zijn om haar op te vangen op de verschillende luchthavens?

met vriendelijke groet

Annelies

Zo iets is er wel voor kinderen.. dus misschien ook wel voor ouderen?
Ik zou eens even contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waar ze mee terug vliegt.

Toen ik op het reisbureau werkte heb ik eens een hele oude dame naar de verenigde staten geboekt en de luchtvaartmaatschappij gebeld voor begeleiding wat toen vanaf inchecken Amsterdam, tijdens de overstap, tot door de douane op de eindbestemming voor haar geregeld is.
Voor ouderen is dit niet een standaard service en hangt af van de maatschappij. Maar de meeste grote zijn zeker wel bereid begeleiding te bieden. Afhankelijk hoe je moeder is kun je een rolstoelbegeleiding aanvragen omdat ze bijvoorbeeld slecht ter been is want voor veel ouderen is het toch een behoorlijke afstand zo door de luchthavens. Ook kun je aangeven dat ze slecht engels kan lezen/verstaan/spreken.
Waar het ticket voor je moeder geboekt is kunnen ze vast helpen of anders zelf Singapore Airlines even bellen en de situatie uitleggen.

Succes

Hartelijk bedankt voor jullie reactie Star & Gwen. Ik zal contact opnemen met het reisburo in NL dat de ticket voor mijn moeder verzorgt en als dat niets oplevert bel ik de luchtvaart maatschappij.

groet

Annelies

Inmiddels is mijn 81-jarige moeder weer terug in Nl na een vakantie van 10 weken bij ons in Australie.

Na bovenstaande reacties op mijn vraag heb ik het reisburo gebeld waar mijn moeder haar ticket
had gekocht. Het personeel daar was echt geweldig.
Via e-mail contact met hen had ik al mijn moeders vlucht naar Australie gelijk kunnen stemmen met onze vlucht
terug. Dat was met KLM en Qantas van Amsterdam naar Brisbane, met een Stopover in Singapore.

In overleg hebben we rolstoel begeleiding geregeld, terwijl we ook hadden kunnen kiezen voor "Assistance". De eerste schijnt meer gegarandeerd te zijn dan de laatste. Dus terwijl ze nog heel goed in staat
is om lange afstanden te lopen (heeft 8 keer de Nijmeegse Vierdaagse gelopen in de vijftiger / zestiger jaren),
zagen we haar in een rolstoel aan ons voorbij gaan op weg naar de Gate in Brisbane.
De rest van de reis is volgens mijn moeder ook allemaal op rolletjes(letterlijk, hetgeen ze erg grappig vond)
verlopen. Zelfs de 5 uren wachttijd in Singapore vond ze geen probleem.
Ze heeft genoten van de vluchten en de vakantie in Australie en moet nu heel erg wennen aan
het koude Nederland.

groet

Annelies

He Annelies,

Bedankt voor je update! Net gisteren heel internet afgespeurd naar begeleiding op het vliegveld in Brisbane, niks kunnen vinden. Ik ging er van uit dat het vliegveld kon helpen met transport, maar het is dus de vliegmaatschappij?
Wij vertrekken eind januari met 1 volwassene, 1 peuter, 1 baby, 2 fietsen en 100 kilo bagage, dus wat hulp kunnen we wel gebruiken.
Wij vliegen ook met Singapore airlines, dus ik ga ze direct mailen!

Op Schiphol kan het trouwens wel geregeld worden: kruierservice.

Hi Lucy,

Heftig zeg! Vooral die 2 fietsen! We zijn ooit met 2 fietsen naar Maleisië gegaan en wat was dat een gedoe. Alleen al het inpakken (banden leeg laten lopen!) en gezeul, mensen die niet weten hoe en wat etc. Daarnaast quarantaine inspectie in Oz, een heel gedoe zeg. Maar goed, het is voor het goede doel, toch?
Hoe verpak je de fietsen? Wij hebben uiteindelijk bij onze fietsenmaker dozen gekregen (van nieuwe fietsen, die gooien ze toch weg), scheelt een hoop!

Veel succes,
Annemarie

Da's een goed idee :up: ! Was al wel naar Halfords geweest om te vragen of ze dozen verkopen, maar ze hadden er eigenlijk nog nooit van gehoord.

Enne, met de fiets naar Maleisie? Ben ik ook een tijd geweest, maar toch echt zonder fiets...Was het na aankomst niet ook een heel gedoe? Je zult heel wat bekijks hebben gehad denk ik?

Inmiddels heb ik een reactie van singapore airlines: ze kunnen assistentie regelen maar niet garanderen in hoeverre deze persoon helpt. Ze mogen weigeren om te dragen of om een kar ofzo te duwen want als er iets kapot gaat, zijn ze niet verzekerd. Tja, weet niet goed wat ik daarmee moet... Dadelijk tref je iemand die gezellig mee wandelt en een praatje over het weer begint. Sta je daar zelf je kinderen en je 100 kilo te slepen:lol:

Ik heb gevraagd wat ze minimaal wel kunnen garanderen als hulp; niets dus, hangt helemaal van de persoon af.... Beetje apart en ik weet niet goed of ik er nu wel op ga gokken om die twee fietsen (waarvan overigens 1 kleine kinderfiets) mee te slepen.
Ben erg aan het twijfelen over de fietsen en dus ook wel op zoek naar een soort van omabike om in Australie te kopen, maar die liggen daar niet voor het oprapen.
Gazelle verkoopt ze voor zo'n 1700 AUD, beetje veel dus.

Heb trouwens ook taxibedrijven benaderd met de vraag of ik een taxirit van het vliegveld naar de accommodatie vooraf kan boeken, maar ik krijg geen reactie, dus da's nog een extra probleempje.

Back