Moeftie: deporteer moslimfundamentalisten

tinusv

XPdite Hero
Streng in de leer zijnde Australische fundamentalistische moslims moeten worden gedeporteerd, want ze zijn niet te genezen, ze zijn ziek in hun hoofd. Deze ongekend harde taal is afkomstig van de belangrijkste moslimleider van Australië, sjeik Taj El Din Al Hilali.

Volgens de sjeik zijn dergelijke radicale fundamentalisten ''net als een ziekte als aids en je kunt hen niet genezen met een pijnstiller. Een klein aantal moslims heeft inmiddels een ziekte in hun hoofd.'' De moeftie wil Austalie ontdoen van de radicale moslimelementen: haatpredikers moeten worden uitgezet.

Moefti Al-Hilali wil verder dat gematigde moslimgroepen in Australië zich veel harder inzetten om jonge moslims te beschermen tegen de ''giftige'' teksten van de radicale imams. Hij wil liefst onmiddellijk een verbod op islamitische lectuur waarin tot haat en geweld tegen het Westen wordt opgeroepen.

De uitlatingen van de sjeik zijn met gemengde gevoelens ontvangen. De controversiele moslimleider sjeik Mohammed Omran zegt dat dergelijke uitlatingen extremistisch op zich zijn, omdat ze de vrijheid van denken en doen in Australië bedreigen. Meer meningen staan in The World Today .

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/56085

Opmerking / Waarschuwing:
Mocht er hier over gediscusieerd willen worden, houdt het dan wel netjes. Er is al een topic op slot gegaan, omdat het de verkeerde kant op ging.

Ik weet niet of deporteren wel een goede oplossing voor het probleem is. Gedeporteerde moslimfundamentalisten zullen nog meer haat tegen Australië krijgen, en hebben de kans anderen hierin mee te nemen. Daarentegen weet ik eigenlijk ook niet of eventueel opsluiten wel een goede maatregel zou zijn.
 
Hmmm, zal ik nou wel of zal ik nou niet...

Nee, laat maar, ben te druk bezig met andere dingen  :up:
 
Ikke heb wel beetje tijd :) dus.....

Is deporteren een oplossing of niet? Om eerlijk te zijn weet ik het niet. Wanneer wordt je trouwens als fundamentalistisch moslim gezien? Is dat pas wanneer je alleen maar die denkbeelden hebt of dat je die denkbeelden ook nog in de praktijk brengt. Ik vind niet dat je iemand vanwege zijn denkbeelden maar het land uit moet zetten of vast moet zetten. Aan de andere kant bestaat er dan weer het gevaar dat een persoon een aanslag pleegt waarbij er dus eerst een aantal mensen moeten sterven alvorens er wat aan gedaan wordt (het zogenaamde: als het kalf verdronken is dempt men de put)...En misschien moet je de maatschappij wel tegen dit soort mensen beschermen....Ik probeer altijd dit soort situaties te reflecteren op mezelf...."wat nu als ik een .... ben"

Blijft een lastige situatie
 
Als je het historisch bekijkt zouden ze juist allemaal in Australië moeten zitten. Als je verbannen werd (een soort deporteren) werd je Australië gedumpt.  :|
 
[quote author=Bacchus link=topic=2126.msg21204#msg21204 date=1121862133]
Als je het historisch bekijkt zouden ze juist allemaal in Australië moeten zitten. Als je verbannen werd (een soort deporteren) werd je Australië gedumpt.
[/quote]

Een moslimfundamentalist is toch niet per definitie een crimineel?

Criminelen waren er ook in andere landen dan in de landen van het Verenigd Koninkrijk. De criminelen uit de UK werden vroeger alleen maar gedeporteerd naar Oz, toch?
 
Je hoort mij ook nergens praten over moslims. Dit is van toepassing op elke willekeurig fundamentalist. Links, rechts, boven, onder, groen, blauw enz. enz.
 
Ok, rephrase...

Een fundamentalist is toch niet per definitie een crimineel.
Een fundamentalist houdt er andere ideeen op na dan een communist, democraat, kapitalist....

(of heb ik dan toch echt te weinig kaas gegeten van politiek en politieke stromingen)
 
[quote author=Bear link=topic=2126.msg21184#msg21184 date=1121856773]
Ooo God, daar gaan we weer :-x :-x
[/quote]

:)offtopic: hihi, wat hebben we al samen veel meegemaakt, he!  :wink:)

Maar ook ik doe deze ronde maar niet mee. Heb geleerd van de vorige discussie  :cry:.

Volgende maand in de kroeg, okee?  :up:
 
Volgends de van Dale is dit de definitie:

fun·da·men·ta·lis·me (het ~)
    1 orthodoxe, anti-liberale godsdienstige richting

Fundamentalisten zijn dus niet per definitie crimineel.

Je kunt waarschijnlijk geen leuke discussie met ze voeren:

or·tho·dox (bn.)
    1 rechtzinnig, streng vasthoudend aan de overgeleverde kerkleer of een andere leer => rechtgelovig; <=> heterodox

Hieruit blijkt dus niet dat fundamentalisten een gevaar hoeven te zijn voor een samenleving. Zolang ze alleen maar rechtzinnig zijn en streng vast blijven houden aan hun kerkleer (welke kerk dat ook moge zijn) is er niets aan de hand.
Ik denk echter dat in het artikel mensen worden bedoeld die er van overtuigd zijn dat hun geloof de enige ware is en dat zij die er niet in geloven zich: of moeten bekeren, of er niet meer moeten zijn. Zodra dit gebeurd onstaan er problemen. Ik ben het met Maluka eens dat je mensen niet alleen om hun denkbeelden een land kunt uitzetten. Zodra ze hun denkbeelden in de praktijk gaan brengen kunnen er wel problemen ontstaan. Zeker als deze praktijken niet toegestaan zijn in het betreffende land. Dit betekent dus dat Mormomen best in polygamie mogen geloven, maar zodra ze het in de praktijk gaan brengen, wordt het wat anders...
 
Hmm.. Toch wil ik er even wat over kwijt..

Ik denk namelijk idd niet dat deporteren zin heeft, maar waar ik het wel mee eens ben is dat de moslims zelf en de rest van Australië zich strenger mag verzetten tegen die imams die radicale teksten verspreidden. Want daar begint het toch mee.

Maar goed, verder ga ik ook geen discussie meer aan :) Ook ik heb wel geleerd van die andere topic :)

Grtz Tanne
 
[quote author=amoz link=topic=2126.msg21268#msg21268 date=1121901090]
Volgende maand in de kroeg, okee?  :up:
[/quote]

Zoals het er nu uit ziet ben ik van de partij !
 
Cool! Dat wordt dan hopelijk op het terras in het zonnetje!

Maluka en Annemiek en Hawk zijn ook van plan te komen en mogelijk ook nog busladingen (of roadtrains) vol met andere XPdite leden  :wink:.

En natuurlijk onze familie en vrienden, want het is dan immers ons afscheid voor tenminste een jaar ... maar waarschijnlijk voor veel langer  :cry:

... Maar dan nu weer terug naar het onderwerp van deze string:
 
Back
Top