moeten we trouwen om bij elkaar te kunnen meeliften?

cadeboubas

New Member
g'day mates,
(om alvast maar in de stemming te komen) :wink:

ontzettend verslavend dit forum zoals al in andere strings word gezegt , maar het is zo.

zijn nu op de 4 de dag na de beslissing om te gaan en heb enorm veel gelezen hier en geleerd. :up:

Komt eigenlijk nog wel het een en ander bij kijken wat we eigenlijk wel al wisten , maar er zijn toch altijd dingen die je niet van te voren bedenkt.
zoals men daar heeft:  wij zijn niet officieel samenwonend , maar zijn al wel 10 jaar bij elkaar, (vanaf het moment dat ik terug kwam van mijn jaartje in oz. whv. ) nu lazen we over meeliften op je partner en al wat dat aan gaat, en toen kwam het onderwerp , wat ben je van elkaar.
Nou vrij simpel is mijn vriendin mijn vrouw en ik < haar vriend , haar man, ja we hebben alleen nooit iets gedaan om teboek te staan als samenwonend en uiteraard zijn we niet getrouwd, ( mijn vrouw vind dat allemaal maar zonde geld) nu mijn vraag:

Moeten er papieren zijn om mee te kunnen liften op je partner? en dan bedoel ik moeten we kunnen aan tonen dmv papieren dat we elkaars partner zijn???

Ik ben absoluut geen schrijver,ken wel erg lekker koken, maar ik hoop dat jullie de vraag begrijpen. :| :-D
ohohoh als het maar niet te naief klinkt :roll:

groetjes
bas

Hey Bas, toen mijn man en ik (ja, nu zijn we wel getrouwd) ons Skilled visum aanvroegen, met hem als Head applicant, waren wij ook niet getrouwd, noch officieel samenwonend. Je moet gewoon je relatie 'bewijzen' en minstens drie jaar bij elkaar zijn. Wij hebben statements van vrienden en familie opgestuurd, samen met foto's, telefoonrekeningen van zoveel jaar terug waarop te zien is dat we naar elkaar gebeld hebben, gezamelijke bankrekeningen helpen ENORM, zo van die dingen die je SAMEN hebt. Het is dus niet nodig om getrouwd te zijn.....

Sara

hmmmm... bij mij staat er zoiets bij dat je minimaal 1 jaar bij elkaar moest zijn en een half jaar moest samenwonen.....  dat zal dan wel niet kloppen :)
Eigenlijk is het simpel. Zoals Sara ook al zegt, je moet je relatie bewijzen. Dat kan echt met alles! Weet niet of je nog bewijzen hebt van vakanties? niet alleen foto's, maar bijvoorbeeld ook boekingsformulieren waar beide namen op staan?

Kijk hier even: http://www.immi.gov.au/facts/35relationship.htm

Samenwonen is normaliter het uitgangspunt maar is niet noodzakelijk.

:up:

Toppie all,

Bewijs genoeg vergaard in de laatste 10 jaar zou ik zo denken. geen probleem daar.

Heb nu ook adobe reader gedownload zodat ik die booklets heb kunnen lezen. ook opgelost.

Ook hebben we allebei de punten test gedaan gister en we komen allebei boven wat we nodig hadden.
Tineke had 120 nodig en scoorde 140 en ik heb 120 nodig en scoorde 125. ook klaar althans geen zorgen.

Mijn vrouw is dus verpleegkundige en hebben een website gevonden van een of andere politici die zei:
als we voor het eind van het jaar niet veel meer mensen voor de zorg hebben gevonden dan stap ik op.
Ze leggen bijna de rode loper uit voor verpleegkundige.
Maar goed het maakt het nog niet echt makkelijk om te kiezen welke visum we nou moeten nemen.
Mijn familie woond daar dus en willen ons sponseren, maar met dat beroep van mijn meisje gaat het waarschijnlijk wel wat sneller vanwege het enorme tekort.

hebben hoe dan ook besloten om alles op papier te zetten wat we nodig hebben en wat het allemaal zo'n beetje gaat kosten en als we daar een goed beeld van hebben dan gaan we alles in werking zetten vanaf 1 maart.

ozzie here we come!
wou dat ik er morgen al zat!!! :cool:

Back