mogelijkheden adelaide en omgeving

clara

New Member
hallo allemaal,
ik heb ons al even voorgesteld bij voorstellen deelnemers, hier kopietje

beste mensen,
na veel gelezen te hebben, heeeeeeeel veeeeeeeel, hebben we besloten ons ook maar eens voor te stellen.
we zijn een gezin met 3 jongens (10, 12 en 13) en lijken toch wel het meest op adelaide te vallen. onze plannen zijn serieus tot zeer serieus.
via internet hebben we al begrepen (in de ruwe versie) in aanmerking te komen voor een skilled. ik zou hem dan aan moeten vragen want mijn partner is te oud.
tot zo ver de intro!!!!!
bijdeweg: onze complimenten over de sfeer op dit forum! geweldig en hoop dat het repré is voor Oz 

nu is er een aantal zaken waar we een paar concrete vragen over hebben:
* is het nou écht zo dat er genoeg werkgelegenheid is in adelaide en geven ze dat werk ook aan immigrants? ik snap dat het er vanaf hangt wat je zoekt/doet: zonwering (alles:verkoop, montage, eigen zaak runnen, etc.) en iets in trainer/coach (communicatie)?
* is er ook voldoende betaalbare woongelegenheid voor een gezin met 3 "pubers" te krijgen snel na aankomst?
* hoeveel raden jullie aan om toch wel minimaal bij je te hebben als startgeld?
* zijn er mensen "ongezien" naar adelaide/omg. gegaan?

hoop heel erg op reacties want jullie zijn die ervaringsdeskundigen...... :up:, alvast bedankt, clara

Hoi Clara,

Allereerst veel sterkte gewenst met de voorbereiding. Wij zijn op 6 oktober "ongezien"in Adelaide beland. Ellen had aldaar een joboffer in plaatselijk ziekenhuis. Wij hebben aldaar 14 dagen verbleven en hebben onze plannen bijgesteld (in Adelaide wonen) en hebben eerst 3,5 maand rond gereden en hebben uiteindelijk besloten ons in Korora (Coffs Harbour) te vestigen.

Wij vonden deze omgeving wat mooier, klimaat in de winter wat beter en de stad een stuk kleiner. het is dus maar wat je zoekt.

Verder vond ik Adelaide als stad prima, mooie parken een eenvoudig wegennet en aardige mensen. Er is al veel geschreven over financiën. Erg afhankelijk van je wensen. Je hebt voor 250 dollar een huis met 3 slaapkamers afhankelijk van afstand tot de stad en grond om je huis. Wij hebben wat meer geld uitgegeven om even wat lekkerder op te starten.

Veel succes,

groeten Wim

neem genoeg centjes mee of voorzien een goede cash flow van thuis uit

in adelaide is er zeker werk te vinden maar minder dan bv in sydney of in brisbane (teh booming cities)
huren en werk zijn zeer competitieve regio's dus gooit u er volop in en ge komt op uw pootjes terecht

bij mij heeft het 4 maanden geduurd maar het kan ook veel sneller in orde komen
wij zijn per maand 1000 dollar kwijt aan huur voor een 3 bedroom huis in een nette buurt ongeveer 20 minuten van de CBD
eten is rond de 500 dollar per maand
een auto kost tussen de 5000 (oud en versleten) en 10000 (minder oud dus betrouwbaarder) dollar
eens je werkt valt dit dus echt wel mee maar zonder werk gaat je spaargeld er snel vandoor

Wij zijn echt gelukkig hier maar hebben ook onze minder leuke momenten gehad - be prepared - verhuizen is sowieso geen picnic en verhuizen naar een ander land helemaal niet
als je echt met hart en ziel ervoor gaat komt alles vroeg of laat op zijn pootjes terecht

Oh wie helpt me even zoeken voor Clara, maar je kunt van SA een info paket thuisgestuurd krijgen. Dit is misschien wel informatief voor haar , maar ik ben uiteraard (aard van het beestje) weer eens kwijt waar je dat kunt aanvragen.

groetjes Manja :smile:

bedankt voor jullie reakties en dat pakket heb ik al aangevraagd, bedankt voor de tip! jeetje wat twijfelen we toch. nou horen we weer dat sydney wel duurder is maar ook meer mogelijkheden zouden hebben qua werk.... lastig hoor, beslissen op basis van internet en smaken van anderen.
zodra we duidelijkheid hebben over onze visumkansen, kan ik ook wat opener zijn met informatie. we zijn nu nog even bang dat iemand ons herkent terwijl het misschien geen/weinig kans heeft.
we zitten echt op de schopstoel en er moet snel duidelijkheid komen.... klinkt duister, sorry, maar kan even niet anders.
ben benieuwd wie het record heeft op het krijgen van een visum en wat ze daarvoor hebben gedaan... ik lees al veel over frontloaden enzo, andere tips zijn ook welkom. nou ja, eerst maar eens move2australia afwachten, liever gister dan vandaag!

Vind het meer als Adelaide staat op Den Haag en Sydney is meer als Amsterdam en Rotterdam samengevoegd.

1 van de redenen waarom ik me hier zo thuis voel in Adelaide. Natuurlijk Adelaide is niks vergeleken Den Haag maar ook weer wel als je een vergelijking maakt in de algemenen zin.
Kleinen stad, maar wel de drukte en alle mogelijk heden van een grote stad. Dan hebben we rundal mall/ street heeft erg veel weg van de spui straat. Dan heb je een heel klein small winkel straatje in Port Adelaide wat heel veel weg heeft van een 1 van de straatjes rond de grote kerk. en dan natuurlijk Glenelg twee druppels water met Scheveningen je hebt zelfs de tram hier. :up: :up:

[quote author=Carmen link=topic=6410.msg85408#msg85408 date=1174700214]
misschien helpt dit:

Adelaide staat tot Sydney

als

Den Bosch staat tot Amsterdam

:|
[/quote]

.... altijd al de voorkeur gegeven aan Den Bosch..... persoonlijke smaak he .....  :smile:

Ja ik vind het hier ook fantastisch, maar er is een wereld van verschil tussen Sydney en Adelaide. Ik zou nu niet in Sydney hoeven wonen, maar 10 jaar geleden waarschijnlijk wel. Ik vind het fantastisch om in Adelaide met ons gezin te wonen. Zo luxe als je hier woont kun je denk ik bijna nergens wonen. We wonen in een voor ons geweldig huis, omgeving, in de hills dichtbij het strand en de stad.

Maar ik ken ook mensen hier, die tamelijk teleurgesteld waren in Adelaide en veel liever in Sydney zouden wonen. Voor mij is het het verschil tussen een dynamische stad (met alle nadelen) en ... voor ons nu kwaliteit van het dagelijks leven, lekker wonen en een makkelijk leven. Ik heb trouwens 1 teenager en 2 kleineren en vind het voor de kinderen ook wel erg lekker.

Groetjes Carmen

Back