Mogelijkheden om te emigreren naar Australië

Marlie

New Member
Beste allemaal,

Na wat rondkijken op dit forum leek mij dit de beste plek om wat informatie te verkrijgen. Ik zal kort onze situatie schetsen. Mijn vriend en ik zijn 2,5 jaar samen en hij is vanaf juni op zijn tweede WHV naar Australië, die afloopt in mei. Ik ben afgelopen zomer 3 maanden mee gegaan en (ook) verliefd geworden op dit land. Echter moest ik terug naar NL om af te studeren. Mijn vriend is nog daar en probeert bij het bedrijf waar hij in NL voor werkte een sponsorvisum te krijgen. Mocht hij dit krijgen, wat is dan de beste optie voor mij om ook naar Australië te kunnen en daar te blijven wonen (dat is ons uiteindelijke doel namelijk)? Ik heb al opgezocht dat mijn studie aansluit op twee beroepen uit de SOL-list, maar dat deze aanvraag lang kan duren en lastig is om vanuit NL te doorlopen. Ook heb ik inmiddels begrepen dat ik een partner visum aan kan vragen, maar weet niet of dit de beste oplossing is aangezien wij niet samen hebben gewoond in NL, geen gezamenlijke bankrekening hebben etc. Jullie begrijpen dat ik het liefst zo snel mogelijk na mijn studie die kant op vertrek, maar ik ben erg benieuwd naar wat onze kansen zijn, en of het überhaupt wel mogelijk is wat wij willen. Ik hoor graag van jullie!
 
aha daar komt ie weer (spreek uit eigen ervaring, ook geen bewijs van relatie) Trouwen! simpel en doeltreffend!
Als je vriend gesponsord wordt, dan lift jij daardoor gewoon mee op hetzelfde visum. Anders zie ik zo snel geen mogelijkheid. Je geeft zelf al aan, dat Skilled Independent lastig is, ik lees ook niet dat je al ervaring hebt en dat is toch wel een vereiste vaak. Dus dan wordt dat erg lastig, maar je kunt je er eens in verdiepen. Wat is zijn en jouw beroep? Wat gaat hij doen als het bedrijf niet wil sponsoren, gaat hij dan zelf een andere sponsor zoeken?
 
Trouwen lijkt me een beetje overkill als je aan kan tonen dat je al 3,5 jaar samen bent. Maar hoe kan je dat aantonen?
 
Bedankt voor jullie reacties! Is het dan een mogelijkheid dat ik op een eerste whv naar Australië ga en dan daar trouw of moet dat in Nederland ? Hij is icter en ik heb management kinderopvang gestudeerd, ik heb wel 4 jaar werk ervaring op de groep maar niet als manager. Als zijn bedrijf hem niet wil sponsoren dan weet ik het even niet..
 
Als hij ICTer is, waarom proberen jullie niet voor het general skilled (permanent) te gaan? En als je nu begint met jullie relatie wat formeler op te zetten, dan heb je straks wat om je de facto aan te tonen.
 
Ik ben het volledig eens met mijn bovenbuurman :rolleyes::D
En dan heb je ook geen last van een sponsor, ben je gelijk goed binnen, zeg maar!
 


OFX
Back
Top