Mogelijkheid om te emigreren als gezin

appeltaart

New Member
Hallo!

Ik heb serieuze interesse om binnen 4 a 5 jaar te emigeren naar Australie met mijn man en kinderen (van dan nog jonger dan 21). Ik heb hier in Nederland een eenmanszaak waarvan we als gezin meer dan goed rondkomen. Zijn er mogelijkheden om naar Australie te emigreren met het doen van een investering of het voortzetten van mijn bedrijf in Australie? Ik hoop dat hier mensen zijn die me van goed advies kunnen voorzien, dank alvast!

groet Linda
 
Hallo!

Ik heb serieuze interesse om binnen 4 a 5 jaar te emigeren naar Australie met mijn man en kinderen (van dan nog jonger dan 21). Ik heb hier in Nederland een eenmanszaak waarvan we als gezin meer dan goed rondkomen. Zijn er mogelijkheden om naar Australie te emigreren met het doen van een investering of het voortzetten van mijn bedrijf in Australie? Ik hoop dat hier mensen zijn die me van goed advies kunnen voorzien, dank alvast!

groet Linda
Hoi Linda,

welkom op het forum. Je vraag heeft meerdere antwoorden. Om te beginnen de makkelijkste: ja. Daarna wordt het allemaal wat lastiger. Meerdere states hebben programma’s om SMB-owners over te halen om te investeren in of bedrijven over te nemen. Maar de focus ligt voornamelijk op rural gebieden. Kijk bijvoorbeeld eens naar: https://migration.qld.gov.au/skilled-visa-options/ en zoek op de 491 small business owner. En er zijn vast andere states. Tweede optie is om op een investment visa te komen, maar dan verwacht men wel dat je meer dan een miljoen euro (2.5$ geloof ik) beschikbaar hebt om te investeren (188 is het cijfertje voor dat visa).
Met andere woorden, genoeg om uit te zoeken.
 
Wij zijn ook druk met het investeringsvisum. In de basis moet je niet ouder zijn dan 55 jaar, bereid zijn om $1.5 miljoen dollar te investeren in z.g. state bonds voor een periode van 4 jaar (WA), daarnaast nog een aanvullende investering van $1.5 miljoen dollar in onroerend goed (dit mag wel je eigen huis zijn). Wij wachten momenteel op het krijgen van een toeristenvisum zodat we kunnen reizen (mits we een exemption krijgen) Vandaag toevallig een reservering gemaakt voor onze 2 honden in het quarantine station in Melbourne. Hopelijk kunnen we ons plaatje rond krijgen voor november van dit jaar. Blijft een spannende onderneming met alle beperkingen e.d. met covid.....
 


OFX
Back
Top