Mooiste National Parks in Australië

Idzen400

New Member
Op de website Down Under Deals heb ik een top 10 van mooiste National Parks in Australië neergezet. Zie hier de volledige Top 10. Ik ben benieuwd of iedereen het hier mee eens is? Missen er parken, is de volgorde verkeerd.

Binnenkort ga ik ook een top 10 opstellen van mooiste minder bekende parken. Mijn ervaring is dat juist de iets minder bekende parken vaak indrukwekkender zijn dan de bekende trekpleisters. Wie kent bijvoorbeeld het Bald Rock National Park (NSW)? Een kleine versie van Uluru, maar dan zonder de busladingen vol met toeristen.

Graag jullie suggesties!!

Groet Erik

Zijn we geweest in 2003.

Ligt er aan wat je onder "mooiste" park verstaat.
Mooie parken in WA vind ik: Cape Arid, D'Entrecasteaux, Stirling NP.

Ik mis er toch 1. Karijini NP in WA vind ik persoonlijk geweldig.
Vooral omdat het wat afgelegen is en dus geen massa tourisme.

Ik mis er toch 1. Karijini NP in WA vind ik persoonlijk geweldig.
Vooral omdat het wat afgelegen is en dus geen massa tourisme.
Helemaal mee eens, deze valt zeker in de categorie "geweldig maar iets minder bekend", daar ga ik binnenkort een top 10 van opstellen. Ben er in 2007 geweest, als ik me niet vergis gezwommen in Fern pool. Geweldig! Als je nog meer tips hebt!

Zijn we geweest in 2003.

Ligt er aan wat je onder "mooiste" park verstaat.
Mooie parken in WA vind ik: Cape Arid, D'Entrecasteaux, Stirling NP.
Kijk dit zijn de tips! De eerste 2 heb ik wel eens iets van gehoord maar weet er erg weinig van. Zal ze eens opzoeken. Stirling NP is natuurlijk iets bekender.

Mooiste is inderdaad een ruim begrip. Denk dat de top 10 meer een lijst met meest bekende (en meest bezochte) parken is. Maar is zeer persoonlijk. Zo vond ik Uluru best mooi maar absoluut niet het mooiste wat ik heb gezien in Australië.

:up: Great topic :up:
Miscchien kunnen we de lezers vragen naar hun top 5 of 10 mooiste parken.
Kunnen we aan het eind de top 10 of zelfs top 20 uitbrengen.

Kakadu is heel speciaal voor mij maar fraser is weer fantastisch met een heel ander sfeer.
Niet te vergeten de MacDonnel ranges park vond ik ook zeer mooi , zeker de 4wd ernaar toe, prachtige kamelen onderweg te zien.....kun je weer zien op mijn profiel bij de foto's.
Kan er wel meer opnoemen die zeer mooi zijn ...............

Cheers,

Jack :evil:

Leuk topic (en nee ik kan me niet helemaal vinden in de top 10, al ben ik zeker niet overal al geweest)

WA: Kan het wel eens zijn met bovenstaande (Cape Arid, D'Entrecsteaux en Karijini) Alle lekker leeg, lekker eenzaam en heel fraai. (Karijini is nog het meest toeristisch van die drie) Bungle Bungles is mooi en vreemd genoeg minder druk (toch of the beaten path?) Francois Perron vanwege de campspots aan de stranden, rust en eindeloze zandpaden, lekker 4x4 only.

QLD: Fraser is mooi, maar relatief druk, Bunya Mountains vonden wij weer heel leuk. Maar dat zit hem meer in ons verblijf bij een ouder stel met heel veel roo's possum and birdlife denk ik :)

SA: Coffin Bay vonden we leuk, vanwege het sterke 4x4 karakter (lekker vastgezeten in de duinen...) en KI (mits je een 4x4 hebt om uit de massa's te blijven)

Kalbarri WA is ook prachtig, makkelijk bereikbaar en niet te toeristisch

800px-Kalbarri_Natures_Window.jpg

:up: Great topic :up:
Miscchien kunnen we de lezers vragen naar hun top 5 of 10 mooiste parken.
Kunnen we aan het eind de top 10 of zelfs top 20 uitbrengen.

Kakadu is heel speciaal voor mij maar fraser is weer fantastisch met een heel ander sfeer.
Niet te vergeten de MacDonnel ranges park vond ik ook zeer mooi , zeker de 4wd ernaar toe, prachtige kamelen onderweg te zien.....kun je weer zien op mijn profiel bij de foto's.
Kan er wel meer opnoemen die zeer mooi zijn ...............

Cheers,

Jack :evil:
Kom maar op dan, wat is je top 5 bekende parken en de top 5 minder bekende parken? Met bekend bedoel ik dus de meeste bezochte parken, de parken die iedereen wel kent. Juiste de minder bekende parken zijn natuurlijk interessant.

Macdonnel helaas niet geweest, staat wel hoog op mijn verlanglijstje.

Ook mooi...Nitmilk National Park bij Katherine (voormalig Katherine NP). Ook Warrumbungle (NSW), heb ik een tijdje vlakbij gewoond...niet superbekend maar perfect voor mooie wandel tracks.

Erik

Kalbarri WA is ook prachtig, makkelijk bereikbaar en niet te toeristisch

800px-Kalbarri_Natures_Window.jpg
Inderdaad, mooie van Kalbarri is dat het ook schitterende rotskusten heeft. Heel wisselend park dus. Op de specifieke plek van de foto (Nature's Window) was het wel aardig druk toen wij er waren (Japanners :smile: ) En toen wij er waren regende het een klein beetje...scheen in 10 jaar daarvoor geen drup te zijn gevallen begreep ik van de NP ranger.

Wij waren er in 2008... Kalbarri gorge volledig gelopen (de cirkel zeg maar) Die dag was het warm (..ik bedoel heet) de dagen erna regen, regen, regen! Cycloontje. Jullie ook in 2008?

Nee wij waren er een jaartje eerder volgens mij...onderweg van Darwin naar Perth. Na bv Bungle Bungles te hebben gezien die trip, had ik niet nog 2 zulke mooie parken dichtbij Perth verwacht (Kalbarri en Karinji). In beide parken eigenlijk maar 1 a 2 dagen geweest, heb het gevoel dat ik er nog eens terug moet om het allemaal wat beter te bekijken.

Back