Moord op Theo van Gogh

Isis

New Member
Ik vind het verschrikkelijk. Ongelooflijk wat er gebeurd is. Eerst Pim, nu Theo.
Ik weet het nu zeker: de beste keus van mijn leven is om dit land te verlaten.
Isis
 
Op zich heb ik helemaal niets met die man; ik ken hem nauwelijks en zijn werk is bij mij onbekend. Echter, het feit dat de kans bestaat dat op deze manier je mond word gesnoerd als je je uit op een manier die je goeddunkt, maakt bij mij duidelijk dat je vrijheid afhangt van hoe anderen over je denken. Ik ben dan ook blij met de keuze die we hebben gemaakt, weg hier. Ik beschouw de dood van Theo van Gogh en ook de dood van Pim Fortuyn (ik heb gisteravond het een en ander gezien op TV) als een aanslag op het nederlands idee/gevoel van tolerantie.

Het betreft steeds een individu of een splintergroepering die het kwaad zaait voor miljoenen, gelijkdenkenden of niet.
 
Ik ben het helemaal met jullie eens; het is verschrikkelijk dat zoiets gebeurt.

Maar, laten we wel wezen, Nederland is echt niet het enige land waar dit soort dingen kunnen gebeuren...
 
Vreselijk zo'n gebeurtenis maar je moet het inderdaad wel een beetje relativeren. Dit soort dingen gebeuren over de hele wereld. Er gebeuren nou eenmaal afschuwelijk dingen waar je met je hoofd niet bij kunt.
Ik denk wel dat het gebrek aan ruimte een grote rol speelt in algemene frustratie, aggresiviteit, etc. maar hier gebeuren ook echt wel dingen waar je haren in je nek recht van overeind gaan staan...

De beste manier om een nieuw land te "embracen" is het oude land met positieve gevoelens achter te laten (is mijn mening). Natuurlijk gaat die vlieger helaas niet op als je als politiek vluchteling o.i.d. vertrekt maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar het blijft natuurlijk een naar bericht.

Groetjes
Syl (Brisbane - Gold Coast)
 
nee het gebeurt inderdaad ook in ander landen, maar ben het wel met jeroen eens dat het een aanslag is op de nederlandse cultuur en tollerantie.
 
De moord op Theo :cry: heeft schijnbaar wel wat te weeg gebracht.
We kunnen dus wel wat extra leden verwachten :wink:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/15451601/Nederlanders_willen_land_uit.html
 
Back
Top