Morgen moeten we naar de dokter voor de medicals

Amulya

New Member
Nu gaat het allemaal sneller, we hebben onze long foto's laten maken, de bloedtesten gehad en nu gaan we morgen nog naar de dokter en dan hebben we de 'medicals' gehad.
Zijn er nog meer mensen die het net gehad hebben?
 
he, dat is ook toevallig Ik ga morgen met vriend ook naar de dokter. Het enige wat ik weet is dat het even duurt voordat het onderzoek wordt afgerond, dan moet de dokter het dossier rechstreeks naar de persoon sturen die onze dossier behandelt, niet via mij of het bureau die voor ons visa zorgt.

gr

Citavm
 
Hé da's toevallig, wij mogen volgende week dinsdag naar de dokter voor onze medicals. Wij hebben ook de longfoto's al laten maken en die waren verder goed.

Vraag aan Jeroen: kun je vertellen wat ze tijdens het onderzoek allemaal doen?

Groeten Nicole
 
Amulya, dan schiet het voor jullie dus ook op!Hebben jullie al enig idee wanneer jullie het visum zullen krijgen en wanneer jullie Down Under zullen gaan? Spannend hoor!

Nicole, zo'n onderzoek stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor. Ik heb in oktober de keuring in Utrecht ondergaan en het kwam globaal hier op neer:
Omdat ik nog geen formulier had, moest ik die eerst invullen. Dan gaat de assistente een paar testjes doen (ogen/bloeddruk/lengte meten) en mag je afrekenen (€ 85,-) Dan weer hup de wachtkamer in totdat de dokter tijd voor je heeft. Ik moest zo'n 20 minuten wachten. Ook hij (aardige man trouwens, dokter Baars) neemt de vragenlijst door en vervolgens gaat hij je keuren. Je weet wel: longen luisteren, oren bekijken, klopjes op je knietjes krijgen etc. Niks echt bijzonders hoor.
En daarna nog bloedprikken op een andere lokatie.

Iedereen in ieder geval veel succes bij de doctoren!

KC
 
[quote author=KC link=topic=906.msg6933#msg6933 date=1104865628]
Amulya, dan schiet het voor jullie dus ook op!Hebben jullie al enig idee wanneer jullie het visum zullen krijgen en wanneer jullie Down Under zullen gaan? Spannend hoor!

Nicole, zo'n onderzoek stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor. Ik heb in oktober de keuring in Utrecht ondergaan en het kwam globaal hier op neer:
Omdat ik nog geen formulier had, moest ik die eerst invullen. Dan gaat de assistente een paar testjes doen (ogen/bloeddruk/lengte meten) en mag je afrekenen (€ 85,-) Dan weer hup de wachtkamer in totdat de dokter tijd voor je heeft. Ik moest zo'n 20 minuten wachten. Ook hij (aardige man trouwens, dokter Baars) neemt de vragenlijst door en vervolgens gaat hij je keuren. Je weet wel: longen luisteren, oren bekijken, klopjes op je knietjes krijgen etc. Niks echt bijzonders hoor.
En daarna nog bloedprikken op een andere lokatie.

Iedereen in ieder geval veel succes bij de doctoren!

KC
[/quote]

Ja dat is inderdaat snel, ik hoop dat we eind februari kunnen gaan.  Hoe zat dat bij jou met bloed prikken? op het formulier staat dat je op HIV en hepatitis geprikt moet worden, maar wij kregen alleen de HIV test.
Krijg je trouwens meteen het resultaat te horen (ik bedoel dus in welke categorie hij je plaatst; A of B)?
 
[quote author=Amulya link=topic=906.msg6937#msg6937 date=1104876841]
Ja dat is inderdaat snel, ik hoop dat we eind februari kunnen gaan.  Hoe zat dat bij jou met bloed prikken? op het formulier staat dat je op HIV en hepatitis geprikt moet worden, maar wij kregen alleen de HIV test.
Krijg je trouwens meteen het resultaat te horen (ik bedoel dus in welke categorie hij je plaatst; A of B)?
[/quote]

Wat fijn voor jullie dat er zo veel vooruitgang is. Eind februari is al heel snel.  :mrgreen:

De dokter zal je altijd op de hoogte brengen van zijn bevindingen. Het zou niet echt etisch zijn om je met een ziekte te laten zitten zonder het te vertellen.  :?
 
[quote author=Amulya link=topic=906.msg6937#msg6937 date=1104876841]
Ja dat is inderdaat snel, ik hoop dat we eind februari kunnen gaan.  Hoe zat dat bij jou met bloed prikken? op het formulier staat dat je op HIV en hepatitis geprikt moet worden, maar wij kregen alleen de HIV test.
Krijg je trouwens meteen het resultaat te horen (ik bedoel dus in welke categorie hij je plaatst; A of B)?
[/quote]

Je wordt volgens mij alleen op hepatitis getest als je een tattoeage hebt, of als je in de gezondheidszorg gaat werken.
De dokter vertelt je idd het resultaat, maar misschien moet je zelf nog even naar de categorie vragen. (Of ik was hem gewoon voor ;) ).

Verder is de medical niets bijzonders...
 
We zijn allebij in categorie A geplaatst.  Dus we zijn helemaal gezond (ook altijd leuk om te weten)!
Voor degene die nog moeten; het valt heel erg mee! Die dokter Baars is inderdaat heel aardig.
 
hello,

Wij zijn vandaag ook de Doc geweest, wat het ons werd verteld:

de rontgenfoto's zijn om te kijken of je tuberculose hebt
Bloed of je aids hebt
verder de standard dokter's onderzoek, voor de vrouwen wordt er ook naar de borsten gekeken of je een bobbeltje hebt.

Voor ons was het goed. Mijn vraag is dan wat betekent dan Categorie A? :?
Wij waren trouwens bij Dr Delprat in Amsterdam. Zeer kundig (doet het al 20 jaar) en vriendelijk

Gr

Citavm
 
Goed nieuws Amulya en Badri! Ik kreeg niet te horen in welke categorie ik kwam omdat de dokter geen tijd had om het formulier in te vullen in mijn aanwezigheid. Ik kreeg alleen te horen dat "ik goedgekeurd" was.

Ik hoop dat jullie eind februari halen! Wij gaan waarschijnlijk op maandag 7 maart. Singapore Airlines heeft momenteel een internetaanbieding: reis boeken voor 31 januari. Enkeltje Brisbane komt dan op EURO 414,- pp (zonder luchthavenbelasting etc). Ik probeer morgen telefonisch voor die prijs te boeken omdat we ook voor EURO 55 pp extra bagagekilo's willen kopen.

KC
 
Jeetje het wordt nog druk rond die tijd. Misschien kunnen we beter op Schiphol een bijeenkomst houden. Wij gaan namelijk ook proberen rond die tijd te vliegen. Grappig hoor! :mrgreen:
 
Ook wij  (Rene en Ank) zijn gisteren in Amsterdam voor de keuring geweest. Aaardige dokter. Alles was ok dus nu maar afwachten.  :lol:
 
en ook wij (alex&hanneke&indy)zijn al bij dr.delprat in amsterdam geweest.erg vriendelijke man en hij heeft ons gelukkig ook goed gekeurd!!vervolgens is het onderzoek naar adelaide opgestuurd en nooit meer ontvangen(of kwijtgeraakt!!!). zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en wat raden jullie ons aan ? groeten hanneke
 
[quote author=hanneke link=topic=906.msg7052#msg7052 date=1105222823]
en ook wij (alex&hanneke&indy)zijn al bij dr.delprat in amsterdam geweest.erg vriendelijke man en hij heeft ons gelukkig ook goed gekeurd!!vervolgens is het onderzoek naar adelaide opgestuurd en nooit meer ontvangen(of kwijtgeraakt!!!). zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en wat raden jullie ons aan ? groeten hanneke
[/quote]
Nog niet zo heel lang geleden zijn de regels (alweer?) gewijzigd. De medicals moeten allemaal naar Sydney worden gestuurd en niet naar Adelaide. Misschien wist de dokter dat niet en liggen ze nu stof te vangen in een postvakje in Adelaide
 
Is het niet aangetekend verstuurd dan? Of helpt dat helemaal niet??? Ik had het hier vanmorgen met martijn nog over. Stel nou dat het niet aankomt????? Ik duim voor jullie dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt.
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=906.msg7054#msg7054 date=1105249744]
Nog niet zo heel lang geleden zijn de regels (alweer?) gewijzigd. De medicals moeten allemaal naar Sydney worden gestuurd en niet naar Adelaide. Misschien wist de dokter dat niet en liggen ze nu stof te vangen in een postvakje in Adelaide
[/quote]

Naar mijn best weten staat het duidelijk op de brief (met het verzoek voor je medicals) waar je alles naar toe moet sturen. Wij hebben het bijvoorbeeld allemaal naar Adelaide moeten sturen, zo'n 6 of 7 weken geleden.
 
[quote author=jufrebekka link=topic=906.msg7063#msg7063 date=1105267863]
Is het niet aangetekend verstuurd dan? Of helpt dat helemaal niet??? Ik had het hier vanmorgen met martijn nog over. Stel nou dat het niet aankomt????? Ik duim voor jullie dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt.
[/quote]
Wij hebben het met FedEx verstuurd. Aangetekende post heeft nogal de neiging om te verdwijnen. Het kost de PTT 6 tot 8 weken om te achterhalen waar een aangetekend stuk kwijt is geraakt. Een koerier is voor zulke belangrijke zaken echt nodig.
 
Ik heb ook hele goede ervaringen met FedEx. Binnen drie werkdagen is het pakket op de plaats van bestemming.
 


OFX
Back
Top