Morgen prive consult TIG...

Jordy

New Member
Hallo allemaal,

Morgen hebben ik en mijn vriendin een prive consult met TIG in Amsterdam. Dit is eigenlijk de start voor ons om uiteindelijk een, door ons zo gewild paspoort te bemachtigen. Nu weet ik uiteraard niet wat ik morgen allemaal kan verwachten. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met TIG, of mensen die mij wat tips kunnen geven over waar ik zoal op moet letten? En heeft iemand enig idee wat bij TIG de kosten zijn als wij ervoor kiezen alles via hen te bewerkstelligen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Jordy.

Hoi,
Wij hebben bij de TIG een prive consult gehad, en wisten na afloop net zo veel als voor die tijd. Ik betrapte ze al direkt op onzorgvuldigheden dus hebben wij besloten om het zelf te proberen.
Onze visumaanvraag ligt nu in Adelaide. De TIG had niet verwacht dat we door de TRA zouden komen en dat is op eigen gelegenheid met hulp van dit forum toch gelukt.

Vraag wat je wil vragen, maak desnoods een lijstje en verwacht ook antwoord (maw laat ze er niet omheen draaien)
De kosten zouden zo rond de 2000 euro zijn?? Vorig jaar was dat, ik weet de precieze bedragen niet meer.
Denk goed na voor je een kontrakt tekent, denk er even over na, vraag wat je wilt vragen op het forum.
Succes morgen

Groetjes
Ineke

Wij hebben ook alles op ons eigen houtje gedaan, onderandere doordat tig vragen hier op dit forum beantwoord werden!

:)  :up:

Als je goede research (internet) doet, ben je al halverwege in Oz.

Dank jullie wel voor de antwoorden. Inmiddels zijn we zaterdag geweest, en zoals Ineke al aangaf ben ik niet zo heel veel wijzer geworden. Hoewel, volgens TIG kan ik het skilled migration viisa vergeten. Mijn werk staat niet op de sol lijst..., ben een sales rep. in de media en de media staat er nou net niet tussen. TIG dacht dat het het meest makkelijk zou zijn om in eerste instantie op een working holiday visa te gaan...., en dan na een jaar hopen dat er een vaste baan aangeboden wordt. Zit nu een beetje met de handen in het haar wat ik moet doen. Ze gaat het nog onderzoeken en mailt me dat dan. Even afwachten dus.....

hallo,

let op, als je gesponsord wordt door een bedrijf moet je beroep ook op de SOL staan..! Beetje vreemd dat je volgends TIG hier wel voor in aanmerking komt dan...dan zou je dus ook in aanmerking moeten komen voor een skilled independent..

misschien dat je je beroep anders kunt omschrijven wat vergelijkbaar is met een ander beroep van de lijst, meerdere hier op het forum konden in eerste instantie hun beroep ook niet vinden..

succes!

Gr. SAb

Ook apart dat ze het eerst over een working holiday visum hebben (wat overigens sowieso een goed idee is, vooral met de nieuwe regel van 6 maanden voor dezelfde werkgever mogen werken) en dan over een sponsorship. Zie daar ook nog niet zoveel skilled independent in terug in eerste instantie.

Overigens denk ik dat je vast wel iets op de SOL kan vinden wat erop lijkt......

Succes met alles!

henriette

Back