Mortgage enzo

lizzyhas

XPdite Sponsor
Wij hebben ons huis in nederland verkocht 2 weken na aankomst hier, het heeft ruim een jaar te koop gestaan.
We waren al blij dat we er niet bij ingeschoten zijn, nul overwaarde dus meegenomen.

Dus geen depot voor een nieuw huis hier.
Ik heb begrepen dat de hypotheken maar tot 95% gaan hier, dus dat is een probleempje.

Zijn er geen verzachtende situaties zoals vaste baan al jaren bj 1 werkgever.
Een property nog elders hebbende.

Kun je onderhandelen met hypotheekgevers daarover ??

Wie heeft goeie ervaringen met bepaalde hypotheekgevers, er zijn er zoveel.
heb je een tussenpersoon genomen, of rechtstreeks met een bank.

enz enz enz
 
ja, op dit moment zal het wel een duur grapje zijn denk ik als we onze property niet verkopen elders.
Ik ga graag even van de situatie van nu uit, #en spaart verwoed door# :p
 
Hi

Een property elders zou je als onderpand kunnen geven, de overwaarde in dat huis kan je dus gebruiken. Je zou die hypotheek kunnen verhogen om geld los te krijgen en als je dat huis verhuurd zou je daar een 100% lening om moeten hebben. Wellicht hoef je dat huis niet te verkopen en zijn er andere oplossingen. Zeker de moeite waard om kontakt op te nemen met een Australische Financial Adviser, ze hebben hier andere beredeneringen/gewoontes etc.

Bij een 'new' huis bouwen betaal je minder kosten de k.k. zijn er niet.

Zeker de moeite waard om te shoppen voor hypotheken. Niet alleen zit er verschil in rente maar ook de kosten, percentage van wat je kan lenen, bij sommige kan je 100% lenen als je een mortgage verzekering afsluit. Afhankelijk van je inkomen en of hoogte van de lening kan je korting krijgen. Afhankelijk van je baan kan je in aanmerking kunnen komen voor andere kortingen.

Dus ja een hoop uit te zoeken zelf en dan samen met een adviser doorpraten.

Sidonia
 
Kijk dat bedoel ik , die sfeer voelde ik al aan en jij bevestigd dat, thnx!
en bedankt ook voor je reactie op het andere topic!
 
Een property elders zou je als onderpand kunnen geven, de overwaarde in dat huis kan je dus gebruiken. Je zou die hypotheek kunnen verhogen om geld los te krijgen en als je dat huis verhuurd zou je daar een 100% lening om moeten hebben. Wellicht hoef je dat huis niet te verkopen en zijn er andere oplossingen. Zeker de moeite waard om kontakt op te nemen met een Australische Financial Adviser, ze hebben hier andere beredeneringen/gewoontes etc.
Dat zal alleen werken als je dat "property" in Australie hebt. De Australische banken geven helemaal niets om wat je in andere landen hebt, want ze kunnen daar niets mee als jij niet meer kan betalen.

Bij een 'new' huis bouwen betaal je minder kosten de k.k. zijn er niet.
Maar je moet wel tijdens de bouw de rente van je huurhuis en de hypotheekrente op je land en op het reeds aan de bouwer betaalde saldo tegelijkertijd ophoesten.

Zeker de moeite waard om te shoppen voor hypotheken. Niet alleen zit er verschil in rente maar ook de kosten, percentage van wat je kan lenen, bij sommige kan je 100% lenen als je een mortgage verzekering afsluit. Afhankelijk van je inkomen en of hoogte van de lening kan je korting krijgen. Afhankelijk van je baan kan je in aanmerking kunnen komen voor andere kortingen.
In het afgelopen jaar (rond mei/juni) hebben de meeste hypotheekverstrekkers hun voorwaarden aangescherpt en is het vrijwel onmogelijk geworden om 100% te lenen. De grote banken, die normaal 95% leenden, waren allemaal geswitched naar 90% of nog minder. En mortgage insurance is zowiezo vereist als je meer dan 80% leent. Nu de economie de recessie heeft ontweken weet ik niet of de banken dat alweer aan het versoepelen zijn.

Dus ja een hoop uit te zoeken zelf en dan samen met een adviser doorpraten.
Inderdaad, gewoon naar een mortgage broker gaan en je eens goed laten voorlichten. En ondertussen maar alvast gaan sparen.
 
Hoi

Property elders. Ja ik weet niet waar de property is. Maar mocht dat niet in Oz zijn zou de hypotheek in het land waar de property is verhoogd moeten worden en het geld overbrengen. In iedergeval zo de vrije waarde gebruiken. Het is beter om een of zo hoog mogelijke hypotheek hebben op een huis dat verhuurd wordt ivm belasting aftrek.

Nee je hoeft niet de rente van de nieuwe lening (je nieuw te bouwen huis) tegelijk op te hoesten met je huurhuis. Je hoeft dat pas te betalen een maand nadat de lening volledig getrokken is.

Nee een mortgage insurance is niet standaard vereist bij een lening meer dan 80% in Australie. Het is mede afhankelijk van de financiele omstandigheden van de aanvrager.

En mortgage broker is inderdaad fantastisch maar persoonlijk zou ik een stapje hoger gaan en een adviser nemen die naar je hele 'financiele picture' kan kijken.

Sidonia
 
Wat wellicht ook een mogelijkheid is, is het volgende.

Een builder bied een huis aan voor $300.000,- en dan zeggen ze en voor 5000,- meer kreeg je this that and the other worth 30.000,-.

De waarde van het huis is dus 330.000.- hetgeen je vraagt of de builder op papier zet. Hiermee ga je naar de bank. Van dit bedrag leen je 95% (313500). Nu heb je dus genoeg uiteindelijk hoef je maar 305000.= te betalen.

Sonja
 
Nee je hoeft niet de rente van de nieuwe lening (je nieuw te bouwen huis) tegelijk op te hoesten met je huurhuis. Je hoeft dat pas te betalen een maand nadat de lening volledig getrokken is.
Dan verschil je dus van mening met mijn mortgage broker. Volgens hen begint de interest-only aflossing zodra de bank een bedrag aan de bouwer betaalt. Bij de laatste betaling begint ook de principal mee te tellen. Ik zal het je over een paar maanden exact kunnen vertellen.

Nee een mortgage insurance is niet standaard vereist bij een lening meer dan 80% in Australie. Het is mede afhankelijk van de financiele omstandigheden van de aanvrager.
Wat zijn die voorwaarden dan? Die heb ik niet van mijn mortgage broker gehoord en vind ik ook niet op de websites van de banken, dus ben erg benieuwd.

sidonia said:
Een builder bied een huis aan voor $300.000,- en dan zeggen ze en voor 5000,- meer kreeg je this that and the other worth 30.000,-.

De waarde van het huis is dus 330.000.- hetgeen je vraagt of de builder op papier zet. Hiermee ga je naar de bank. Van dit bedrag leen je 95% (313500). Nu heb je dus genoeg uiteindelijk hoef je maar 305000.= te betalen.
De bank doet een eigen evaluatie van de waarde van de te bouwen woning. Dus het is niet relevant wat de bouwer als bedrag aankaart, uiteindelijk gaat het er om wat de bank er voor waarde aan geeft.
 
"Dan verschil je dus van mening met mijn mortgage broker. Volgens hen begint de interest-only aflossing zodra de bank een bedrag aan de bouwer betaalt. Bij de laatste betaling begint ook de principal mee te tellen. Ik zal het je over een paar maanden exact kunnen vertellen."
Ik verschil niet van mening maar heb een andere lening dan dat hij aanbiedt. Verschillende banken hebben verschillende offers. Mijn bank berekend de interest, add het aan de lening en de eerste betaling is 1 maand nadat de rekening is fully drawn. en ja dat is interest over de interest maar dat is heel weinig voor wat je moet betalen maar erg convenient.

"De bank doet een eigen evaluatie van de waarde van de te bouwen woning. Dus het is niet relevant wat de bouwer als bedrag aankaart, uiteindelijk gaat het er om wat de bank er voor waarde aan geeft."Ja en Nee. Sommige banken accepteren wat een builder verklaart en andere niet. Ook hier over kan je bakeleien. (heb de waarde van mijn eigen huis 50.000.- hoger gekregen na niet akkoord te zijn gegaan met de bank's officiele waardering)


"Wat zijn die voorwaarden dan? Die heb ik niet van mijn mortgage broker gehoord en vind ik ook niet op de websites van de banken, dus ben erg benieuwd."

Als je overwaarde hebt in een andere huis, shares of grond, maar voor je nieuw te bouwen huis heb je meer dan 80% nodig kunnen ze je andere bezittingen als soort onderpand gebruiken. Er zijn een hoop dingen die niet op website staan maar waar een goede bankmanager toch nog een beetje kan helpen.

If you need a deposit for a property but your money isn’t immediately available, a Deposit Power Guarantee (also known as a deposit bond) gives you a substitute for a cash deposit until settlement. It’s useful if you have cash tied up a term deposit, your current home or other investments and need more time to convert your assets to cash.

Zo ja, er zijn zwart/witte regels maar ik heb ervaren dat er nog veel valt te overleggen en lukt het niet bij persoon A, ga de volgende dag naar persoon B. Bijv Rente is 5.5% want dat staat vast op de web, ga praten en je kan er wat aan doen. Soms doen ze wat aan de rente, soms krijg je andere toeters en bellen aangeboden om je te houden/binnen te krijgen. Of ze hebben ineens een pakket dat als je X$ betaald krijg je allerlei kortingen op bijverwante zaken.
Ik neem aan dat je dat zelf ook hebt ondervonden.

Maar iedere Staat en ieders situatie is anders en zolang je zelf blij bent met je eigen deal is alles ok.

Sonja
 
Back
Top