motor invoeren

robbo

New Member
hallo,weet iemand hoe duur het is om een motor in te voeren
in aussie.
Wij gaan voor 4jaar en ik zou hem graag meenemen.
Wat is het beste, in een container als huisraad of in een aparte krat.

Het is een Yamaha Wildstar 1600  van juni 2005

groetjes  Robbo

Er is elders nog een thread waar over het importeren van motoren wordt gesproken. De conclusie is alleen dat het veel tijd en geld gaat kosten. Je motor moet voldoen aan de Australische wetgeving (dus dat kan betekenen dat je eea moet aanpassen), aardevrij zijn (ivm zaden, beestjes e.d.), hij moet daar worden gekeurd en je moet hem shippen. Al met al is het volgens mij voordeliger om je motor te verkopen en daar een nieuwe te kopen. Ik ga dan ook, als mijn visum rond is, mijn Ducati Monster verkopen en waarschijnlijk koop ik dan in Oz -tzt- weer een nieuwe duc :)

Er is inderdaad al het een en ander over geschreven.
Ik vroeg me hetzelfde af en na alle reacties gelezen te hebben over het moeten schoonlikken van je motor, vereiste aanpassingen en het shippen in speciale goedgekeurde houten kratten heb ik ook besloten dat wanneer we uiteindelijk het visum in huis hebben ik dan samen met het huis en de auto ook mijn geliefde Suzi SV1000 te koop zal moeten zetten.... :cry:

groetZ Jasper

Ga mijn ouwe FJ1200 makker ook maar verkopen hier.  :cry:
Heb er ook aan gedacht om een mooie camper in de USA in euries af te rekenen en daarmee downunder te gaan...
Maar na het lezen van verhalen als deze bijv:

http://www.motorhomesaustralia.net/tales1.html

zien wij er vanaf. Mijn collega heeft er ééntje naar NL gehaald en dat ging ongelooflijk veel makkelijker. Tja red tape en aussies...

:up:  Steef - The Roosters

als dat zou kunnen :lol:  dan zou ik er geen seconde aan twijfelen.
ikzit te denken om hem op te slaan bij vrienden.Dan staat ie mooi te wachten
als we weer thuis komen :wink:

thnx  gr

[quote author=SV#1 link=topic=7529.msg97561#msg97561 date=1187773762]
Er al aan gedacht om er naar toe te rijden ?
[/quote]

Istie waterdicht dan?
Je kan ver komen, maar het laatste stukje valt niet meer te rijden. TEnminste, de laatste keer dat ik op de wereldkaart keek zat er een beetje water rondom Australie. :grin:

FF slikken en in ozzie een anderen motor kopen, zijn hier toch goed koper als in Holland. Alleen de Europese merken zijn even duur of zelfs iets duurder dan in NL.
Ook 2 takt modellen zijn hier erg prijzig en zeldzaam. Ik ben is opzoek geweest naar een mooie RS250rr als circuit ragger maar helaas Moeilijk te vinden en erg prijzig.

anyway ik leef met jullie mee ik mis mijn Hollandse TL1000R nog steeds... :| :cry2:

[quote author=Bear link=topic=7529.msg97724#msg97724 date=1187953473]
Ook 2 takt modellen zijn hier erg prijzig en zeldzaam.[/quote]

Komt dat even goed uit dat ik geen 2-takt wil ;) Ik wil wel weer een nieuwe Monster :p

Back