Motor meenemen

Reinhoud

Active Member
Hallo mensen

Ik weet dat dit onderwerp vaker in dit forum staat.
Ik hoop dat er nu iemand is die wél een antwoord heeft waar ik, en misschien iemand anders, wat aan heb...

Ik heb mijn motor zelf helemaal omgebouwd  :cool: (nog niet helemaal klaar) en wil hem graag meenemen naar Australië (Tasmanië) als ik daar heen ga.
Ik heb een tijdje terug deze vraag gesteld aan customs en kreeg een formulier terug, maar daar werd ik ook niet echt wijzer van  :-(
Ik weet dat ik een import vergunning nodig ben, maar hoe kom ik daar aan?
Is er iemand die weet wat te doen?
Als ik de motor in onderdelen verscheep word het dan makkelijker?

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort formaliteiten  :oops:

De motor is een Suzuki GS1000 en komt uit 1980, ik heb de motor 6 jaar in mijn bezit.

MvG Reinhoud
 
Ik zou je graag willen helpen maar ik heb werkelijk geen idee!
Weet de ambassade of het verschepingsbedrijf daar niet meer over misschien?
 
Hoi Reinhoud, misschien heb je dit al gezien maar hier staat wat je nodig hebt enzo om een motor te importeren

http://www.daff.gov.au/aqis/import/vehicles-machinery/motorcycles

Wij hadden een GSXR maar toch maar besloten om hem in NL achter te laten, er komt heel wat bij kijken. Succes
 
Ik had gister een mailtje gestuurd naar (volgens mij) de Australische RDW en ik kreeg vandaag een mailtje terug mét aanvraag formulier voor een import vergunning, en met de mededeling dat als ik nog vragen had niet moest aarzelen ze te vragen.... Van deze hulpvaardigheid kunnen ze in NL nog wat leren!  :grin:
Ze hadden ook direkt een folder met informatie mee gestuurd.
 
[quote author=Reinhoud link=topic=9654.msg130829#msg130829 date=1232397438]