Motorrijders

Maluka

XPdite Sponsor
Viel me op dat hier toch wel wat motorrijders actief zijn:
- Bear
- Eric & Marjon
- Koengaroo
- George & Franciska
- Sabien (heb je er bij tussen gezet :p )
- ik zei de gek

We gaan toch niet allemaal weg vanwege de verkeerswetgeving in NL? :p
 
.......hallo! Count me inn........eerste wat ik doe straks in oz, een goedkope motor kopen...heerlijk! Kan alleen nog geen afstand doen van mijn oude, dus mag mijn oom hem "lenen" zolang ie nog rijdt :wink:

Gr. Sab
 
Hoi Maluka,

Nee ik ga niet weg vanwege de verkeers regelgeving, eerder vanwege het politiek klimaat hier. Alles wordt te benauwend en alles wordt aan regeltjes gebonden, het zal niet lang meer duren voordat "ze" in den haag ook gaan beslissen wat voor een ondergoed je op maandag moet dragen. Als motorrijder ben je toch enige vrijheid gewend en die is in nederland ver te zoeken..  :depressed:

Gelukkig heeft Katrina ook haar motorrijbewijs en zullen we zeker in Oz weer gaan motor rijden.

Kijk gerust op onze site www.onsmotorweekend.nl om een te kijken wat we zoal doen... Dit jaar hebben we voor het eerst gefilmd tijdens het rijden....


Groeten Koen en Katrina
 
ik hoop het motorrijden ook snel weer op te pakken in oz (don't tell Jeanine).  :angeldevil: ik heb mijn motor(en) hier helaas verleden jaar verkocht ivm tijdgebrek, veeleisende vrouw en kinderen e.d.  :-D
 
Hey Bear,

Ja we zijn wel aardig aan de weg aan het timmeren, op het motor forum zijn we bekend onder de nickname: Ace4ever.  :up:

Zoals je kunt zien zijn we de ACE-Brothers, we rijden allebei een Yamaha Thunderace, en katrina doet leuk me met een R6.... :-D

Greetz,

Koen
 
Zou het halen van je motor rijbewijs in Australie net zo moeilijk zijn als hier, ik geloof dat je praktijk examen tegenwoordig hier  uit 2 delen bestaat, rijden en bijzondere verrichtingen. Ik wil namelijk zeker mijn motorrijbewijs gaan halen als ik gessetteld ben in Australie, hier mag ik het niet van Lin :naughty: ivm de drukte op de weg.
 
Hier nog een motor rijder, maar dan wel minibike :roll:
Rijd wel tegen de 140 km/u, dus toch nog een aardige snelheid :)
 
Bedankt voor de nuttige info Bear. Ik denk er over om mijn motor rijbewijs in Australie te behalen. Ik ben er al een heletijd over aan het denken in Nederland, maar het is er niet van gekomen, mede door de hoge kosten hier.

Maar ik zie dus dat je jezelf een motor moet kopen en daar op moet leren motor rijden? Maar deze mag dus niet meer dan 250 CC aan vermogen zijn? Heb je toevallig enig idee wat de kosten zijn (exclusief de motor) om het rijbewijs te behalen?

Alvast bedankt voor je(jullie) hulp!
 
Is ons motorrijbewijs eigenlijk geldig in OZ? Of moet ik dan opnieuw examen doen. Ik weet dat het voor de auto per staat verschilt, maar geldt dat voor motor ook?
Mijn grote motordroom? OZ rond op de motor op mijn gemakkie. Lijkt me geweldig. Maar eerst moet er gewerkt worden, ben ik bang :|
 
so en wat voor motor rijden jullie allemaal, wij hebben toevallig afgelopen mei onze ducati verkocht (900 ssi) en zijn zodra we in Oz aan komen van plan om een duc 916 te kopen.
Nou al zin in hoor!!!!Lekker te motoren!!!!!
Maar idd nog niet nagedacht over het motor rijbewijs?ook geldig daar??
er is vast wel iemand die het weet
 
In QLD is het inderdaad slechts een kwestie van 5 extra vragen tijdens je theorie-examen, ervanuitgaand dat je je NLse motorrijbewijs natuurlijk al hebt...
Kweetniet hoe het in andere staten is, maar ik denk vergelijkbaar.
 
Nog twee motorrijders er bij; Rene en Paula. (zie link http://home.wxs.nl/~laure011/wheels.htm)
Alhoewel wij de laatste tijd erg weinig op de motoren zitten vanwege werkzaamheden (ik heb 2 banen, ook weekeindes).
Mijn motor is een BMW R75/5 uit 1972 (een dotje en een fantastische toer k motor met cruise control).
Ik ben wel van plan om dit beest mee te nemen wanneer wij naar Oz gaan.

Rene

Ps. Kan je je internationale rijbewijs niet omzetten in een Aussie rijbewijs. Ik denk dat je dan alleen je praktijk nodig hebt.
 
Heee!!

Ik ben ook een motorrijder, had mijn motorrijbewijs al een jaar voordat ik aan de auto begon.
Helaas heb ik geen motor die rijdt, wel een MARTIN-Kawasaki Z1000 die in dozen staat.
Wie geinteresseerd is, wil ik wel uitleggen wat een MARTIN is.

Ik stel me zo voor dat ik in OZ een Off the Road koop om daar wat in de landerijen mee rond te rossen.
Of een BUELL, als ik ooit nog eens geld heb.

Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=2313.msg29613#msg29613 date=1127909421]
wil ik wel uitleggen wat een MARTIN is.
Bart
[/quote]

MARTINI ken ik, maarre MARTIN???   :thinking: :dunno: :sorry:  :blush: :wall:

Rene
 
Back
Top