move

M

matchlessg85cs

Hi all people of Australia

both my wife and me has the intention to move or to Australia [I have family near Sidney]
or New Zealand [ also family overthere] or the USA
yes family as well

Holland is getting to crowdy and to many rules
and there is NO space around the cities anymore

Ook de aanslagen in Holland maken ons bang
de in-tolerantie en agressief weggedrag
de moord op Theo van Gogh opende onze ogen maar besluiten deden we al ver daar voor
Ik neem aan dat als je een grote familie hebt dat dit wel meehelpt

en tja we bezitten finacien en ik heb gehoord dat dat ook meeteld
en mijn hobby classic race and works scramble bikes give me more joy in a country where I can ride and not bothered by traffic jam`s
oh we have day`s in Holland where we have 400 kilometer of jams

Intolerance
my uncle came with the british soldiers to set Holland free of the Germans at D-day
no reason to explain why we are so proud of him
but if I ever could tell him that what our political party`s did to our small post-stamp country ,I think he would be upset

en over het klimaat in Australie : ohhhh wonderful
I like Perth

now my struggling....I can make a choice between 3 countries
USA is a big question and they seems to be in a hurry as we are in the netherlands
is there jobs in welding and nursing ?? and my sister went for vacation to Australia 2 times and oud and new is very strange on a beach with a glass of wine and say cheers under a sunny blue sky

any comments ??
Cheers Frank
ps we are not leave because we are not satified
but we are scared in Holland..........
 
Als ik in jouw positie zou mogen kiesen, dan zou ik de keuze tussen Oz en NZ afwegen. Ik persoonlijk ben van mening dat ondanks de ruimte die er genoeg is in de USA, je zal moeten meedraaien op basis van een land dat denkt de positie in te moeten nemen van een wereldleiderschap. Ten tweede: als je de dood van (onder andere) Theo van Gogh je bezighoudt, bedenk dan dat in de USA vaker is voorgekomen dan nu in NL het geval is geweest (en ik hoop dat het hierbij blijft). Het schijnt dat 25%(!) van de Nederlandse schoolgaande kinderen een steek- of vuurwapen mee naar school neemt. De Amerikanen lopen altijd voorop en dus zal dat percentage wel wat hoger liggen. Over Astralië en Nieuw Zeeland hoor je weinig, al zal daar ook het een en ander niet in de haak zijn, daar ben ik van overtuigd, maar het is ver weg van de elende. Met uitzondering van Scandinavië, zou ik geen betere plek op de wereld kunnen bedenken om daar dood neer te vallen.

En volgens my kom je Oz of NZ met je familiebanden vrij gemakkelijk binnen.
 
Over de regels waar ik het over had

In west Holland of de Randstad is bijvoorbeeld GEEN plaats meer voor een motorcross terreintje
alles wordt door zgn groen linksers vermorzeld
de randstad is gewoon een grote stad
tussen Zaandam...Alkmaar Haarlem is geen ruimte meer
vroeger reed je met je brommert naar een andere plaats en zat er nog ruimte " lees weiland" tussen
nu is alles aan elkaar

dit is zomaar een voorbeeld van intolerantie
dus niet alleen Theo heeft ons doen besluiten
het zit veel dieper
Nederland is zo aan het veranderen
Ome Jan kwam voor 6 weken naar Nederland voor een vacantie
terug in Nederland na emigratie en weet je na 3 weken huilde hij en zei tegen ons familie " I,m sorry and I want to go home...this is not my Holland anymore
 
Ik wel je niet ontmoedigen hoor. Maar ook HIER worden moorden gepleegd. Zo ook is Melbourne een enorme stad met 3 miljoen mensen! en kan je niet echt fietsen of brommeren in de stad. Ook hier is er stress en wordt er haastig geleefd.

Uiteraard heb je een keuze!

Ik neem aan dat als je in een dorp in Friesland gaat wonen zal het ongetwijfeld veel rustiger en langzamer zijn dan in Rotterdam of Amsterdam. Hier in Australie is dat hetzelfde.

Only food for thought
 
In Nederland worden veel woningen gebouwd in de stad zelf, omdat vanwege allerlei milieu maatregels niet veel mag worden uitgebried. Dit gaat ten koste van allerlei speelveldjes en open stukken in de stad. ALs ik bijv. terug ga naar de stad waar ik geboren ben dan herken ik het niet meer terug. Alle velden waar ik vroeger speelde zijn gewoon volgebouwd. In Australië heb je natuurlijk veel meer ruimte en zul je daar dus geen last van hebben.
In Nederland heeft dat gebrek aan ruimte (en de ruimte die er is wordt veelal bebouwd) denk ik wel invloed op de samenleving. Er is gewoon te weinig leefruimte. Ongewild wordt je met allerlei dingen geconfronteerd van anderen waar je helemaal niet op zit te wachten (zo hoor ik mijn buren regelmatig ruzie maken bijv).
En door (o.a.) het bouwbeleid wordt dit alleen maar meer, en dat komt het leefgenot niet ten goede, en daarmee ook de sfeer in het land.
Ik denk dat dat is wat de o.p. bedoeld. Dat heeft niet zozeer te maken met criminaliteit die natuurlijk overal is, maar met het leefklimaat.
Isis
 
Ja ik begrijp wat er bedoelt wordt alhoewel het hier ook gebeurd bij de grote steden. Hier moeten ook steeds meer huizen gebouwd worden en worden dus alle mooie bossen omgekapt en nieuwe stukken land gemaakt en de grond wat over is toevallig gestort waar de plaatselijke bmx track was. Oops. De nieuwe wijken die ze hier maken lijken dus op Nederlandse nieuwbouw wijken. Gezellig dicht op elkaar zodat we toch nog dicht bij het werk wonen. Nee hierkomt echt ook de ene nieuwe wijk na de andere. Zeker aan de randen van de grote steden, waar ik dus woon en heb je dus van die kale wijken. Grotere stukken land, waar eerst 1huis op stond worden met de grond klein gemaakt en daar worden 6 of 8 eengezinswoningen op gezet met nog een kleinere tuin dan in Ned. en helemaal betegeld voor weinig onderhoud. In de steden zelf gebeurd hetzelfde. In Melbourne, langs de kust en in het haven gedeelte zijn ze enorme flats aan het bouwen. Zij vinden het mooier worden en ik denk ...hier begint het begin van de ellende....

Ik woon in een van de groenere 'betere' buitenwijken van Melbourne. Ik hoor ook de buren ruzie maken en de buurjongen huilen als hij valt. Als ik uit mijn raam van de woonkamer kijk zie ik wat de buurvrouw voor avondeten aan het maken is. De muren van de huizen hier zijn gemaakt van een gipsplaat en steen of hout aan de buitenkant, erg gehorig dus, zo ook binnenshuis(revolutiebouw). Mijn kleine tuintje in Nederland was meer prive dan dat mijn tuintje hier was, vanwege het hoogte verschil hier. (vandaar dat mijn volgende stukje land 2.5 acres is en dus nog een stukje verder van de stad, maar dat betekent dus verder reizen naar het werk en zit nu dus net als in Nederland 45min in de auto en het kost me zo'n 7.50 dollar per dag aan tol)
Mijn fiets is uit de tuin gestolen en de auto uit de driveway bij mijn overbuurvrouw. En ik woon in een keurige buurt!

Wat mij overkwam toen ik naar Australie kwam was dat ik binnen de eerste zes weken, twee keer mijn auto gestolen had (daar staat tegenover dat ze veelal de auto terugvinden en de radios laten ze hier met rust!)en er was ingebroken in mijn huis. Welcome to Australia! Dit zijn dus de groten steden. Ga je naar Country Australie is het dus een ander verhaal. Heerlijk rustig, geen stress dan ben je echt in een ander wereldje. Maar kies je voor de grote steden is het toch allemaal een pot nat denk ik.

Wat we hier wellicht nog niet zo doen is alles met elkaar vergelijken en hetzelfde willen hebben als de buurvrouw. De kinderen en overige bevolking is invergelijk met de Nederlandse bevolking beleefder/gemoedelijker en dat is al een hele stress minder. (Alhoewel je niet naar een voetbal wedstrijd moet gaan want daar kan er tussen de verschillende ethnische groepen toch ook wel het een en ander gebeuren)De bevolking waardeert vrijetijd meer, dus meer picknicken, bbqs, weekenden weg enzo.

Ik denk dat je mede een gevoel van vrijheid hebt omdat je even geen verantwoordelijkheid meer hebt. Niet stemmen, geen verplichtingen tegenover familie, niet in de maat mee lopen. Je kan je uren indelen zoals je dat zelf wilt. De meeste mensen wachten keurig op hun beurt en iedereen is aardig en helpful. Het vakantie gevoel dus. En gelukkig blijf je dat heeeeel lang houden.
 
Back
Top