Move2Australia's hulp aan (ex-) klanten van Buysse Immigration

Rob Breumelhof

Active Member
Beste (ex-) klanten van Buysse Immigration,


Move2Australia ontvangt de laatste tijd meer en meer emails van (ex-) klanten van Buysse Immigration met het verzoek om advies of hulp, omdat zij zich door Buysse “in de steek gelaten voelen” en “wanhopig zijn”, zoals deze klanten het zelf omschrijven. Zoals bekend zijn wij graag bereid om iedereen waar mogelijk te helpen. Op een aantal van deze emails hebben wij middels email gereageerd of telefonisch contact opgenomen om de gerezen problemen te bespreken.

Ik heb over de toenemende hoeveelheid van ontvangen probleem-emails van Buysse Immigration’s (ex-) klanten, telefonisch contact opgenomen met Frans Buysse. Maar Frans verklaarde mij heel stellig “dat er geen probleem is” en “dat wij iedere klant naar hem moet terugverwijzen”. Op mijn opmerking dat er wel degelijk een probleem is omdat zijn (ex-) klanten nu hun (soms zelfs wanhopige) toevlucht zoeken in het contact opnemen met Move2Australia om hun vragen beantwoord te krijgen, reageerde hij geïrriteerd en bleef hij volhouden dat niet wij maar hijzelf zijn klantenvragen zou beantwoorden.
Dit telefoongesprek werd mede veroorzaakt door het feit dat Frans Buysse zelf, voor de eerste keer in de geschiedenis, op 5 november jl. telefonisch contact met ons had opgenomen. In dit eerste telefoongesprek en zijn hierop volgende email verklaarde hij o.a. het volgende “Buysse Immigration gaat reorganiseren en de Australie aanvragen niet meer zelf uitwerken”. Hij bood de ‘leads’ - die van potentiële klanten via de Buysse Immigration website binnenkomen - tegen betaling van een zgn. ‘referral fee’ aan ons aan. Wij zouden hiermee dus via Buysse Immigration nieuwe klanten kunnen krijgen. Het zal jullie inmiddels duidelijk zijn dat wij gezien de goede naam van Move2Australia voldoende aanvragen krijgen en dus niet op Frans zijn “aanbod-tegen-betaling” zijn ingegaan. Daarnaast is het zo dat de manier waarop Buysse Immigration zijn klanten aan de kant zet / in de kou laat staan, in flagrante tegenstelling is met de manier waarop Move2Australia met zijn klanten omgaat en dat wij onze goede naam op geen enkele wijze in verband willen brengen met Buysse Immigration.

Dat Buysse Immigration de contracten met zijn (soms pas gestarte) klanten verbreekt om redenen van de op 23 september jl. ingevoerde prioriteitswijzigingen, is onrechtvaardig en ongepast. Zijn klanten zijn door deze invoering niet “ineens kansloos geworden” zoals velen de uitspraak van Frans beschrijven. Het feit dat Frans Buysse al begin juli van dit jaar een nieuwsbrief naar zijn (potentiële) klanten heeft rondgestuurd waarin het vertrek van zijn twee Australië-medewerksters werd gemeld en waarin hij schreef de lopende, dus actieve dossiers onder zijn hoede te nemen, wijzen in de richting van een al ruim voor 23 september jl. geplande opheffing. Frans Buysse’s uitspraak dat “Buysse Immigration gaat reorganiseren en de Australie aanvragen niet meer zelf uitwerken” en zijn voorstel aan ons over het tegen betaling aan Move2Australia verkopen van zijn ‘leads’, wijzen in de richting van een binnenkort geplande opheffing.
Frans Buysse verklaarde tijdens het telefoongesprek niet alleen stellig dat er geen sprake van samenwerking zou kunnen zijn - ten behoeve van het door Move2Australia beantwoorden van vragen van (ex-) klanten van Buysse Immigration - maar alleen van de verkoop van zijn ‘leads.

Inmiddels begint het probleem dat Buysse Immigration voor haar (ex-) klanten heeft gecreëerd dermate grote vormen aan te nemen dat wij met onze werktijd t.b.v. onze (potentiële) klanten in de knel beginnen te komen. Hierdoor hebben wij nu helaas moeten besluiten om geen tijd meer te kunnen wijden aan het (ondanks het “verbod” van Frans Buysse) beantwoorden van vragen van (ex-) klanten van Buysse Immigration. Wij hopen dat jullie hier begrip voor hebben. Wij zijn immers niet de “onbezoldigd puinruimers” van Buysse Immigration, hoezeer wij ook meeleven met de (ex-) klanten die door hem in de steek zijn gelaten. Voor Move2Australia gaat kwaliteit voor kwantiteit en wij willen onze werktijd optimaal aan onze (potentiële) klanten kunnen en blijven besteden om deze kwaliteit te kunnen blijven waarborgen.

Het spijt ons dat wij jullie verder niet van dienst kunnen zijn, maar wij hopen dat jullie indirect kunnen profiteren van de akties die Move2Australia ten behoeve van haar eigen klanten onderneemt. (Zie hiervoor http://forum.xpdite.net/topic/10324-ministerial-direction-23-september-2009 en http://forum.xpdite.net/topic/10326-persbericht-migration-institute-of-australia) .


Met vriendelijke groeten namens het team van Move2Australia,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
en dat wij onze goede naam op geen enkele wijze in verband willen brengen met Buysse Immigration.

....

Voor Move2Australia gaat kwaliteit voor kwantiteit en wij willen onze werktijd optimaal aan onze (potentiële) klanten kunnen en blijven besteden om deze kwaliteit te kunnen blijven waarborgen.

Je hebt helemaal gelijk Rob. Ik leef mee met alle mensen die zo door Buysse bedonderd zijn..
Het zou echt iets goeds zijn voor Kassa.
 
Beste Rob,

Ik begrijp je standpunt volledig en ben je tot hier toe al enorm dankbaar voor je info. :up:
Ik hoop alleen dat je er nog klanten bij neemt...

grtjes
Nesje
 
aaah, ok, dat heb ik nog niet gezien.

Ja mss een idee, maar weet niet of het veel zal uithalen...
 
Je behoedt waarschijnlijk andere mensen van het in zee gaan met hen.
Hierbij de link:
http://kassa.vara.nl/
 
@ gwen : wat is kassa?

Tsss Alie geeft mij niet eens de kans om de vraag te beantwoorden :whip:
Haha nee is grapje. Inderdaad cosumentenprogramma waarin mensen een bedrijf afzijken en Kassa doet onderzoek en gaat die mensen in de uitzending aan de tand voelen. Vaak komt er ook nog wel een soort van oplossing of tegemoetkoming.
 
Ik heb geen emigratiebureau nodig gehad , maar als ik er eentje nodig had gehad dan zou ik mij hebben laten informeren door move2australia.

ik was ooit op de beurs en zag Buysse daat staan en zijn hele uitstraling gaf mij al een heel groot nee gevoel.
de enige vraag die we hadden konden ze niet beantwoorden.

Misschien kunnen andere aussiegangers net als ik op hun weblog emigratie het adres van move2australia vermelden.

om zo misschien een paar missers te voorkomen,

ik krijg op mijn weblog ontzettend veel mail met vragen etc , 1600 kliks, heb nu ook andere handige en leuke adressen gezet.

dus is misschien handig om te volgen.

kun je nagaan, ik heb er nieteens gebruik van gemaakt, maar 1 blik op die man gaf mijn intuitie al een negatief gevoel.

keep up the good work Rob.
 
tja, wij hadden ook wel een raar gevoel bij die man en blijkt dus nu weer dat mijn gevoel me niet bedriegt en ik er beter naar geluisterd had!
Maar gedane zaken nemen geen keer...

Probleem is dat je een België geen bureau's hebt en elke keer ik emigreren intikte op welke zoeksite dan ook ik de link naar Buysse kreeg. Ook in een magazine "vlamingen in de wereld" stond de link naar Buysse, dus dan ben je er al gauw van overtuigd dat dat degene is waar je moet zijn

Ik ga er nu niet teveel meer over zeuren. We hebben contact gehad met Rob en brengen nu alles in orde om met hem in zee te gaan. Spijtig van de 1700 euro die we al kwijt zijn aan Buysse, maar niks aan te doen vrees ik.

We hebben weer al een lesje geleerd...
 
Back
Top