MRS DUCIE: 12 augustus 2006, we zijn getrouwd!!!

marina

New Member
Hallo allemaal,
Met dank aan Lin die mijn topic even heeft ge-update! Ik heb nog niks gelezen verder, ik dacht ik laat ze niet langer meer wachten en nee hoor, ik ben er niet zoeen die nader hand niks meer laat horen!
Rene; beloofd is beloofd!

@Koen en katrina: gefeliciteerd met jullie visum!!!!

Inmiddels is er veel gebeurd natuurlijk. aangekomen op 15 december, mijn mond opengevallen tijdens het zien van ons nieuwe onderkomen (ja ik liep dus 10 x verkeerd om naar onze eigen douche te gaan....., ik liep telkens de speelkamer in). Na een heerlijke douche bekaf naar bed gegaan en natuurlijk niet geslapen!!

Het weer schijnt voor de tijd van het jaar niet warm te zijn, toch met een graad of 30 is het voor ons doen heerlijk.

Lin is nog langsgeweest met John. Het was wel onwennig om te "hosten" in mijn nieuwe stek.

Verder ziek geweest met kerst, had een flinke amandelinfectie, moest naar de doctor en een penecelinekuur ertegenaan. God wat was ik ziek zeg! Kon bijna niet meer slikken!
Dus de kerst was ietsje minder, maar dat alleen omdat ik gewoon beroerd was.

Een week later was Mike 2 weken vrij. We zijn toen langsaam aan gaan proberen auto te rijden. Moest wel even wennen aan een automaat, maar ik had het gelukkig zo onder de knie.
Na een week of 4 moesten we de auto weer inleveren, want die hadden we zolang te leen van mijn schoonbroer, die waren 4 weken in Engeland. We hebben daarna de auto van mijn andere schoonbroer te leen gekregen (lees minuscule dawoo matis, de kleinste buggy past er amper in, maar iets is beter dan niets) die het na een week al begaf. Je snapt wel, zonder auto, zonder internet, ik werd zolangsaam aan gek! We zitten hier in een nieuwe suburb, het winkelcentrum moet nog gebouwd worden en ze zijn druk bezig om de Perth/mandurah treinlijn aan het aan te leggen. Tegenover ons staan alleen nog maar vlaggetjes waar ze gaan bouwen en met een rukwind heb je een aardige zandstorm. gelukkig na 3 dagen kwam de auto gerepareerd en al weer terug. Gelukkig want Phil is vorige week met school begonnen. Het is net iets te ver om te lopen in de hitte.
Inmiddels sjees ik van hot naar her, begin de supermarkten onder de knie te krijgen (waar en wat alles is).
Ben zelfs laatst naar Fremantle (waar ik gretig stroopwafels insloeg bij een winkeltje, echt gek, eet ik anders nooit, maar nu wel haha!) gereden in mijn uppie! het gaat prima!

Phil is vorige week begonnen. We hebben hem eerst opgegeven, de volgende dag zijn uniform gekocht (2 stuks) en vorige week woensdag is hij begonnen. Hij is erg enthousiast !
Vandaag waren de Fremantle Dockers op school om een clinic te geven. (australian rules football) Hij kwam stralend thuis met twee handtekeningen!
Hij kan het allemaal goed bijhouden. Als het goed is zit er in de klas naast hem een NL jongetje, maar ik heb nog geen NL horen praten bij het ophalen.

nou dat is het even in een notedop. ik ga even mijn mail bijwerken en morgen zodra phil naar school is zal ik weer wat updaten!

Thanks voor alle support! Tot snel!
Groetjes,
Marina
 
Leuk om te horen hoe t allemaal gegaan is! je hebt al een hoop beleefd! ik wens jullie veel geluk down under!
Francine
 
Hey Marina, eindelijk!!!

Nu kunnen we doordeweeks weer wat op de hoogte blijven,bellen is zo moeilijk nu met het tijdsverschil.

Hey, heb je al een datum geplend, ff met het oog op een ticket naar Perth vanuit CBR, dan kan John misschien ff een aanbiedinkje boeken, dan kom ik als het ff kan een weekje naar Perth in April ofzo.

Nou, ik spreek je snel weer, ben nu in hetzelfde stadium als jij een paar maanden geleden. Aan t aftellen, nog 6 weekjes werken, over 7 weekjes in CBR,yiehaaaaaaaaa.


groetjes 9ook van mams en Rebec) Mam vond de kaart zo lief, staat nog steeds op de kast in de huiskamer, dus je bent er altijd bij, hahaha

xxx lin
 
ja inderdaad zeg! ben blij weer online te zijn, heb je een paar keer geprobeerd te bellen maar met het tijdsverschil is het altijd mis..... anywayz... we kunnen weer, en ik heb net skype geinstalleerd? mail je me ff je nickname?
Groetjes he!
 
Hoi Marina,

Tof om te horen dat alles zo op zijn plaats is gekomen en dat de kids het naar de zin hebben  :up:

Tja Kat & Ik zijn inderdaad nog steeds door het dolle heen, zijn druk bezig om de boel te verkopen en ondertussen de wedding te plannen (schiet al aardig op.) :-D

Voor ons is het ook nog maar 3 maandjes, dus dat is voorbij voor we het weten :up:

Wij wensen julllie al het geluk van de wereld toe en we hopen je nog eens te zien wanneer we in de buurt van Perth zijn.


Groeten,

Koen & Katrina :up:
 
Hé Marina,

Leuk om van je te horen, ik ben blij dat alles goed is met jullie en dat je het goed naar je zin hebt. Wel fijn zeg dat ook je oudste zich zo makkelijk aanpast aan school. Veel plezier en genietse!!!  :up:

Groetjes Miranda  :)
 
Hey Marina, welkom terug !!  Veel plezier daar in Oz en we hopen nog véél verhalen te kunnen lezen! HAve fun!

S
 
Hey Marina,

Hehe, EINDELIJK internet!!! :cheer:.
Gaat toch sneller dan smssen en brieven schrijven. Alhoewel het ook wel z'n charme heeft :wink:.
Ga lekker eens zitten om weer up-to-date te raken op het forum.

Spreek/lees je gauw,

Groetjes,
Mel
 
Hey wat leuk! Ons Marina is weer terug! Fijn om te lezen dat het je allemaal goed gaat daar.
10 keer verkeerd gelopen om de badkamer te vinden... ? Zo'n groot huis?? ;)
 
Leuk om te horen hoe zo'n eerste periode verloopt en natuurlijk ook om te horen dat alles goed gaat!

Groetjes Wilbert
 
Hi Marina.

Wat zal je blij zij weer online te zijn, kan me voorstellen dat je bijna gek werdt.
Maar alles komt goed,als je maar gedult hebt.
Veel suc6 met je rijden in je jalopie!!!
Ton en ik zijn ook zoooo blij om eindelijk weer thuis te zijn.
En heel leuk om weer van je te horen.
 
Gr Ineke  :wink:
 
Hey bedankt allemaal voor de reacties. Ben blij dat de vertrouwde gezichten er allemaal nog zijn zeg!
Was al bang dat er veel waren verdwenen!
Anyway, ben weer op. Ik zag net dat onze Bigpond internet verbinding al bijna aan max. verbruik zit (200 MB) dus misschien moeten we hem maar even upgraden, want daarna moeten we extra bijbetalen aaaaaah!, ik heb net verbinding sinds gisteren 3 uur zeg!)
Phil is zich bezig aan te kleden voor school. Ik ga zo de douche maar eens in en dan moet hij naar school. Daarna flink de boodschappen inslaan, ik kon gisteren nl. de deur niet uit vanwege het wachten op de Telstra man, maar we kunnen weer op pad vandaag.
Nou tot later dan maar !

Marina
 
Hey Marina,

[quote author=marina link=topic=3871.msg47270#msg47270 date=1139527596]
Ben blij dat de vertrouwde gezichten er allemaal nog zijn zeg! Was al bang dat er veel waren verdwenen!
[/quote]

:-D, ja iedereen verdwenen en het forum totaal anders. Dat zou wat zijn. Nee gelukkig niet, joh. Veel "nieuwe" mensen bijgekomen, dat wel.
Leuk, want tegen de tijd dat we allemaal in Oz zitten, is het niet meer zo onbekend :). Nog even en er zijn mensen die naar Australië verhuizen omdat ze daar een NL vriend/vriendin zijn tegengekomen :-D.
Maareh, ben je al een beetje gesettled? Kun je alles in je eigen huis vinden? :p Hoe gaat het met Scott, trouwens? Ook al een beetje gewend? Ben wel benieuwd, hoor. Je moet dus gauw die internetaansluiting maar eens aanpassen aan "jouw" internet gebruik :computer:.

Groetjes,
Mel
 
owwww.... :-o  :-o balen balen balen. lig er straks misschien uit tot 1 maart. we zouden 500 mb moeten hebben volgens ons pakket maar dat gaat natuurlijk amper mee he. Vanaf 1 maart switchen we naar unlimited, dus mocht ik weer even wegvallen dan weten jullie waarom!
Vandaag heeft Phil een feestje van een jochie uit zijn klas. Wel leuk, hij was na 1 dag op school al uitgenodigd. Dus zijn sociale leven zit al goed haha.
Heb contact gehad met Marielle dus we proberen zsm een keer af te spreken, nu nog even sabien opsnorren!
Nou ik ga maar snel voor de MB't js op zijn... haha.
Tot snel!
Marina
 
Daar zijn we weer even.
Vandaag mijn cvtje gemaakt. Morgen ga ik die op de school van phil inleveren en dan zien we wel wat er van komt.... Ik hoop een  leuk parttime baantje bij administratie of bieb ofzo...
Ik ga in iedergeval dus beginnen op phil zijn school al vrijwilliger. Een paar uurtjes per week kinderen met leerproblemen helpen. Lijkt me erg leuk. Via de school heb ik waarschijnlijk ook een mevrouw die op Scott wil passen als ik die uurtjes dan op school werk.
Gewoon een beetje brutaliteit, geen angst hebben van rondvragen, daar kom je wel een eindje mee....
Ik ben erg benieuwd of ik een reactie krijg.... van die mevrouw natuurlijk en op mijn cv!
Ik merk al wel dat ik erg dringend weer moet gaan werken. Thuis zitten is ook wel leuk maar op een gegeven moment ben je het wel een beetje beu moet ik zeggen....
Verder is het 37 graden vandaag....  pfoe! Ik zit weer lekker met de airco aan! Heb even gechatt met Ellen in Darwin eerder. Die webcam is toch een uitvinding!
Straks even de hitte trotseren naar Coles om wat boodschappen nadat ik Phil van school heb gehaald. Morgen hebben we uitleg in de klas van Phil over wat ze dit jaar allemaal gaan doen. Ik ben best benieuwd want alles gaat hier toch allemaal een beetje anders en afentoe heb ik echt het gevoel dat ik op zoek moet gaan om uit te vinden wat wat nou is. Maar we komen er wel en ik mis NL nog steeds niet! Ik voel me hier aardig thuis. Phil had afgelopen zaterdag het feestje van dat jochie uit zijn klas. Het was nog even zoeken want de straten die al aan zijn gegeven in de UBD 2006 zijn nog niet gemaakt huh!!!! maar we vonden het.... een giga double storey huis... mooi zwembadje in de tuin en de HELE KLAS + nog meer vriendjes waren er.... tjeetje zeg, ik hoop niet dat Phil wil dat ik dat ook ga doen volgend jaar!
Het was echt op zijn americaans, je kwam binnen, het kadootje mocht op de stapel en doorlopen naar de tuin waar partieskidsremember.com.au provided the entertainment !!! Het was een harry potter party dus phil werd in een kostuum gehesen en toen een van de moeders begon van "aaah i love your pictures on this wall!!!"  ben ik maar gegaan. Sorry maar ik ben een beetje te down to earth of the NL voor dat! Pfoe zeg waar beginnen ze aan haha.
Hij was erg enthousiast toen hij terug kwam in iedergeval.

Nou het is zo al weer tijd om hem te gaan halen. Hij zal wel moe zijn want ze hadden vandaag weer sport met mr. smith.... in de 37 graden.... maar daar zijn ze aan gewend hier!

Tot gauw weer !
Marina
 
Hey Marina,

Ik ben ook wel benieuwd of je brutaliteit vruchten afwerpt :p.
Nee, zonder gekheid, ik hoop echt dat je gauw aan de slag kunt. Natuurlijk is thuis zitten leuk, maar dan wel voor even.
Al een beetje bijgebruind, trouwens? :beach:
Enne jaja, feestjes, leuk, he de hele klas uitnodigen :wink:. Dat doen ze bij Abbey op school ook. Krijg je door die Amerikaanse invloeden.
Ik doe daar niet meer aan mee. Heb dat ooit één keer gedaan en ik heb het geweten ook :| :-D.

Geniet lekker van het weer en stuur een beetje :sunny: deze kant op. Het is hier nogsteeds :freezing:.

Groetjes,
Mel
 
Marina kennende (ja), heeft ze binnen no time een prima parttime job gevonden. Gewoon een mantelpakje aan, leuk verhaaltje doen en lief lachen  :-D

Blijf ons maar vervelen met je avonturen, ik blijf ze in ieder geval lezen!

Zoeken ze op dat soort (te) dure kinderfeestjes ook nog een fotograaf?  :lol:


Bart
 
Hoi Marina

Even een kort berichtje om je te laten weten dat het leuk om te lezen is hoe het je zo gaat de eerste maanden.
Wij gaan zelf 4 april die kant op en de kriebels komen.
Veel succes en een erg fijne tijd daar toegewenst!!
Groet Ingrid en Eric
 
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Het doet me goed om ze te lezen!
Phil kwam gisteren enthosiast uit school, ze hadden natuurlijk weer eens gesport! Dus dat zat helemaal goed!
Wat ik ook wel leuk vindt hier is dat de klaslokalen gelijk van buiten naar binnen gaan. Dus je loopt gelijk naar buiten als je de klasdeur uitgaat. Aan de andere kant van het lokaal zit ook een deur en die komt dan uit op een klein halletje. Er zitten zo'n 5 lokalen in 1 teaching block. De school bestaat uit een stuk of 5 teaching blocks.
Ze zijn hier ook verplicht om drinken mee te nemen voor tijdens de les! Dat moet je in NL eens proberen haha.
Ze hebben dus allemaal een fles met koeler er omheen met of water of juice op hun tafel. De tassen staan allemaal buiten op een bank onder het raam van het klaslokaal. Daar is het in NL ook te koud voor!
Ik hoop dat Scott eens snel gaat lopen, dan kunnen we na school even lekker op het strand uitwaaien. Ik heb het een paar keer gedaan maar Scott kruipt dan over het strand en wil gelijk het water in... de golven zijn net iets te geweldadig voor hem dus ik heb het de laatste tijd maar niet meer gedaan... Ook omdat ik dan wegrijdt in een zandauto.... het zand gaat vervolgens door het hele huis naar de badkamer....
en dan zal ik het er nog maar niet over hebben als ik zijn luier uitdoe....haha.
Nee, als hij nu eindelijk eens wil gaan lopen dan gaan we wel weer even een uurtje na schooltijd.
Heerlijk hoor dat dat kan!
Lopen in zijn loopstoel dat doet hij wel. Tot kostelijk vermaak van Adam gisteren. Die zat hem achterna en Scott krijste van excitement! Dat waren dus even de gekke 5 minuten terwijl ik het eten klaarstoofde....
We hebben ons oog op een barbeque. Dat maakt het leven een stuk makkelijker als we die eindelijk hebben! OH en donderdag komt de eettafel + stoelen! dus dan kan de tuinset weer naar buiten!

Over de tuinset gesproken. Leven met een 20tiger is ook lachen. Hij probeerde via de schutting (tuinstoel tegen de schutting) te ontsnappen om uit te gaan, liep hij in een enorm web op met een giga spin die elke dag groter wordt (daarom heb ik hem nog niet weggehaald want ik wil weten hoe groot hij wordt) als gevolg dat hij de boel bij elkaar krijste! GESNAPT!!!!! door vader natuurlijk die hem direct naar bed sommeerde; you have bloody college tomorrow, get back to bed.... (hij deed het nog ook hahaha!)


tot snel weer!
 
Hoi Marina,

Die spin, dat was dus geen inbreekalarm, maar een uitbreekalarm  :-D :-D

Leuk om alles te lezen van je, keep it up!!!

Groetjes Miranda
 


OFX
Back
Top