My bonnie is over the ocean 🎶🎵

Ruth

New Member
het gaat gebeuren.. een paar jaar geleden kwam ik op deze site maar covid gooide alle grenzen potdicht..

Mijn goede vriend ontmoette ik acht jr geleden, we zouden net voor covid official ontmoeten in aussie..
Covid gooide flink wat roet in de pap

Nu hopen we voor half nov een open ticket te boeken naar perth

Tips aangaande deze stap meer dan welkom..

Idee is om eerst maar op toeristenvisum te gaan.. Maar we gaan er vanaf dat we samen willen blijven 🥰

Grt Ruth
 
Hooi! Welcome back.

Ik zie op je profiel dat je inmiddels 44 bent. Dat betekent dat je een application voor een skilled visum (189/190 e.d.) wel gisteren moet indienen, i.e. voor je 45e. Je hoeft de goedkeuring niet voor je 45e binnen te hebben, alleen een bevestiging dat je hem hebt aangevraagd voor je 45e. Maar gezien het feit dat je aangaf dat je de punten moeilijk bij elkaar krijgt en op dit moment niet in je vak werkt (?) lijkt het wel een heel moeilijke, zo niet onhaalbare weg te worden. De enige andere optie die je hebt is een partnervisum. Daar zijn 3 varianten van, onshore, offshore en spousal. Die laatste (subclass 300) zou ik niet aanraden, want dan moet je verplicht binnen 9 maanden met elkaar trouwen. WA laat geen geregistreerd partnerschap toe. Je geeft zelf aan dat jullie nog niet zover in de relatie zitten om dit soort commitments aan te gaan.
Met een 600 Visitor en met een partnervisum hoef je geen haast te maken, er zit geen leeftijdsgrens aan beide visa.

Ik zou dus even uitzoeken welke van de twee overgebleven opties (subclass 309 offshore of 820 onshore) voor jullie haalbaar/het beste is. Beide zijn even duur. Dezer dagen geef je vanaf allereerste inreisvisum tot en met PR, inclusief het opvragen van documenten en vertalingen, ongeveer $ 10.000 uit. Doorlooptijd bij beide visavarianten is van partnervisumaanvraag tot en met PR ongeveer 2 jaar. Voor citizenship moet je daar nog minimaal 1 tot 2 jaar bij tellen.

Een open ticket op een E-Visitor of 600 moet je wel mee uitkijken. Vroeger was het zo dat je werd vastgehouden bij de douane als je geen retourticket had. Men was/is bang dat je onderduikt en illegaal in het land gaat verblijven. Het verplichte retourticket is nu niet meer verplicht, maar je moet wel een recent bankafschrift bij je hebben met een tegoed van minimaal $ 5000 erop. Dan is de immigratiedienst er zeker van dat je jezelf kunt onderhouden en op tijd in Oz een retourticket kunt kopen.

820: als je eenmaal in het land bent op een toeristenvisum, vergeet dan niet om alles iedere dag te documenteren wat jullie relatie aan gaat. Vergeet in dat geval ook niet om de 820 aan te vragen VOORDAT je toeristenvisum verloopt. Omdat je die 820 pas kunt aanvragen als je minimaal 1 jaar een bewijsbaar gedocumenteerde relatie hebt, zou ik een inreisvisum van ten minste 6 maanden of 12 maanden nemen (subclass 600). Dan heb je voldoende tijd om aan die 1-jaarseis te voldoen voor de 820-aanvraag.

De 309 offshore is wat makkelijker, je blijft gewoon die 2 jaar in NL tot je visum is toegewezen. Als wil dat je vriend in die tijd bij je komt wonen om de relatie bewijsbaar te maken, moet JIJ wel een vaste baan met vastgesteld inkomen in NL hebben om voor hem een NL partnervisum aan te kunnen vragen.

In afwachting van beide visa kunnen jullie elkaar bezoeken op toeristenvisa. Die voor NL zijn beperkt tot 90 dagen, die in OZ heb je van 90 dagen, 6 maanden en 12 maanden.

Succes en geduld!
 
Dankjewel ik ga het rustig bekijken allemaal.. op hoop van zegen de de borders niet dicht gaan nu covid in Nederland weer opkomt 😌 althans aldus nieuwsinfo

Fijn dat je zoveel input geeft op dit forum, wordt sterk gewaardeerd
 
Voor de zekerheid zou ik gelijk maar even gewaarmerkte documenten in Nederland aanvragen. Denk aan geboorteaktie, uittreksel bevolkingsregister. Heb je nodig voor elke visum.
En ik zou aanraden dat op te sturen per aangetekende post, in plaats van persoonlijk meenemen. Dat voor het geval Border Security door je spullen gaat.
 
Dankjullie wel.. de ticket is geboekt.. en 15 nov hoop ik op visitor die kant op te gaan

Alle tips meer dan welkom.. ik kom hier ws nog wel terug met het eea :)

Waardevol..deze plek en input van anderen
Top
Bedankt
 
Hooi! Welcome back.

Ik zie op je profiel dat je inmiddels 44 bent. Dat betekent dat je een application voor een skilled visum (189/190 e.d.) wel gisteren moet indienen, i.e. voor je 45e. Je hoeft de goedkeuring niet voor je 45e binnen te hebben, alleen een bevestiging dat je hem hebt aangevraagd voor je 45e. Maar gezien het feit dat je aangaf dat je de punten moeilijk bij elkaar krijgt en op dit moment niet in je vak werkt (?) lijkt het wel een heel moeilijke, zo niet onhaalbare weg te worden. De enige andere optie die je hebt is een partnervisum. Daar zijn 3 varianten van, onshore, offshore en spousal. Die laatste (subclass 300) zou ik niet aanraden, want dan moet je verplicht binnen 9 maanden met elkaar trouwen. WA laat geen geregistreerd partnerschap toe. Je geeft zelf aan dat jullie nog niet zover in de relatie zitten om dit soort commitments aan te gaan.
Met een 600 Visitor en met een partnervisum hoef je geen haast te maken, er zit geen leeftijdsgrens aan beide visa.

Ik zou dus even uitzoeken welke van de twee overgebleven opties (subclass 309 offshore of 820 onshore) voor jullie haalbaar/het beste is. Beide zijn even duur. Dezer dagen geef je vanaf allereerste inreisvisum tot en met PR, inclusief het opvragen van documenten en vertalingen, ongeveer $ 10.000 uit. Doorlooptijd bij beide visavarianten is van partnervisumaanvraag tot en met PR ongeveer 2 jaar. Voor citizenship moet je daar nog minimaal 1 tot 2 jaar bij tellen.

Een open ticket op een E-Visitor of 600 moet je wel mee uitkijken. Vroeger was het zo dat je werd vastgehouden bij de douane als je geen retourticket had. Men was/is bang dat je onderduikt en illegaal in het land gaat verblijven. Het verplichte retourticket is nu niet meer verplicht, maar je moet wel een recent bankafschrift bij je hebben met een tegoed van minimaal $ 5000 erop. Dan is de immigratiedienst er zeker van dat je jezelf kunt onderhouden en op tijd in Oz een retourticket kunt kopen.

820: als je eenmaal in het land bent op een toeristenvisum, vergeet dan niet om alles iedere dag te documenteren wat jullie relatie aan gaat. Vergeet in dat geval ook niet om de 820 aan te vragen VOORDAT je toeristenvisum verloopt. Omdat je die 820 pas kunt aanvragen als je minimaal 1 jaar een bewijsbaar gedocumenteerde relatie hebt, zou ik een inreisvisum van ten minste 6 maanden of 12 maanden nemen (subclass 600). Dan heb je voldoende tijd om aan die 1-jaarseis te voldoen voor de 820-aanvraag.

De 309 offshore is wat makkelijker, je blijft gewoon die 2 jaar in NL tot je visum is toegewezen. Als wil dat je vriend in die tijd bij je komt wonen om de relatie bewijsbaar te maken, moet JIJ wel een vaste baan met vastgesteld inkomen in NL hebben om voor hem een NL partnervisum aan te kunnen vragen.

In afwachting van beide visa kunnen jullie elkaar bezoeken op toeristenvisa. Die voor NL zijn beperkt tot 90 dagen, die in OZ heb je van 90 dagen, 6 maanden en 12 maanden.

Succes en geduld!
Kan je mij ergens naartoe linken waar ik officiele info vind over >>>> maar je moet wel een recent bankafschrift bij je hebben met een tegoed van minimaal $ 5000 erop.

Vr groet Ruth
 
Kan je mij ergens naartoe linken waar ik officiele info vind over >>>> maar je moet wel een recent bankafschrift bij je hebben met een tegoed van minimaal $ 5000 erop.

Vr groet Ruth
De website van de overheid zegt: genoeg geld om jezelf te onderhouden. Maar heel veel mensen die dit traject doorlopen hebben, hebben het advies gehad om minimaal $5K te hebben om dat aan te tonen. Dit geldt voor working holiday visa’s, long stay tourist visa, etc. Staat dat hard in de wet? Nee. Ga je de strijd winnen aan de grens als border force zegt: sorry, je komt niet binnen? Nee.
 
Hier is een referentie naar het bewuste wetsartikel dat letterlijk $ 5000 noemt.

1665702826193.png

Hier is wat meer achtergrond over de vereisten.

ETA: ikzelf heb nog in de ouwe tijd van het verplichte return ticket ingereisd. Maar ook ik moest mijn banksaldo laten zien. Bovendien kreeg ik op Schiphol gedonder omdat mijn paspoort nog maar 8 maanden geldig was. Dat is in principe voldoende (6 maanden is genoeg) maar de NL douane meldde me dat ze aan de AU kant wel eens moeilijk konden gaan doen. Zo erg was het niet, maar ik werd er wel nadrukkelijk op gewezen. Ik heb het een paar maanden later vernieuwd bij het CG in Sydney VOORDAT het verliep, want je mag hier als buitenlander niet rondlopen, in- of uitreizen met een verlopen buitenlands paspoort. Dit allemaal maar om aan te geven dat de douane ALLES controleert en verschrikkelijk streng is. Ik zou geen risico's nemen en alle wetten volgen, de douane mag je zonder opgaaf van redenen entry weigeren en dan ben je letterlijk en figuurlijk wel heel ver van huis. Ik ken een paar gevallen waarin dat is gebeurd. Goede voorbereiding loont.

Verder raad ik je aan om lid te worden van de Facebookgroep De facto Dutchies. Daar zitten mannen en vrouwen op in verschillende stadia van de 3 types partnervisum, dus ook degenen die nog op de 600 Visitor zitten en nog geen partnervisum hebben aangevraagd. Samen weten we daar elke vraag in elke fase inmiddels te beantwoorden. Bovendien hebben we een schat aan files verzameld die betrekking hebben op regels, eisen en wetten, het Immigration Department, en persoonlijke ervaringen in geval van afwijkende of gecompliceerde procedures (bijvoorbeeld een partner met een crimineel verleden of chronische ziekte).
 
Last edited:
Late reactie

Maar dankje!

Ik heb een maandje plat gelegen met een longonsteking en nog herstellend

Erg bagger zo vlak voor mn reis. A.s. Dinsdag vlieg ik richting perth.. ik ga je schrijven meenemen..en zal eens nadenken over de facebookgroep. Heb nml geen facebook en zit er ook niet zo op te wachten.

Fijn dat je zo helpt!
 
De website van de overheid zegt: genoeg geld om jezelf te onderhouden. Maar heel veel mensen die dit traject doorlopen hebben, hebben het advies gehad om minimaal $5K te hebben om dat aan te tonen. Dit geldt voor working holiday visa’s, long stay tourist visa, etc. Staat dat hard in de wet? Nee. Ga je de strijd winnen aan de grens als border force zegt: sorry, je komt niet binnen? Nee.
Thanks!
 
Het toeristenvisum is toegekend wat kan ik dan sowieso nog verwachten bij de border?
The usual. Tassen, packs en koffers worden uitgebreid uitgepakt, jassen, computer en electronica moet je separaat op de lopende band leggen, full body scan, alles van metaal (riemen, schoenen met metalen vetergaatjes, sleutels, wallets, coins) moet af en uit, in het vliegtuig moet je al een aangifteformulier invullen.

Soms krijg je op Schiphol en/of het vliegveld in Oz een kort interview over je bedoelingen met je inreis (tip: lieg nooit en verzwijg niks waarnaar uitdrukkelijk wordt gevraagd, it always comes back to bite you in the arse). Formeel moet je een naam, tel en adres opgeven waar je in Oz gaat verblijven, dus zorg dat je alle gegevens van je vriend onder handbereik hebt.

Je mag een heleboel niet invoeren in Oz, dus kijk de lijst vooraf even goed na voor je onbedoeld in de problemen raakt. Een appeltje of flesje water uit het vliegtuig mag al niet, maar bijvoorbeeld ook geen boterham met vleeswaar of een bifiworstje. Kijk ook goed uit met voorgeschreven medicijnen, niet alles wordt toegelaten, zorg dat je daarvan een doktersvoorschrift in het Engels bij je hebt. Drugs, wapens, messen etc. is natuurlijk obvious.

Zorg dat je papieren in orde zijn. Je paspoort moet nog 6 maanden na je reis geldig zijn en daar zijn ze bloedstreng in. In noodgevallen kun je je paspoort laten vernieuwen in Australia zelf, maar dat is niet eenvoudig omdat het kabinet-Rutte de meeste consulaten in de state capitals heeft wegbezuinigd. De enige zekere weg op dit moment is om een afspraak te maken bij het CG in Sydney, je moet daar in persoon voor verschijnen en een grote stapel papier verwerken. Een NL paspoort is in Oz tweemaal zo duur als in NL zelf en een afspraak moet je maanden van tevoren maken. Er is wel sprake van zgn. pop-upconsulaten in de andere state capitals, maar in welke precies wordt pas op het laatst bekend en ze hebben veel te weinig capaciteit voor het aantal aanvragers. Op de Facebookpagina van het CG wordt ongeveer 5 weken van tevoren bekend gemaakt waar een pop-up wordt geopend en dan ben je meestal al te laat.

Je visum wordt elektronisch geregistreerd bij de Border Force maar neem daar geen risico's mee (in mijn geval was de computer down en dan kom je zonder bewijs het land niet in). Zorg dat je een kopie van je visum op je telefoon en op papier onder handbereik hebt.
Grote kans dat naar je financieen wordt gevraagd, dus zorg voor een recent bankafschrift met voldoende saldo op papier en phone onder handbereik.
 
Last edited:
Een appeltje of flesje water uit het vliegtuig mag al niet, maar bijvoorbeeld ook geen boterham met vleeswaar of een bifiworstje.
Je kan altijd etenswaar meenemen uit Nederland. Zorg dat het officieel is verpakt, bijvoorbeeld vacuum verpakte Old Amsterdam!
Zolang je maar netjes op je import formulier opgeeft dat je etenswaar invoert. Je overtreedt dan niet de wet en krijgt geen bekeuring.
In het ergste geval nemen ze het in beslag, in het beste geval mag je doorlopen.
 
Je kan altijd etenswaar meenemen uit Nederland. Zorg dat het officieel is verpakt, bijvoorbeeld vacuum verpakte Old Amsterdam!
Zolang je maar netjes op je import formulier opgeeft dat je etenswaar invoert. Je overtreedt dan niet de wet en krijgt geen bekeuring.
In het ergste geval nemen ze het in beslag, in het beste geval mag je doorlopen.
En soms gaat het zelfs sneller met een blokje kaas in de tas, want niemand wil in de rij: 'something to declare staan' ;)
 
Dankjulliewel allemaal

i am in 🥳

Maar leven met het moment..

Niks geen gedoe aan de border... nergens geen vragen behalve wat vragen die iedereen moet beantw bij binnenkomen.. het begin is er en wij kunnen eindelijk even genieten van samen zijn

Dat visumgedoe moet je soms ook flink loslaten want alle info is niet echt bemoedigend voor wat nog komen gaat.. maar vooruit ware liefde kan een hoop hebben...

Dan is het geen keuze meer

Dankjullie wel.. meedenkers altijd fijn!

Greets Rob en Ruth
 
Dankjulliewel allemaal

i am in 🥳

Maar leven met het moment..

Niks geen gedoe aan de border... nergens geen vragen behalve wat vragen die iedereen moet beantw bij binnenkomen.. het begin is er en wij kunnen eindelijk even genieten van samen zijn

Dat visumgedoe moet je soms ook flink loslaten want alle info is niet echt bemoedigend voor wat nog komen gaat.. maar vooruit ware liefde kan een hoop hebben...

Dan is het geen keuze meer

Dankjullie wel.. meedenkers altijd fijn!

Greets Rob en Ruth
Mooi. Welkom thuis, en geniet ervan.

Maar in het belang van je vervolgvisum is het niet verstandig om alleen maar in het moment te leven.

Vergeet niet om vanaf NU alles met bewijsmateriaal te documenteren wat jullie relatie betreft. Datum van eerste ontmoeting online en datum van eerste ontmoeting in werkelijkheid, bewaar je vliegtickets en boarding passes en als je een stempel hebt, je paspoort, maak uitdraaien van jullie chat- en/of emailconversatie vanaf het begin. Noteer alles dat jullie samen gaan ondernemen in een agenda (huis kopen, huur betalen, bankrekeningen openen, gezamenlijke verzekeringen, telefoonrekeningen, bonnetjes van gezamenlijke aankopen, rekeningen van etentjes, afspraken met vrienden, uitstapjes, reizen, sporten). Maak van ALLES (mensen en documenten) foto's op het moment dat het gebeurt (in je visumaanvraag moet je in de loop van het proces een fotoalbum aanleveren als bewijs van jullie relatie samen, zorg dus dat de data van de foto's de werkelijkheid matchen). Omdat Oz geen GBA bijhoudt, verzamel dus alles dat kan bewijzen dat jij bij je vriend op hetzelfde adres woont (brieven van Medicare, bankafschriften e.d. geadresseerd en op jouw/jullie beider namen). En vertel jullie gezamenlijke contacten (vrienden, familie) dat hen op een gegeven moment gevraagd kan worden om op schrift te getuigen dat jullie relatie eerlijk, waarachtig, monogaam en langdurig is.

Normaal gesproken zou ik aanbevelen om zo snel mogelijk jullie relatie te laten registreren bij Town Hall (Registered of Civil Partnership). Maar as far as I know, laten Western Australia en de NT als enige staten in Oz geen geregistreerd partnerschap toe. Je zou het wel in een andere staat kunnen regelen en die documenten opvoeren in je partnervisumaanvraag. Het is geen hard requirement om een bevestigde relatie te hebben (registered or married) maar je moet officieel en BEWIJSBAAR wel samenwonen en civiele registratie helpt enorm bij het vergemakkelijken, betaalbaar en op tempo houden van je vervolgaanvraag.

Snelle-help-tip: laat in Perth zo snel mogelijk je NL rijbewijs omzetten in een WA rijbewijs. Dat WA rijbewijs geldt in Oz als full ID omdat het je woonadres bevat en dan hoef je niet continu je NL paspoort bij je te dragen als je je moet legitimeren (wat de eerste jaren aan de lopende band gebeurt). Bovendien is dat WA rijbewijs meteen bewijs voor de visa application van het Immigration Department dat je bij je vriend op hetzelfde adres woont. Rijbewijs omzetten kost wel wat, afhankelijk van de duur van het rijbewijs dat je aanvraagt. Bovendien mag je in Oz sowieso maar een beperkte tijd rijden op je NL rijbewijs.

Hoe meer en grondiger je documenteert, des te makkelijker de aanvraag van de vervolgprocedure zal zijn.
 
Last edited:
Mooi. Welkom thuis, en geniet ervan.

Maar in het belang van je vervolgvisum is het niet verstandig om alleen maar in het moment te leven.

Vergeet niet om vanaf NU alles met bewijsmateriaal te documenteren wat jullie relatie betreft. Datum van eerste ontmoeting online en datum van eerste ontmoeting in werkelijkheid, bewaar je vliegtickets en boarding passes en als je een stempel hebt, je paspoort, maak uitdraaien van jullie chat- en/of emailconversatie vanaf het begin. Noteer alles dat jullie samen gaan ondernemen in een agenda (huis kopen, huur betalen, bankrekeningen openen, gezamenlijke verzekeringen, telefoonrekeningen, bonnetjes van gezamenlijke aankopen, rekeningen van etentjes, afspraken met vrienden, uitstapjes, reizen, sporten). Maak van ALLES (mensen en documenten) foto's op het moment dat het gebeurt (in je visumaanvraag moet je in de loop van het proces een fotoalbum aanleveren als bewijs van jullie relatie samen, zorg dus dat de data van de foto's de werkelijkheid matchen). Omdat Oz geen GBA bijhoudt, verzamel dus alles dat kan bewijzen dat jij bij je vriend op hetzelfde adres woont (brieven van Medicare, bankafschriften e.d. geadresseerd en op jouw/jullie beider namen). En vertel jullie gezamenlijke contacten (vrienden, familie) dat hen op een gegeven moment gevraagd kan worden om op schrift te getuigen dat jullie relatie eerlijk, waarachtig, monogaam en langdurig is.

Normaal gesproken zou ik aanbevelen om zo snel mogelijk jullie relatie te laten registreren bij Town Hall (Registered of Civil Partnership). Maar as far as I know, laten Western Australia en de NT als enige staten in Oz geen geregistreerd partnerschap toe. Je zou het wel in een andere staat kunnen regelen en die documenten opvoeren in je partnervisumaanvraag. Het is geen hard requirement om een bevestigde relatie te hebben (registered or married) maar je moet officieel en BEWIJSBAAR wel samenwonen en civiele registratie helpt enorm bij het vergemakkelijken, betaalbaar en op tempo houden van je vervolgaanvraag.

Snelle-help-tip: laat in Perth zo snel mogelijk je NL rijbewijs omzetten in een WA rijbewijs. Dat WA rijbewijs geldt in Oz als full ID omdat het je woonadres bevat en dan hoef je niet continu je NL paspoort bij je te dragen als je je moet legitimeren (wat de eerste jaren aan de lopende band gebeurt). Bovendien is dat WA rijbewijs meteen bewijs voor de visa application van het Immigration Department dat je bij je vriend op hetzelfde adres woont. Rijbewijs omzetten kost wel wat, afhankelijk van de duur van het rijbewijs dat je aanvraagt. Bovendien mag je in Oz sowieso maar een beperkte tijd rijden op je NL rijbewijs.

Hoe meer en grondiger je documenteert, des te makkelijker de aanvraag van de vervolgprocedure zal zijn.
Hear hear!
 
Mooi. Welkom thuis, en geniet ervan.

Maar in het belang van je vervolgvisum is het niet verstandig om alleen maar in het moment te leven.

Vergeet niet om vanaf NU alles met bewijsmateriaal te documenteren wat jullie relatie betreft. Datum van eerste ontmoeting online en datum van eerste ontmoeting in werkelijkheid, bewaar je vliegtickets en boarding passes en als je een stempel hebt, je paspoort, maak uitdraaien van jullie chat- en/of emailconversatie vanaf het begin. Noteer alles dat jullie samen gaan ondernemen in een agenda (huis kopen, huur betalen, bankrekeningen openen, gezamenlijke verzekeringen, telefoonrekeningen, bonnetjes van gezamenlijke aankopen, rekeningen van etentjes, afspraken met vrienden, uitstapjes, reizen, sporten). Maak van ALLES (mensen en documenten) foto's op het moment dat het gebeurt (in je visumaanvraag moet je in de loop van het proces een fotoalbum aanleveren als bewijs van jullie relatie samen, zorg dus dat de data van de foto's de werkelijkheid matchen). Omdat Oz geen GBA bijhoudt, verzamel dus alles dat kan bewijzen dat jij bij je vriend op hetzelfde adres woont (brieven van Medicare, bankafschriften e.d. geadresseerd en op jouw/jullie beider namen). En vertel jullie gezamenlijke contacten (vrienden, familie) dat hen op een gegeven moment gevraagd kan worden om op schrift te getuigen dat jullie relatie eerlijk, waarachtig, monogaam en langdurig is.

Normaal gesproken zou ik aanbevelen om zo snel mogelijk jullie relatie te laten registreren bij Town Hall (Registered of Civil Partnership). Maar as far as I know, laten Western Australia en de NT als enige staten in Oz geen geregistreerd partnerschap toe. Je zou het wel in een andere staat kunnen regelen en die documenten opvoeren in je partnervisumaanvraag. Het is geen hard requirement om een bevestigde relatie te hebben (registered or married) maar je moet officieel en BEWIJSBAAR wel samenwonen en civiele registratie helpt enorm bij het vergemakkelijken, betaalbaar en op tempo houden van je vervolgaanvraag.

Snelle-help-tip: laat in Perth zo snel mogelijk je NL rijbewijs omzetten in een WA rijbewijs. Dat WA rijbewijs geldt in Oz als full ID omdat het je woonadres bevat en dan hoef je niet continu je NL paspoort bij je te dragen als je je moet legitimeren (wat de eerste jaren aan de lopende band gebeurt). Bovendien is dat WA rijbewijs meteen bewijs voor de visa application van het Immigration Department dat je bij je vriend op hetzelfde adres woont. Rijbewijs omzetten kost wel wat, afhankelijk van de duur van het rijbewijs dat je aanvraagt. Bovendien mag je in Oz sowieso maar een beperkte tijd rijden op je NL rijbewijs.

Hoe meer en grondiger je documenteert, des te makkelijker de aanvraag van de vervolgprocedure zal zijn.
Altijd fijn
Wat tips en adviezen

Thanks kga het meenemen en overleggen met mn vriend
 
Altijd fijn Wat tips en adviezen Thanks kga het meenemen en overleggen met mn vriend

in febr moet ik het land uit, dan zijn de drie maanden voorbij

Als ik op een dag heen en weer vlieg van perth naar Bali voldoe ik dan aan de visa 600 ?
 
Back
Top