naam voor kangoeroevlees

rob en jeanine

XPdite Sponsor
Australië wil naam voor kangoeroevlees
SYDNEY - Australië is op zoek naar een woord dat kangoeroevlees betekent maar afstand schept tussen de consument en het te verorberen geliefde dier dat voorts een symbool is geworden van de Australische natie.

De overwegend Engelstalige Australiërs eten tenslotte ook geen koe, rund of big maar 'beef' of 'pork'. Een eufemisme voor kangoeroevelees is daarom op zijn plaats volgens de organisatioren van een prijsvraag, zo berichtten Australische media in het weekeinde.

Het land heeft talrijke alternatieven. Alleen al in de inheemse talen en dialecten van het continent zijn er meer dan 300 woorden voor kangoeroe.

Kangoeroevlees wordt al vijftig keer meer verkocht dan tien jaar geleden en veel wordt geëxporterd naar Europa en Rusland. De kangoeroes planten zich zo snel voort dat er elk jaar talrijke moeten worden afgemaakt. De Australische vleesindustrie steunt het intitiatief en hoopt met een smakelijk eufemisme op een grotere populariteit van dit vlees in eigen land.

Dit hoorde ik inderdaad vanmiddag op de radio en er kwamen al diverse reacties binnen:

- Walibeef
- Springvlees
- Jumpmeat

Enne..... hoe smaakt het???

Ik ben nooit te beroerd om iets te proeven, maar lamsvlees lust ik echt niet, de smaak is veel te sterk. :dizzy:

Zijn er ook al lekkere recepten voor dit buidelvlees??

Karin

[quote author=Kaatje64 link=topic=3180.msg37683#msg37683 date=1132750018]
Zijn er ook al lekkere recepten voor dit buidelvlees??

Karin
[/quote]

Yep, vooral in een stoofpot is het héérlijk!

Tom is ooit in Mackay gaan jagen op kangoeroe's.Daarna hebben ze het klaargemaakt en hij vond het zo taai als het achterste van een koe haar ... :-o
Ik zelf zou het niet weten .Ginder eens eten ,dan weten we het direct .
Groeten Kat

Mijn ervaringen met kangoeroevlees is dat het heel mals en lekker is, een soort biefstuk met een beetje 'wild' smaak, mits het goed klaargemaakt is. Een minuutje te lang is al genoeg om het te verpesten en dan kun je er inderdaad je schoenen mee zolen.

Ik geef Hans gelijk. Het vlees, mitst goed voorbereid, is uitstekend. Ik wil niet zeggen dat ik er lyrisch over ben, maar als ik moest kiezen, zo ik toch wel daarvoor een keuze maken.

Iemand anders ervaring met Barramundi. Dat MOET je met vork en mes eten, anders loop je rond ZONDER vingers!!!

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=3180.msg37745#msg37745 date=1132761430]

Iemand anders ervaring met Barramundi. Dat MOET je met vork en mes eten, anders loop je rond ZONDER vingers!!!
[/quote]

Ik heb Barramundi gehad toen ik in 2001 in Australie was. Inderdaad; ZALIG!!!! Ik at het tijdens een tour van Darwin naar Alice Springs bij kampvuur. Fantastische ervaring  :p

Back