naamswijziging

Lilikoi

New Member
Mijn ouders hebben mijn achternaam officieel laten wijzigen toen ik nog klein was naar de naam van mijn stiefvader.
In mijn paspoort staat dan ook die naam als meisjesnaam.
Moet ik deze officiele brief van de koninging laten vertalen  en meesturen of is mijn paspoort genoeg waar tenslotte ook deze naam instaat ?

alvast bedankt voor hulp !!

Lilikoi

hey lilikoi!

welkom op het forum!
misschien handig als je er even bijzet  wie je bent en voor welk visum je gaat enzo... mijn vriend gebruikte ook de naam van zn stiefvader maar heeft dit nooit officieel gewijzigd. Uiteindelijk heeft dit geen problemen opgeleverd, dus weet niet hoe de situatie bij jou is, maar als je wat meer info geeft kan ik misschien wat duidelijkheid geven :)

groetjes nicole

Aan de ene kant zou ik zeggen, het zou niks uit moeten maken want de naam die in je paspoort staat is over het algemeen de naam die je nodig hebt... maar ik weet niet of je voor je visum aanvraag je geboortebewijs moet vertalen en meesturen.. en als je dat wel moet.. dan zou je misschien wel die brief mee moeten sturen.
Bel anders eens met de ambassade..

Hoi Lilikoi,
mijn achternaam is ook veranderd toen ik klein was (7) van mijn vaders achternaam naar mijn moeders achternaam. Mijn ouders zijn niet gescheiden dus dat levert nogal eens verwarring op  :grin: Maar goed, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Je nieuwe achternaam is nou eenmaal gewoon officieel je meisjesnaam, ook al is het niet de naam waar je mee geboren bent.

Weet het niet zeker hoor, maar je geboorteakte wordt toch niet vernietigd? Volgens mij
staat er bij je geboorteakte een kanttekening (zeg maar een aanpassing) dat je naam
op die en die datum om die en die reden is veranderd. Vraag maar eens na bij de gemeente
waar je geboren bent en waar je geboorteakte dus is hoe het precies zit. En of ze deze
kanttekening ook op een internationale geboorteakte vermelden dan. Gewoon effe bellen
en de situatie uitleggen, of even langsgaan kan ook. Wel je idkaart even meenemen he want
ze willen wel zeker weten dat jij bent wie je zegt dat je bent  :up:

groetjes Miranda

Back