naar Austrailia emigreren maar hoe

sweetlovely

Member
Hallo,

Ik ben angela, ben 24 jaar en had altijd al een gedachte om naar het buitland te emigreren. Sinds een paar jaar weet ik dat ik naar Australia wil emigreren. Ik heb verzorgende IG en MBO verpleegkundige gedaan diploma op zak, daarna heb ik 1 jaar gewerkt. Op dit moment doe ik de HBO verpleegkundige opleiding waar als het goed is, ik in feb 2015 mijn diploma van krijg. Ik wil graag naar Australia gaan werken, in de zorg. Rond de zomer zal in beginnen om Engelse bijles te volgen om zo mijn Engelse te verbeteren en dan voornamelijk op schriftelijke wijze.

Ik ben op dit moment ook aan het kijken voor mogelijkheden om daar te studeren. Ik heb altijd een opleiding in het buitenland willen volen maar de kosten vind ik persoonlijk aan de hoge kan rond de 24000 AUD per jaar. Ik dacht als ik een opleiding in Australië volg dat de kans groter is om daar een baan te krijgen dan wanneer ik dit niet doe. Maar ook dat ik de taal en cultuur beter begrijp.

Mijn vraag is welke stappen kan ik ondernemen om daar een te baan te krijgen/ vinden en te gaan wonen. Maar ook is het een meerwaarde als ik een master volg in Australia, de kans op een baan vergroten? Of is het beter dat ik in Nederland nog eerst een master ga volgen voordat ik naar Australia wil emigreren.

Welkom, WHV is altijd een mogelijkheid met de geweldige leeftijd van 24 jaar! Orienteren is wellicht een goed begin. SUcces!

dankjewel.
Ik heb volgende week vrijdag een gesprek met een organisatie om vragen te beantwoorden om de master in Australië te doen en wat daar onder andere de voordelen van zijn. Ik heb het met een paar vrienden over gehad om te studeren in het buitenland en iedereen is zover als positief die ik erover heb ingelicht. Juist omdat ik toch al wilde emigreren naar Australië. Verder leer ik tijdens de studie ook de cultuur, de taal beter kennen maar kan ik ook connecties maken met mensen en natuurlijk een master is in de huidige economie altijd meegenomen. Hoe het op dit moment eruit ziet denk ik dat ik de master ga doen in Australië.

Welkom Angela

:oops: Dit meen je .... wel dus.

Oz is koosnaampje, nick, voor Australië.
Lees even lekker rond hier op het forum, heel veel te vinden!

Dankje om me welkom te heten
ik ben pas op het forum ik had al een gevoel dat het voor Australië stond maar ik dacht vraag maar even voor de zekerheid.

De reden waarom ik voor oz kies is het weer ( het is me vaak te koud in Nederland), meer het relaxed gevoel, de werkgelegenheid voor verpleegkundige in de toekomst

Als ik jou was zou ik eerst eens die kant op gaan om je te oriënteren op het land, voordat je je voor langere tijd gaat binden.

Fantastische plannen, echt, maar zoals ik je interpreteer heb je grootse plannen, maar nog geen enkel idee van waar je allemaal tegenaan gaat lopen, wat je kan verwachten en hoe je je moet voorbereiden. Ook heb ik het idee dat je ook nog weinig totniets weet van het land. Oz, WHV.... just saying ;-)

Even dit forum eerst doorlezen is mijn advies, om dubbele vragen te voorkomen.

Tevens zou ik je adviseren om in 2015 eerst 6-12 maanden op WHV te gaan en dan pas na te denken over een master ;-)

Als ik jou was zou ik eerst eens die kant op gaan om je te oriënteren op het land, voordat je je voor langere tijd gaat binden.

Fantastische plannen, echt, maar zoals ik je interpreteer heb je grootse plannen, maar nog geen enkel idee van waar je allemaal tegenaan gaat lopen, wat je kan verwachten en hoe je je moet voorbereiden. Ook heb ik het idee dat je ook nog weinig totniets weet van het land. Oz, WHV.... just saying ;-)

Tevens zou ik je adviseren om in 2015 eerst 6-12 maanden op WHV te gaan en dan pas na te denken over een master ;-)
Wat Marcus zegt.....'ave a go you mugga!

dankjewel voor je advies. Nadat k mijn studie heb afgerond ga ik een WHV aan vragen en dan daar het land oriënteren. Ik wil dan het liefste als verpleegkundige gaan werken maar daar dien ik van te voren me te registeren en dat duurt redelijk lang zoals ik het op het forum volg.

dankjewel voor je advies. Nadat k mijn studie heb afgerond ga ik een WHV aan vragen en dan daar het land oriënteren. Ik wil dan het liefste als verpleegkundige gaan werken maar daar dien ik van te voren me te registeren en dat duurt redelijk lang zoals ik het op het forum volg.
Of je gaat lekker op een farm werken ofzo, banaantjes plukken, of als serveerster in de horeca, je RSA halen daar en biertjes tappen, camping werk als allrounder schijnt ook wel chill te zijn. Enjoy life when you can :)

Of je gaat lekker op een farm werken ofzo, banaantjes plukken, of als serveerster in de horeca, je RSA halen daar en biertjes tappen, camping werk als allrounder schijnt ook wel chill te zijn. Enjoy life when you can :)
Precies! En dan 3 maanden op een farm zodat je nog een 2e WHV aan kunt vragen, die je dan mogelijk zou kunnen gebruiken voor Verpleegkundig werk :up:

het enige probleem is dat ik een eigen appartement heb en daardoor ook nog veel kosten in Nederland heb zolang ik zou backpacken. Maar ik ga me in ieder geval verder in verdiepen hoe ik zolang mogelijk daar kan blijven met een whv.

het enige probleem is dat ik een eigen appartement heb en daardoor ook nog veel kosten in Nederland heb zolang ik zou backpacken. Maar ik ga me in ieder geval verder in verdiepen hoe ik zolang mogelijk daar kan blijven met een whv.
En hoe had je gedacht dit te doen tijdens je master in oz?

Oftwel heb je nagedacht over wat je allemaal wil gaan doen? Dat bedoel je toch @Gwen
Want je kunt wel een heleboel willen, maar kun je er ook de offers voor brengen Angela?

Back