Naar Australië immigreren

elly

New Member
Hi iedereen,

Ik ben een meisje woon in België, waar ik momenteel samenwoon met mijn "vriend" en heb hier ook een job die ik super graag doe.
Nu, mijn vader is oorspronkelijk van Australië en woont hier al een twintig tal jaar.
Mijn papa, mijn zus, halfzussen & stief-mama zouden vanaf de zomer vakantie permanent naar Australië willen gaan wonen.
Omdat het momenteel niet zo goed gaat met mijn vriend en we ook niet zeker weten of we nog bij elkaar zullen blijven en ons huurcontract verloopt in Oktober heb ik buiten mijn werk geen reden meer om hier te blijven. Maar toch twijfel ik nog en weet niet of dit wel de juiste beslissing is. Ook omdat ik met zoveel vragen zit.

- Ik werk momenteel als ship planner in de transport sector, zal ik daar werk kunnen in vinden?
- zoek ik hier in België al naar werk daar of pas als ik daar ben?
- Mijn papa zou de dubbele nationaliteit aanvragen voor mij, moeten er dan ook nog visums aangevraagd worden?
- is het beter om eerst voor een paar maanden naar daar te gaan om te verkennen, of al direct beslissing te nemen voor permanent zoals de rest van het gezin?

Het positieve is wel dat ik daar mijn familie heb ook mijn zussen en papa gaan gewoon mee.
Maar toch is dit een grote beslissing en weet niet of dit de juiste zal zijn en wat ik momenteel moet doen?

x0x0
 
Hallo Elly
Een meisje, je zal bedoelen een jonge vrouw ;)
Wat een geweldig vooruitzicht zeg, je vader kan de papierwinkel regelen, je hebt geen visum nodig en hij kan je vertellen hoe het leven er in Oz uitzag voordat hij naar Europa kwam. Je hele familie gaat vertrekken, dus ga je lekker mee, op naar het grote avontuur. Waarom niet? Je kunt altijd terug, geen zorgen. Gewoon doen!
 
Eens met Katja! Wat heb je te verliezen? Mocht het tegenvallen kun je altijd terug naar België. Zo permanent als het lijkt hoeft het helemaal niet te zijn. Het fijne is dat je je dan ook nooit hoeft af te vragen hoe het was geweest als je wel mee was gegaan. Bedenk vooral ook: wat nou als het wèl supergaaf wordt? :):up:
 
Ik zou zeggen doen! Je kan altijd terug. En het is een mooi avontuur.
In Australië hebben ze ook genoeg transport dus daar vind je vast wel werk lijkt mij (en omdat je een Oz nationaliteit hebt krijg je eerder werk gok ik dan gewone migranten)

Lijkt mij heel stil worden als je 'thuis' verhuisd en jij achterblijft en de relatie ook misschien klaar is. Nu kun je zien waar je nieuwe ouderlijk huis is en alles met samen hun meemaken.
 


OFX
Back
Top