Naar Australië

Nijn

New Member
Hai allemaal,

Vandaag heerlijk zitten surfen over het forum. Krijg er reiskriebels van!

Wij, ons gezin met drie kleine kinderen, plannen een verre reis aan het eind van dit jaar - nov, dec en jan. We willen - denken we - Australië en Nieuw Zeeland bezoeken, met een stopover op een wit bountystrand in Azië.
We zijn avontuurlijk ingesteld en na het lezen van vandaag vraag ik me af of we hier misschien een aantal jaren kunnen neerstrijken: het weer, de mentaliteit en de mogelijkheid om kinderen zelf thuis onderwijs te bieden (in een omgeving waarin meerdere ouders daarvoor kiezen en thuisonderwijs legaal is!) lijkt me ideaal.

Manlief is Mechanical Engineer en staat daardoor op de punten- en banenlijst (ik zit nog niet zo in de vaktermen), maar hij is universitair geschoold, dus geen 'arbeider'. Is dit ook wat men bedoelt?
Daarnaast werkt hij als docent op een Hogeschool, is dat nog voordelig?
Zelf werk ik als zelfstandige en ik geef zwangerschapscursussen - een van origine Amerikaanse cursus - die ook in Australië bekend is. Ik zou daar, mits mijn Engels goed genoeg is, gewoon mee door kunnen gaan/beginnen.

Misschien dit weekend maar naar de emigratiebeurs :wink: maar ook nu al geinteresseerd in reacties. Ik hou wel van forummen :up:

Bedankt alvast voor alles wat er al geschreven is en voor je eventuele reactie!

Nijn

Allereerst welkom op het forum. Ik wil je graag adviseren om goed naar het klimaat in Australië te kijken voor je vakantie. De maanden die je noemt zijn de warmste maanden van het jaar. Dat kan betekenen brand in Victoria, bloedheet in Alice Springs en veel water (zoals nu) in Queensland en de Top End. Voor een langere tijd naar Oz zoals emigreren of dmv een tijdelijk visum met behulp van een werkgever is echt het einde maar kan een lange tijd duren. In Juli komt er een nieuw puntensysteem My link Hier heeft een medeforumer een super lijstje om te doorlopen of je in aanmerking kan komen voor een visum en de emigratiebeurs is altijd een goede start. Ik geloof dat er ook een aantal forumers op zondag afspreken, ff zoeken in de kalender.

Heel veel plezier met uitzoeken en lezen, het plezier begint nu.

Groetjes
Yvonne

Welkom! :up:

Leuk, een thuisonderwijzer! Ik geef nu ook thuisonderwijs, misschien in OZ straks ook, maar daar zijn we niet niet over uit. :cool:

Bedankt voor jullie welkom!
Ik sta echt aan het begin van een zoektocht, maar dacht na wat ik gelezen heb, dat een tijdelijk visum makkelijker te krijgen is... Niet dus?

En wat bijzonder, nog een thuisonderwijzer. Heel veel succes jullie, ik hou jullie wel een beetje in de gaten. Wat gaaf!

Welkom op het forum!

En de enige makkelijke visums zijn een WHV of een vakantievisum :)

Back